Mitä mainoksia?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

ÄmHoo

Mitä mainoksia?

Viesti Kirjoittaja ÄmHoo »

Mitä ovat mainokset joidenkin viestiketjujen seassa? En halua niitä. Pahoittelen, jos meni jotenkin väärään paikkaan tai muutoin väärin tämä kysymys.

Merja
tate
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Mitä mainoksia?

Viesti Kirjoittaja tate »

S..tanan ärsyttäviä!!!! Tämäkin palsta sitten pilattiin moisilla [}:)]
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Just niin! Oi minkä, minkä takia? Aqua-Web ei ole enää yhtä viihtyisä paikka kuin ennen.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

No maksakaa ylläpidosta jotain?

Saitti kuitenkin paisunut jonkinverran aloituksesta ja pelkkä kaista servereineen vie varmasti jo kuukausitasollakin jonkin pennin. Ja jostain se jokunen penni on revittävä. Provikka kauppapaikan kautta myydyistä tuotteista? Maksullinen PRO-jäsenyys ilman mainontaa? Tuskin se pieni värikäs kuva nyt täydellistä idylliä kuitenkaan ihan tyystin romuttaa? Vai?
Butterflies kirjoitti:Just niin! Oi minkä, minkä takia? Aqua-Web ei ole enää yhtä viihtyisä paikka kuin ennen.
Kuin ennen? Niinkuin joskus vuosia sitten vai kokonaista 3kk sitten? :mrgreen: Sori - oli vaan ihan pakko.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

ÄmHoo kirjoitti:Mitä ovat mainokset joidenkin viestiketjujen seassa? En halua niitä. Pahoittelen, jos meni jotenkin väärään paikkaan tai muutoin väärin tämä kysymys.

Merja
Aqua-Webin ilmaisuus perustuu siihen että pyörittäminen kustannetaan mainoksilla. Mainokset ovat ilmaisuuden hinta, vaikka et niitä välttämättä haluaisi katsella. AW on ollut toiminnassa 10 vuotta, sinä aikana allekirjoittanut on pistänyt aika paljon omaa rahaa toiminnan pyörittämiseen - ihan hyvästä tahdosta, olkaa hyvä.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
waldo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja waldo »

Mielenkiinnosta täytyy kysyä että tuleeko mainokset joltain suuremmalta firmalta esim. Google ja sitten ne menevät aqua webiin ja aw saa tästä osingon vaiko mainostajat ottavat suoraan yhteyttä aw ylläpitäjiin ja rahat tulevat ilman välikäsiä ? Ymmärsiköhän kukaan :? :D .
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

waldo kirjoitti:Mielenkiinnosta täytyy kysyä että tuleeko mainokset joltain suuremmalta firmalta esim. Google ja sitten ne menevät aqua webiin ja aw saa tästä osingon vaiko mainostajat ottavat suoraan yhteyttä aw ylläpitäjiin ja rahat tulevat ilman välikäsiä ? Ymmärsiköhän kukaan :? :D .
Osa suoraan mainostavilta yrityksiltä, osa Googlen kautta.
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Sam Salonen kirjoitti: AW on ollut toiminnassa 10 vuotta, sinä aikana allekirjoittanut on pistänyt aika paljon omaa rahaa toiminnan pyörittämiseen - ihan hyvästä tahdosta, olkaa hyvä.
Kiitos ja kumarrus siitä hyvästä! :D
Substral
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Substral »

Voisin lonkalta olettaa, että pelkkä palvelin ympärystöineen maksaa luokassa muutaman tuhat euroa? Entä kun järjestelmä pitää päivittää, vähintään saman verran? Hieman laajennusvaraa tulevaan ja hinta on viisi tonnia. Toki sama palvelin pyörittänee jotain muutakin sivustoa, mutta yksikään niistä ei taida mikään googlen kaltainen sampo olla.. Voisin kuvitella ettei kovinkaan moni "ilmaisesta nettifoorumista" nautiskeleva käyttäjä haluaisi itse sijoittaa kovinkaan suuria summia ihan vain oman harrastuksensa edistämiseksi. Itse maksan toisesta harrastuksesta samankaltaista rieraa; kotonani hurisee palvelin, viemässä minun sähköäni, sen ylläpito syö vapaa-aikaani ja palkkioksi saan paikan, jossa kuka tahansa ihminen jota en tunne saa oikeudekseen ilmaista tyytymättömyytensä siihen, etten maksa itse tuottamaani palvelua yksin. Oujee.

