Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja 7330 »

[RiSu] kirjoitti:Yhdyn niin tuohon koiran koulutus-juttuun. Meillä on rotweilerin ja amerikan bulldogin sekotus ja kyllähän koira ku koira pitää kouluttaa ja mikäpä sen ärsyttävämpää ku toiset koirien omistajat, jotka eivät voi ymmärtää tätä.
Totta. Mummoni koirat ovat elävä esimerkki siitä, mihin täydellinen kouluttamatta jättäminen parhaimmillaan johtaa. Koirilla kun, katsos, pitää olla onnellinen lapsuus eikä niille saa koskaan tuottaa pahaa mieltä. Niinpä koirat hallitsevat perhettä tyrannin ottein aikuisinakin. Nykyinen koira on ottanut tavakseen varastaa tavaroita pöydiltä, ja puree tosissaan jos niitä otetaan pois. Kymmenkiloinen koira tekee jo ikävää jälkeä.

Toisaalta sen kouluttamisenkin suhteen mennään yli, jos koira ei saa lainkaan enää käyttäytyä kuin koira. Sääliksi käy täällä kaupungilla silloin tällöin vastaan tulevia koiria, joita riuhtaistaan hihnasta ja ärähdetään, jos ne edes katsovat sivulle kävellessään. En edes halua tietää, mitä lyhtypylvään haistelun kaltaisesta rikoksesta seuraisi. Ja alakerran naapurin seisojanpentu opettelee parhaillaan kulkemaan hihnassa: omistaja laahustaa eteenpäin tasaista tahtia ja joka kerta kun pentu ottaa juoksuaskeleen, se tempaistaan hihnasta ilmaan ja ärjäistään "Ei!". Sitten koira pysähtyy hämmentyneenä, huomaa että taluttaja jatkaa kävelyä pysähtymättä, juoksee tämän taas kiinni ja taas riuhtaistaan. Muutaman sekunnin välein. Kai pentuparka jossakin vaiheessa tajuaa, mitä siltä odotetaan, mutta olen aika varma että siihen olisi parempiakin tapoja.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 10:11, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Voi pentu parkaa :( kyllä koiran pitää kuitenki koira saada olla, se on ihan totta :) mutta lenkkeily tilanteet ovat oiva tilanne harjoittelulle, tosin pitäähän sitä tietenki maailman hajujaki päästä haisteleen. Meillä koiruli onnistuu välillä karkaamaan hihnastaan, mutta ainakaan vielä ei onneksi oo kuulunu nootia naapureilta :D ja ilmeet on ollu suht normaaleja, ku oon kantanu kantoja ym. sisään :D
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
helzy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 239
Liittynyt: 00:08, 18.04.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja helzy »

Heitänpä oman lusikkani akvaarioon tässä topicissa, sillä sain aika monet naurunhymähdykset kanssaharrastajien kommelluksista. Asun myös kerrostalossa. Olen muuttanut tähän samaiseen asuntoon yhteensä kolme kertaa uudestaan, joten jo ainainen huonekalujen roudaaminenkin herättää naapureissa kysymyksen: "jaahah, taasko sinä muutat?" No, se nyt ei sinänsä ole niin ihmeellistä vielä. Minulla on myös koiria. Naapurit varmaan ihmettelevät, kun joskus lenkiltä palataan juurakko kainalossa siten, että saan tosissaan estää koiria iskemästä hampaita juurakkoon mentaliteetilla: "tämä on minun juurakko, ei teidän!" Hullu eukko..

Harrastan myös koirieni kanssa aktiivisesti agilityä, joten olen yleensä arki-iltaisin myöhään kotiintullessani aina yltäpäältä hiekassa ja kuolassa, vaikka koirat pieniä ovatkin. Enää ei edes hävetä käydä lähikaupassa niissä vetimissä, kun niin selkeät hiekkaiset tassunjäljen koristavat ulkoiluhousujeni reisiä. Minulla on myös erittäin paljon ystäviä ja heillä on mitä yleisemmin useita koiria. Kesäisin ei ole kummallista, jos ryhmäpuutarhamökkini ohitse kulkeva ihminen voi laskea koiramääräksi vaikka 7 kappaletta. Ja joka kerta näkee eri koirat! Tai no, minun kaksi shetlantilaistani ovat vakiokamaa, mutta milloin on bordercollieta ja milloin vesikoiraa tai jotain muuta kätevää. :mrgreen: Myös se herätti kerran ihmetystä eräässä rouvashenkilössä, kun raahasin jätesäkissä peuran ruumiinosia (sukulaiset metsästävät ja saan teurasjätteitä koirille ruoaksi) ja pussista pilkotti selkäranka ja kylkiluut lihoineen. Varmaan miettivät, että kenet se on tällä kertaa lahdannut, vieläpä koirilleen syöttää todistusaineistot!

