Tropheuksia malawialtaaseen?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jia82
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 18:40, 04.02.2011
Sukupuoli: Nainen

Tropheuksia malawialtaaseen?

Viesti Kirjoittaja jia82 »

Olen suht uusi malawiharrastaja, 450 litrainen malawiallas on pystytetty ja lisää kaloja sinne voisi nyt vielä harkita.
Kysyisinkin viisaammilta, voiko malawialtaaseen sekoittaa tanganjika-lajeja? Lähinnä Tropheukset kiinnostaisivat. Ph-vaatimukset kuitenkin näyttäisivät olevan kutakuinkin samat.
Malaweina minulla on sinihuuliahvenia, kobolttimalawiahvenia ja oranssimalawiahvenia.
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1269
Liittynyt: 14:59, 22.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tropheuksia malawialtaaseen?

Viesti Kirjoittaja malawi »

Eihän se ole malawiallas jos sinne tulee muun järven kaloja. Kyllä ne varmasti pystyvät asumaan samassa vedessä koska niiten järvien vesi on lähes samanlainen. Tropheus on muistaakseni aika agressiivinen laji, joten kans kanssa saattaa tulla ongelmia. Plus kannattaa katsoa mitä kalat ovat lihansyöjiä ja mitkä ei!
Ninium85
Member
Member
Viestit: 287
Liittynyt: 12:00, 18.08.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sastamala

Re: Tropheuksia malawialtaaseen?

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Tropheuksia tarvitaan aika iso parvi myös. Mulla ollut troffeja nyt melkein vuoden verran ja kyllä nuo ihan kiitettävästi nahistelee, vaikka ihan nuoria ovatkin. Mulla 450l altaassa kavereita on 24 ja nämä ovat suht reviiritietoisia. Yhdellä koiraalla on puolet akvaariosta käytössä, johon se sallii naaraisen ja toista lajia olevien kalojen pienet pyrähdykset. Loput kalat asuvat toisessa puolikkaassa ja tappelu tulee heti jos joku muu koiras tulee reviirille. Lisäksi myös nämä koiraat tappelevat keskenään, jotka yhdessä asuttavat toista puolta altaasta.

Luulen että se voisi onnistuakin sen perusteella, että meillä troffet jättävät kaikki muut kalat rauhaan ja nahistelevat keskenään. Nämä kalat ovat myös äärimmäisen herkkiä ja kasvissyöjiä, ainakin minulla.
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
jia82
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 18:40, 04.02.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Tropheuksia malawialtaaseen?

Viesti Kirjoittaja jia82 »

malawi kirjoitti:Eihän se ole malawiallas jos sinne tulee muun järven kaloja.
:roll: [;)] No eipä se tietenkään siinä tapauksessa olisi enää malawiallas, totta turiset. Mutta tällä hetkellä se vielä on, joten refeeraan sitä vielä malawialtaaksi.

Täytynee vielä harkita tuota Tropheuksien ottamista, jos ovat kovin agressiivisia ja herkkiä. Kiitos vastauksista!
Tadaa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 12:53, 01.09.2007
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Tropheuksia malawialtaaseen?

Viesti Kirjoittaja Tadaa »

Tropheukset ovat levänsyöjiä. Mitä olen lukenut, niin saattavat sairastua muusta ruuasta. Jos muut ovat kasvissyöjiä, sitten voisin harkita, mutten välttämättä toteuttaisi.
Victorian Cichlids
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”