Klikkailkaa niitä mainoksia edes, se on vähintä mitä voitte tehdä että AW ylipäätään on olemassa. Maksullinen pro-jäsenyys voisi olla ihan perusteltua, sillä nettisivun rahallinen tukeminen ilman vastiketta vaatisi kai muuten vähintään yhdistysmuotoista toimintaa. Muuten "tulot" menevät verotettavaksi tuloksi tms kieroa.. Mainosten klikkailu on sentään ilmaista verrattuna siihen, että lähettäisitte ylläpitoon euron kuussa. Minä ainakin tykkään AW:stä sen verran, että klikkaan muutamaa mainosta lähes jokaisella vierailulla.
Eiköhän tämä ollut tässä..
tate
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tate »

Aqualung kirjoitti:No maksakaa ylläpidosta jotain?

Saitti kuitenkin paisunut jonkinverran aloituksesta ja pelkkä kaista servereineen vie varmasti jo kuukausitasollakin jonkin pennin. Ja jostain se jokunen penni on revittävä. Provikka kauppapaikan kautta myydyistä tuotteista? Maksullinen PRO-jäsenyys ilman mainontaa? Tuskin se pieni värikäs kuva nyt täydellistä idylliä kuitenkaan ihan tyystin romuttaa? Vai?
Butterflies kirjoitti:Just niin! Oi minkä, minkä takia? Aqua-Web ei ole enää yhtä viihtyisä paikka kuin ennen.
Kuin ennen? Niinkuin joskus vuosia sitten vai kokonaista 3kk sitten? :mrgreen: Sori - oli vaan ihan pakko.
Jäsenlaskua vaan tulemaan ja mainokset roskiin!
ÄmHoo

Viesti Kirjoittaja ÄmHoo »

Kiitän ylläpitoa pyytettömästä työstä minäkin, mutta komppaan Tatea. Etusivun mainokset ovat vielä OK, mutta ketjujen seassa ärsyttävät kyllä.

M.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Pakko kyllä kiittää ylläpitoa saitin ylläpidosta, enkä minä olisi edes tätä uutta asiaa huomannut, sillä joidenkin sivujen takia olen kyllästynyt manoksiin ja ne taitaa kaikki olla lukittuina, vaikka täällä ne saisivat näkyä, sillä sivusto on kevyt niiden kanssakin. [:I]
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Miten saat nuo lukittua?
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Minulla on ollut joku mainostenesto joskus päällä, vaan jäipä sitten paljon muutakin näkemättä ja alkoi ärsyttään se jatkuva kysely saako näyttää, sitäkin mitä haluan nähdä. Sitä paitsi, itse kyllä noita mainoksiakin joskus klikkaan, jos jotain mielenkiintoista näkyy. Siinäpähän olkoot, en ala maksamaan erikseen siitä, että pääsen tännekään foorumille.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

maisu kirjoitti:Miten saat nuo lukittua?
Sen annan jokaisen itse selvittää, sillä sivuston ylläpitäjä ja mainosten ostaja ei tykkää, jos tänne tehdään "näin estät mainokset" josta seuraa -> "näin A-W:stä tuli maksullinen". Ei mainosten estoa laissa kieletä, mutta ei se minusta hirveän sallittuakaan ole. :D
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member

Eipä nuo mitään tuolla häiritse, kunhan eivät ole niitä aniliininpunaisia tai jotain sykkiviä ja hyppiviä. Enpä noita ylä- ja alareunojenkaan juttuja noteeraa, jos en erikseen halua niitä "nähdä".

Mutta onko noista tosiaan tuloja jo pelkästään tuollaisina, vai pitääkö niitä klikkaillakin? Miten on Sam? Koska jos tarvtsee klikkailla, niin kai sitä kerran viikossa voisi siihen sen viisi minuuttia käyttää, että paria kolmea klikkaileekin.
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Noh, totta kai minä nyt ymmärrän, minkä takia noita mainoksia on, en sentään niin tyhmä ole. Kuitenkin AW tuntui hiukan ammttimaisemmalta ja viihtyisämmältä ilman niitä, vai onko joku eri mieltä?