Rakentelinpa kerran omia agilityesteitä tuossa pihalla, varmaan naapurit jälleen lisäsivät mentaalisia hullunleimoja otsaani, kun maalailin pressun päällä kaikessa rauhassa puomia. Jaahah, saas nähdä miten pahasti yläkerran mummot taas pyörittelevät silmiään, kun ylihuomenna tulee lentopostissa belgianpaimenkoira malinois-pentu. :mrgreen:

Hauskoja nämä harrastukset!

Edit: Ainiin, unohdinpa senkin, että onneksi kukaan ei eilen nähnyt, kun tultiin koirujen kanssa treeneistä, sillä minulla oli kainalossani 20-litrainen akvaario vielä kaiken kaman lisäksi... Ihan noin normipäivä taas.
~200 litraa tetroja, kaksi Shetlantilaista "lammas"koiraa ja Belgianpaimenkoira Malinois. :)
http://sinisetotukset.blogspot.com/
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja urppis »

Naapurit ja muut ystävät ja sukulaiset ajattelevat lähinnä voisiko rahansa ehkä pistää parempaankin.. näin nyt lähinnä sukulaiset. naapurit varmaankin miettii ulos kajastavaa valoa useasta huoneesta.. ainakin kovasti tiirailevat sisälle... (pyydän anteeksi isojen kirjainten puuttumista, mutta puhelin millä nyt surffaan meni kesken kaiken johonkin välitilaan, enkä saa isoja kirjaimia millään konstilla)
1000 litraa vesivahinkoa
Kampela52
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 10:37, 30.11.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja Kampela52 »

Naapuri varmasti vihaa minua, kun ilmoittelen poliisille aina sen kotirauhan rikkovista pippaloista. Itsehän soitan kitaraa varsin lujaa päiväsaikaan, mutta lopettelen aina turvallisesti ennen kymmentä ettei voi valittaa mistään. ^^

__________
Tilitoimisto-ohjelma
-Jossu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 15:41, 26.06.2009
Akvaarioseurat: TAS

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja -Jossu »

Asumme rivitalossa ja asuntomme yksi huone on pyhitetty akvaarioille. Olen kiitollinen, että isotkaan altaat eivät ole aiheuttaneet naapurustossa vastustusta. Itse asiassa pari vuotta sitten taloyhtiön puheenjohtaja pyysi, että pitäisin akvaariohuoneen verhoja auki, jotta hän ja muut asukkaat voisivat ihailla akvaarioita ohikulkiessaan. Se siitä yksityisyydestä :mrgreen:
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

-Jossu kirjoitti:Asumme rivitalossa ja asuntomme yksi huone on pyhitetty akvaarioille. Olen kiitollinen, että isotkaan altaat eivät ole aiheuttaneet naapurustossa vastustusta. Itse asiassa pari vuotta sitten taloyhtiön puheenjohtaja pyysi, että pitäisin akvaariohuoneen verhoja auki, jotta hän ja muut asukkaat voisivat ihailla akvaarioita ohikulkiessaan. Se siitä yksityisyydestä :mrgreen:
Eipä sitten muuta kuin pääsymaksu kehiin. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Ildar
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 639
Liittynyt: 22:31, 06.12.2010
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja Ildar »

helzy kirjoitti: Minulla on myös erittäin paljon ystäviä ja heillä on mitä yleisemmin useita koiria. Kesäisin ei ole kummallista, jos ryhmäpuutarhamökkini ohitse kulkeva ihminen voi laskea koiramääräksi vaikka 7 kappaletta. Ja joka kerta näkee eri koirat! Tai no, minun kaksi shetlantilaistani ovat vakiokamaa, mutta milloin on bordercollieta ja milloin vesikoiraa tai jotain muuta kätevää. :mrgreen:
Meillä oli menneenä kesänä puutarhassa kertaalleen yhteensä kahdeksan vinttikoiraa joista osa maahan isketyissä heinäseipäissä kiinni. Ne myös jonkun verran elämöivät koska olisivat kovin halunneet telmiä keskenään ja se puoli jota ei moinen riehunta kiinnostanut olisi sitten halunnut ahmia kahvipöydän antimet suihinsa. Eläinlääkärin vastaanotto sijaitsee tuossa sopivasti vastapäätä joten toki vahtasivat myös sitä. Useampi lenkkeilijä stoppasi kadulle tuijottamaan ja laskemaan että kuinka monta koiraa siellä oikeen onkaan... Lisäksi minusta tuntuu että yläpuolellaan sijaitsevaan omenapuuhun sinnikkäästi tasajalkahyppivä piski herättää jonkin verran huomiota vähän kauempaakin katsottuna :mrgreen:

