Mikä paratiisikalalla?
Valvoja: Moderaattorit
Mikä paratiisikalalla?
Yhdellä paratiisikalalla on mustia pilkkuja kiduksissa ja sivussa. Mikähän on?
Altaan koko on 200l, muut kalat punapääbarbejä, kardinaalitetroja ja partis + muut paratiisikalat. Ruokaa annan kerran päivässä.
Altaan koko on 200l, muut kalat punapääbarbejä, kardinaalitetroja ja partis + muut paratiisikalat. Ruokaa annan kerran päivässä.
Murre <3
Re: Mikä paratiisikalalla?
Aihe vähän muuttuu....
Eli minun kaverillani on 150l akvaario. Hänellä on 4 paratiisikalaa, 6 punapääbarbia, neontetroja, partamonni ja 8 pandamonnista.
Yhdellä niistä paratiisikaloista on punainen "verestävä" kohta kidusten alla. Pitääköhän se lopettaa? Säälittää kun pysyy pohjassa ja just ja just pystyy menemään haukkomaan ilmaa. Kaverini mielestä se on normaalia ja se parantuu.
Muut kalat ovat kunnossa.
Vesiarvot olivat ok (niitäkään ei löytynyt mutta otin yhden liuskatestin mukaan)
Lämpö n.24
Kaverini ei aio lääkitä sitä.![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Tuohon Makian ongelmaan en tiedä vastausta kun vähän sama aihe täälläkin.
Eli minun kaverillani on 150l akvaario. Hänellä on 4 paratiisikalaa, 6 punapääbarbia, neontetroja, partamonni ja 8 pandamonnista.
Yhdellä niistä paratiisikaloista on punainen "verestävä" kohta kidusten alla. Pitääköhän se lopettaa? Säälittää kun pysyy pohjassa ja just ja just pystyy menemään haukkomaan ilmaa. Kaverini mielestä se on normaalia ja se parantuu.
Vesiarvot olivat ok (niitäkään ei löytynyt mutta otin yhden liuskatestin mukaan)
Lämpö n.24
Kaverini ei aio lääkitä sitä.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Tuohon Makian ongelmaan en tiedä vastausta kun vähän sama aihe täälläkin.

Akvaariot <3
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
Apua!Makia kirjoitti:Yhdellä paratiisikalalla on mustia pilkkuja kiduksissa ja sivussa. Mikähän on?
Nyt se sama kala on turvonnut mahan kohdalta...Kyllä liikkuu mutta välillä jää pohjaan. Mitä teen?

Vesiarvot:
NO3: 25
No2: 0
GH: >4d
KH: 3 d
pH: 7,2
Lämpötila:24
Mitattu JBL liuskatestillä
Murre <3
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Kannattaa lopettaa, kun muitakin oireita on.
http://www.aquahoito.info/suomi/taudit/oirmuk.php
http://www.aquahoito.info/suomi/taudit/oirmuk.php
Se kala kuoli...
Mutta nyt ihan niinkuin toisellakin olisi vähän turvotusta. Voiko olla joku tauti?
Vesiarvot samat.

Mutta nyt ihan niinkuin toisellakin olisi vähän turvotusta. Voiko olla joku tauti?
Vesiarvot samat.
Murre <3
Mikä niillä on kun ne turpoaa?
Tänään huomasin että enää yksi paratiisikala oli semmoinen joka ei ollut turvonnut ollenkaan. Uivat ihan normaalisti mutta pelottaa että käy samoin kuin edellisellä. Turvotusta on rintaevien kohdalla (tai niiden mitkä ovat kidusten jälkeen...minä ja minun hyvä evätuntemus....
)
Vesiarvot ovat samat.

Tänään huomasin että enää yksi paratiisikala oli semmoinen joka ei ollut turvonnut ollenkaan. Uivat ihan normaalisti mutta pelottaa että käy samoin kuin edellisellä. Turvotusta on rintaevien kohdalla (tai niiden mitkä ovat kidusten jälkeen...minä ja minun hyvä evätuntemus....
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vesiarvot ovat samat.
Murre <3
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
NO3 ehtii nousta liian korkeaksi ennen kuin vaihdat vettä ja lämpötila liian alhainen? Muuta en keksi. Tauti? Mikä tilanne nyt?
Pelastamani katukissa Muffe<3
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
Neljä paratiisikalaa oli mutta enää yksi on jäljellä. Kaikki muut kuolivat siihen turpoamiseen.
Murre <3