No, parempi srntään kuin maksullinen AW. :) Jos noiden klikkaamisella tulee lisää tuloja tänne, niin alan kyllä klikkailemaan! :mrgreen:
Thapahiska

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Jos nuo mainokset niin häiritsevät, niin miksei porukka hanki selaimelleen AdBlokkia tai vastaavaa?
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Mulla on aikaa koko elämä klikkailla sitten noita mainoksia, jos se rahoitus on siitä kiinni! :D
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Maisu
Elite Member
Elite Member

Hilleri kirjoitti:Ei mainosten estoa laissa kieletä, mutta ei se minusta hirveän sallittuakaan ole. :D
Mielenkiintoista. Haluatko puhelimeesikin mainoksen per vastattu puhelu, ja onko ihmisillä mielestäsi myös velvollisuus sallia paperimainosten jako asuntoihinsa?
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member

maisu kirjoitti:
Hilleri kirjoitti:Ei mainosten estoa laissa kieletä, mutta ei se minusta hirveän sallittuakaan ole. :D
Mielenkiintoista. Haluatko puhelimeesikin mainoksen per vastattu puhelu, ja onko ihmisillä mielestäsi myös velvollisuus sallia paperimainosten jako asuntoihinsa?
Mainokset vastaan kuukausimaksu, no mieluummin mainokset. Ehkä tässä on kyse siitä, että jos kerran tarvitaan mainoksia saitin pyörittämiseen, niin tuntuu epäreilulta vetää hommalta vähän niinkuin mattoa jalkojen alta. Jos kyse olisi maksetusta jutusta niinkuin puhelin, niin silloin asia olisikin eri.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

maisu kirjoitti:
Noh, taisin yleistää liikaa mainoksia, tarkoitin tuossa nettisivuilla olevia, sillä elämäni perustuu pitkälti nörttiyteen ja no lifeen, joten nuo oikeat mainokset ei minua haittaa vielä, sillä postilaatikko ei täyty, sillä minua ennen joku ehtii sieltä tavaran hakea. Joskus jää miettimättä asiat loppuun, kun käyttää yleissanaa, niin joku keksii poimia pointteja täysin keskustelun ulkopuolelta. Eiköhän näin ajatuksiaan käyttävällä ole itsellään aikaa miettiä miten nettimainokset estetään tai sitten hän voi ihan itse kestää niitä. Tai voihan hän kirjoittaa allekirjoitukseensa "Ei mainoksia eikä ilmaisjakelua" eiköhän tuo jo auttaisi. :mrgreen:

Maisu, kertoisitko minulle milloin puhelimeen on alkanut tulemaan mainoksia per vastattu puhelu?
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kyllähän nuo aavistuksen hyppivät silmille, mutta jos niitä ei joka viestin väliin ala tulemaan niin ei tuollaisenaan häiritse. Ja kaipa se silmä tottuu. Jotenkinhan tämäkin palvelu täytyy rahoittaa ja kertoo jotain palvelun suuruudesta, että tänne on nyt tullut myös näitä eiaiheeseenliittyviä mainoksia.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Maisu
Elite Member
Elite Member

Hilleri kirjoitti:Maisu, kertoisitko minulle milloin puhelimeen on alkanut tulemaan mainoksia per vastattu puhelu?
No, kyllä minun ainakin piti asettaa puhelinmarkkinointikielto kun todella alkoi olla mainostajista riesaa. Ja onhan tuolla vilkkuvia ja välkyviä noiden nyt ilmestyneiden joukossa. Itse ainakin mieluummin maksaisin palvelusta kuin katsoisin jotain suhteellisen groteskiaiheisia mainoksia Aqua-Webissä.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Riveriana kirjoitti:Mutta onko noista tosiaan tuloja jo pelkästään tuollaisina, vai pitääkö niitä klikkaillakin? Miten on Sam? Koska jos tarvtsee klikkailla, niin kai sitä kerran viikossa voisi siihen sen viisi minuuttia käyttää, että paria kolmea klikkaileekin.
Osa tuottaa olemassaolollaan, osa edellyttää klikkaamista. Jokainen klikkailee sitä minkä näkee hyödylliseksi ja kiinnostavaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”