Meillä on erinäisten yhteensattumien vuoksi tällä haavaa kolme alle kolmivuotiasta koiraa. Eli sitä kouluttelua vielä riittää. Loistavintahan tässä on lähinnä se, että siihen kolmeen mahtuu kaksi dramaqueenia ja yksi häslä karvalapsi. Ennen kaikkea meidän kuuteen koiraan ei ole osunut kahta samanlaista, että aina saa tehdä asiat vähän eri tavalla jos tahtoo tonne itsenäisten vinttien pääkoppaan saada asiat järjestymään toimivaan riviin. Sinänsä ymmärrän jos joku kipittää karkuun kun yksi koira tervehtii luvan saadessaan mylvimällä suureen ääneen, toinen hyppii ensin hyppykeppinä rääkyen ja sitten yrittää lähteä häntä koipien välissä karkuun ja kolmannelta unohtuu vastaantulijan huomatessa että siellä hihnan toisessa päässä muka oli joku... Siis silloin kun sattuu aivoissa nappi kääntymään pönttöaivoasentoon, yleensä (keskimmäistä lukuunottamatta, mutta se onkin sitten sen sortin persoona että en ihmettele jos siltä ei onnistu) onnistuu ihan hyvin. Pointti olikin lähinnä, että pakoon pötkiviä tanttoja löytyy useimmiten silloin kun koirat ovat nätisti.

Saas nähdä miten uuden kerrostalokämpän naapurusto suhtautuu allekirjoittaneen akvaarioharrastukseen ja satunnaisesti vieraileviin koiriin...
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
matko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 21:39, 07.12.2011
Sukupuoli: N/A

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja matko »

Kun tyttöystävä pitää hulluna ja kysyy koska on syytä hakea apua, ei jaksa pohtia naapureita... :D
Prodigirl
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 04:44, 27.03.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja Prodigirl »

^täällä taas toisinpäin. :mrgreen:
Varsinkin kun vielä toteaa ettei nää "pienet" altaat silleen edes riitä, isompaa tahtoo....sit jossakin välissä, kun enemmän tilaa.. [;)]
40+60+70+500+700lätäköt+ys kärmes
-tombba-
Member
Member
Viestit: 468
Liittynyt: 21:29, 15.09.2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Saas nähdä mitä itsellä tulee, kun pitäisi saada mahdutettua nykyisen 63 neliöisen kämpän kamat ja akvaariot 44neliöiseen kämppään lähikuukausina :) Voi olla mielenkiintoista suunnitella mihin mikäkin purkki laitetaan.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
avene
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 20:31, 21.06.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja avene »

Ulkona en akvaarioihin liittyen ole muuta tehnyt, kun kavereille selostanut joskus suu vaahdossa akvaarioiden hoidosta tunti tolkulla kunnes hokasin
"aij ***kele uneliasta porukkaa" ja nolona vaihdoin puheenaihetta. :D
Kyllä riskinotto aina kannattaa.
mannika
Junior Member
Junior Member
Viestit: 114
Liittynyt: 01:24, 03.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Ulvila

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja mannika »

Kalakaverit kirjoitti:Joskus ovat luulleet että kannabista viljelen ja soittaneet poliisit paikalle. Tuli sit esiteltyä niillekin hieman meriallasta :D
Soittaspa munkin naapurit poliisit, mut sit jotku hyvännäköset eikä mitää vanhoja mursuja 8-)
Tää oli kyllä ehdottomasti paras juttu mitä oon kuullu :D
Mitä useampi soutaja, sen lujempaa mennään
-tombba-
Member
Member
Viestit: 468
Liittynyt: 21:29, 15.09.2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

