Mulla on n.20 l kutuakva ja siellä koiras ja kuplapesä.Kaksi naarasta,molemmilla kuturaidat eli homman pitäisi toimia mutta ei!
Koiras on kiinnostuneempi toisesta naaraasta ja taas tämä naaras vaan luikkii pakoon minkä pääsee eikä suostu kutuun ollenkaan.Tätä on jatkunut jo vuorokauden ja naaras vaikuttaa jo tekevän lähes kuolemaa..
Mitä kummaa??
Mitä mun pitäis nyt tehdä?
Akvassa on vallisneriaa ja salaatin lehti jonka alla kuplapesä.
Ilmapumppu ja ilmakivi poreilee yhdesä nurkassa
Vesi on 27-29 asteista.
Haluton taistonaaras
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Haluton taistonaaras
Otahan pois jos siltä tuntuu ettei vuorokaudessa meinaa tulla mitään. Onko sulla siis 2 naarasta siellä samassa? Toinen juttu on, mikä on tyttöjen mäti tilanne eli pulleus, raitoja kyllä näytetään jos ollaan edes suurinpiirtein tolpillaan. Kolmas juttu, asuivatko isommassa haaremissa yhdessä ennen siirtoa kutupurkkiin vai erillään?
Asuivat 140 litraisessa kolmistaan,siis muiden kalojen seassa.Siellä yhteiselo toimi hyvin ja kun naaraat ovat nyt tosiaan pullistuneet niin laitoin kolmikon pienenpään akvaan mut ei tuosta taida tulla ku ruumiita.
Toista naarasta koiras ei ole noteeranut miltei ollenkaan,vaan toisen kimpussa on.
Mitenköhän tästänyt etenis?
Otin tytöt isoon akvaan nyt lepäämään ja koiras jäi pesineen pikkuakvaan ihmettelemään.
Toista naarasta koiras ei ole noteeranut miltei ollenkaan,vaan toisen kimpussa on.
Mitenköhän tästänyt etenis?
Otin tytöt isoon akvaan nyt lepäämään ja koiras jäi pesineen pikkuakvaan ihmettelemään.
nastamuumio kirjoitti:Otahan pois jos siltä tuntuu ettei vuorokaudessa meinaa tulla mitään. Onko sulla siis 2 naarasta siellä samassa? Toinen juttu on, mikä on tyttöjen mäti tilanne eli pulleus, raitoja kyllä näytetään jos ollaan edes suurinpiirtein tolpillaan. Kolmas juttu, asuivatko isommassa haaremissa yhdessä ennen siirtoa kutupurkkiin vai erillään?
-
- Advanced Member
Just näin, jos akvat vierekkäin niin peitä näkyvyys, eli eristetetään. Otas vaikka 3-6pv tauko. Valitse toinen naaras, siirrä vaikka johonkin läpinäkyvään purkkiin ko päivänä, syötä hyvin, survari tai sulkasääski tms. Vie purkki pojan purkin viereen. Anna liehakoida hetki, katso kuinka tyttö käyttäytyy, peitä paperilla näkyvyys, pidä tunti tms taukoa, toista näyttö jokusen kerran. Kippaa tyttö yöllä/pimeällä pojan boxiin. Huolehti että piiloja on jokunen, mitä enemmän niitä on niin sitä pidempään voi mennä, 2-3 on ok, piiloksi menee kupeista lähtien suodatinmaton pala viritykset. Seuraa tilannetta seuraavana päivänä, joskus menee parikin päivää, mutta kun sulla on kaksi tyttöä niin niin illalla vois ottaa pois jos ei onnistu, ja aloittaa toisen kanssa seuraavana päivänä. Olen mä lennostakin vaihtanut tyttöjä menestyksekkäästi joten mitään salatiedettä homma ei ole. Kyllä se poika siitä toisesta on kiinnostunut varmasti kun toista ei ole näkyvissä. Mutta valitse pulleampi ensimmäiseksi. Jos kutu tulee syödyksi niin mä jatkaisin heti perään toisen tytön kanssa, jannu on silloin aika täyttä vielä joten suurin nälkä pois. Pääsetkö tolla eteenpäin?
Tuhannet kiitokset sinulle!
kokeilenpa antamillasi neuvoilla!

-
- Advanced Member
Ja olihan luettuna esim apot 3/2007 ja 1/2008 ?hetty kirjoitti:Tuhannet kiitokset sinulle!![]()

http://www.aqua-web.fi/aponogeton