allas on 500l, lämpöä nyt 28 astetta ja sinne muutti 4 nuorta kaunista kiekkoa. Värimuunnoksesta ei ole tarkkaa tietoa, mutta siniturkooseja ne ilmeisesti ovat.
Kavereita vielä niille etsin kun pääsen taas kaupungille, kyseisessä liikkeessä ei ollut kuin nämä myynnissä. Mietin myös olisiko hienoja jos sekoittaisi porukkaan vaikka oransseja tai punaisia kiekkoja, vähän väriä elämään

Nenä kiinni altaan lasissa olen vain niitä ihastellut ja miettinyt kuinka ne voivatkaan olla niin kauniita. Kuinka värit muuttuvat hetkessä, kuinka ne niin rauhallisesti uivat ympäriinsä ja ihmettelevät uusia kavereita ja kotia. Voiko kauniimpia kaloja ollakkaan?!
Kantoa altaassa on kamalasti, haluaisin jostain enemmän oksia altaaseen, mutta ainakaan meidän liikkeissä ei ole kuin pieniä kannon kikkaria!
Tiikerinuoliaiset osoittavat jopa liian paljon mielenkiintoa uusia kiekkoja kohtaan, täytyy seurata tilannetta..
Vihdoin ja viimein minulla on ne kalat joista vain ennen haaveilin ja olen niistä niiiin onnellinen

tänään meinasin tehdä niille kiekkomixiä, hyvän kuuloisen reseptin löysin täältä. Liikkeessä kalat söivät ilolla kuivaruokaakin ja myyjäkin kehui niitä juuri siksi kovin..mutta kas kummaa, minulla ne vain tuhahtavat kuivamuonalle, katsovat arvostelevasti lasin läpi ja odottavat, että noudan herkut pakastimesta.. ja minähän kilttinä tyttönä tottelen ja noudan