mannika kirjoitti:
Kalakaverit kirjoitti:Joskus ovat luulleet että kannabista viljelen ja soittaneet poliisit paikalle. Tuli sit esiteltyä niillekin hieman meriallasta :D
Soittaspa munkin naapurit poliisit, mut sit jotku hyvännäköset eikä mitää vanhoja mursuja 8-)
Tää oli kyllä ehdottomasti paras juttu mitä oon kuullu :D
On muuten käynyt noin mullekin :) Ihmettelin, kun naapurit lopetti kaikennäköisen sosisaalisen kanssakäymisen yhtäkkiä vanhassa kämpässä ei siis moikanneet tai jutelleet niitä näitä enään. No poismuuttaessa akvaariota ulos kantaessa yksi napauri kysyi että tuoko se on se teidän kannabiskasvattamo mikä ulos asti näkyy :) Eli ilmeisesti olivat keskenään jutelleet ja päättäneet, etä kylläse kasvattelee siellä varmasti jotain laitonta. Eivät tosin poliisia sentään saaneet paikalle vielä :)
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Mä asun kans kerrostalossa, ja miehen kans haettiin kerran kaloja kotiin vähä isompi määrä, ja kalat kun sattuivatkin olemaan Käymis saavissa/ämpärissä, ni talon juorut varmaa ajatteli et jaahas.. nuori pari on hakenu saavillisen kotikaljaa... :mrgreen:
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2661
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja Koss »

Onhan ne nähneet varmaankin muutaman kymmenen altaan, mutta eivät ole koskaan todenneet mitään.
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Prodigirl kirjoitti:^täällä taas toisinpäin. :mrgreen:
Varsinkin kun vielä toteaa ettei nää "pienet" altaat silleen edes riitä, isompaa tahtoo....sit jossakin välissä, kun enemmän tilaa.. [;)]

Just noin meilläkin...saadaan kyllä peistä kääntää kerran jos toisenkin jotta tämä eläinsuojelulain asiantuntija saapi tahtonsa läpi...
Eli ei noi riitä...mä myyn noi pois ja ostan sit isomman tohon olohuoneeseen...keskustelua on käyty iltana jos toisenakin...
Mutta minähän en periksi anna... :mrgreen:
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Tässä iässä alkaa olla sama, mitä naapurit ajattelevat minusta:). Taloyhtiö on pieni, vaikka Hki:ssä asunkin, joten naapurit sinäänsä tuntevat pintapuolin toisensa. Ainakin isännöitsijä suhtautuu harrastukseeni myönteisesti, sillä olen kahdesti pyytänyt vesimaksun mahdollista korotusta, koska akvani ehkä nielevät yhden henkikön vedet. Mutta hän näyttäisi pitävän harrastuksestani ja pitävän vesimaksun ennallaan :mrgreen: Hieno isännöitsijä - suosittelen [;)] Naapurkin tykännevät niin kauan harrastuksestani, kun en aiheuta heille ongelmia, kuten vesivahinko...Kerroin toki heille, että minulla on niin täydet akvavakuutukset kun voi olla vesivahinkoja ajatellen...Toivon hartaasti, ettei vesivahinkoja synny...Tosin, jos pitäisi kahdesta valita: vesivahinko vai tulipalo...niin mielummin vesivahinko. Parasta olla vain huolellinen - muuta ei voi tehdä:).

Akvakaloista löytyy paljon hyviä puolia: ei karkaa, tulee toimeen 1-2 vkoa ilman minua, ei äänellään häiritse naapureita, ei kuraa, kynsi, aiheuta allergiaa (paitsi kala-allergikoille) eikä pahemmin haisekaan:). 8O
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Mitä naapurisi ajattelevat sinusta?

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Tänne muuttaessa yksi kävi tarkistamassa, että mitäs tuossa eteisen ikkunan edessä on (tuliliskoja altaassaan). Näki se tuosta ovelta, että se olikin vain akvaario ja samoin tuo toinenkin on vain akvaario. Siinäpä sitten kertoili itsestään, entinen narkkari (liekö olisi tehnyt mieli vähän pössytellä), selitteli samalla niistä kuvioista, joitain nimiäkin heitteli, mutta mistäs hitosta me noiden piirien tyyppejä tunnettaisiin. Eikä muuten jättänyt rauhaan, kävi n. puolen vuoden ajan tuossa oven takana selittelemässä, että oli poliiseille kertoillut milloin kenestäkin, ja "siltä ja siltä" löyty laittomia aseita jne. Onneksi olen nopea unohtamaan nimet, niin ei pidä sekaantua, tosin pelotti väliin, että joku kostonhaluinen tulee kostaan meille.

Ja olipa tuossa kerrattain, meidän takapihalla pikkuisia jalanjälkiä, käyneet lapset kurkkiin akvaariota, joo en sen jälkeen enää verhoja ole auki pitänyt olohuoneessakaan. En halua että ketään tulee meidän pihalle ja meidän terassille kurkkimaan kotiini, edes lapsia. Noh, täällä nyt tulisi kesällä muutenkin kuuma, kun aurinko paistaa iltapäivästä iltaan sisälle suoraan (kaksi metriset ikkunat, lämmittää kivasti), no ei tänä kesänä niin paljoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”