Milli naaras synnytti yli 50 poikasta, "kuntousta"

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
delfiini
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Milli naaras synnytti yli 50 poikasta, "kuntousta"

Viesti Kirjoittaja delfiini »

Reilu vuoden ikäinen milli naaras synnytti lauantai ainaki 50 poikasta (useimmiten saanet minulla vain korkeintaan 20 poikasta) nyt kyseinen naaras näyttää aika "nuupahtaneelta". Olisiko jotain tehtävissä sen hyväksi?
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Ei kai sille mitään tarvitse tehdä, kyllä sen siitä pitäisi parissa päivässä petraantua.
Se 50 ei ole mikään ihme. Meillä on pikemmin ihme 20 poikasta. Toissapäivänä taas ilmaantui 10 kuukauden ikäisen naaraan toimesta jotakuinkin 40 poikasta, vähän vaikea pitää kirjaa kun ipanat katoavat kasvipöheikköön jemmaan tai parempiin suihin. Ylhäältä päin katsomalla laskin 28 ja siinä oli vaan ne jotka oli näkyvillä...

Hohhoijaa...just sain edelliset poikaset listittyä, niin eikös niitä lykkää heti triplasti lisää...

Jos uunituore äiti ei ala parin päivän päästä piristymään, niin voit kai laittaa äijät toiseen akvaarioon häiriköimästä. Emoa ei kannata siirtää, stressaantuu vaan entisestään.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Höh, mulla on millin poikasia vaa 7 kpl. En kyllä tiedä et kuinka paljo äitee oli kerinny päivän aikana niitä syödä.Mutta toivottavast poikasia tulee lisää,nimittäin kaveri sano et se ottaa multa niitä sitä mukaa kun niitä tulee...
Chyental
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Millia: miksä niitä oot listiny? Eikö paikalliset eläinkaupat ota niitä vastaan? Sillonku mulla on ollu enemmän miljoonakaloja, ni mä sain niistä keskimäärin 3,5-4,5 mk/kpl (vaihdettuna tuotteisiin), siis naaraista ja komeista uroksista, naturellit jätin kotiin..

-Chyental-
Hukkailun ja unohtelemisen mestari
delfiini
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Mulla ainakin on ollut aika paljon synnyttävien poikasia ja kaikki ovat menneet kaupaksi (tutuille tai ventovieraille) kun vähän viittii "kaupata". Yhtään ei ole tarvinnut tappaa
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

quote:
Millia: miksä niitä oot listiny? Eikö paikalliset eläinkaupat ota niitä vastaan? Sillonku mulla on ollu enemmän miljoonakaloja, ni mä sain niistä keskimäärin 3,5-4,5 mk/kpl (vaihdettuna tuotteisiin), siis naaraista ja komeista uroksista, naturellit jätin kotiin..

-Chyental-
Hukkailun ja unohtelemisen mestari

Listin siksi, että paikallinen eläinkauppa ottaa vastaan vain 50 kalan erissä. Joootttteeen, kun akvaario missä milliseni asustelevat on noin 55-litrainen, niin siinä ei sellaista katrasta kasvateta.
Tässä akvaariossa asustelee tällä hetkellä 5 naarasta ja 3 koirasta, joten poikasia tulee noin 200 kappaletta kuukaudessa. Niistä säilyy aika moni hengissä, vaikka aikuiset niitä vähän verottavatkin 2 kardinaalikalan ystävällisellä avustuksella.

Kesäisin kyllä kasvatan aina yhden tai kaksi poikuetta. Silloin kun asustelen maalla ja kalat hoituvat työmatkan varrella ja kutuallas on yleensä muuten tyhjillään...mielenkiinoitset projektit järjestetään silloin kun voin olla itse kyttäämässä tapahtumien edistymistä.

Ai niin, onhan täällä toinenkin elukkakauppa. Mutta sen kanssa on vähän niin ja näin. Olen pari kertaa sinne vienyt, mutta sitten taisi tulla raja vastaan. Myyjä sanoi kyllä ottavansa millejä, muttei ihan vielä (niillä ei oikein aina mene kalat kaupaksi...miksiköhän ) ja kyllästyin siinä odottelemaan.

Niin ja yksi syy vielä. Listityt miljoonakalan poikaset toimivat erinomaisena kutuhalujen herättäjänä taistelukaloilla.

Muokattu - millia on 12/03/2002 19:28:53
a_n_n_i
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja a_n_n_i »

Delfiini, niin aivan, ja hyviä poikasia olivatkin (huom mennyt muoto, nyt kun ne ovatkin sitten jo isoja;).
Enpäs minäkään yhtään listinyt, vauvat tallessa ja uudet kodit tiedossa=)!
delfiini
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Kiva kuulla Kelpaako molli lisäys?
irenez
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja irenez »

Hohhoijaa...just sain edelliset poikaset listittyä, niin eikös niitä lykkää heti triplasti lisää...

No johan on asenne,,, pitäisiköhän laittaa naaraat ja urokset eri tankkeihin,,, tai vaihtaa lajia mikä ei ole niin helppo lisääntymään,, kannattas harkita :)

Ihan ystävällisesti kommentoin [;)]
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Suosittelen minä puolestani vilkaisemaan miltä vuodelta ketju alunperin on...2002 [;)] .
olkoonkin että listiminen saattaa kuulostaa jonkun mielestä kamalalle mutta Millian kertomat syyt kyllä mielestäni ovat aivan järkeenkäypiä;
A/
Listin siksi, että paikallinen eläinkauppa ottaa vastaan vain 50 kalan erissä
B/
Listityt miljoonakalan poikaset toimivat erinomaisena kutuhalujen herättäjänä taistelukaloilla.
Millien kasvatus ruokakalaksi on helppoa ja en kertakaikkiaan käsitä miten se että poikaset on lopetettu asiallisesti ennen ruoaksi käyttämistä tekisi ko. toiminnasta sen arveluttavampaa eettiseltä kannalta ajateltuina kuin kalankasvattamoista/lohilammikoista tms.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

irenez kirjoitti:Hohhoijaa...just sain edelliset poikaset listittyä, niin eikös niitä lykkää heti triplasti lisää...

No johan on asenne,,, pitäisiköhän laittaa naaraat ja urokset eri tankkeihin,,, tai vaihtaa lajia mikä ei ole niin helppo lisääntymään,, kannattas harkita :)

Ihan ystävällisesti kommentoin [;)]
Yhdyn irenezin kommenttiin.
irenez
Junior Member
Junior Member

Kai lukea saa vanhojakin juttuja,,,

Viesti Kirjoittaja irenez »

vaikka olisivat miltä vuosisadalta ja kommentoida niitä jos teksti ja asenne hyökkää silmille [;)]
Mukavaa jatkoa teille kaikille kuitenkin ja pidetään kaloistamme huolta :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”