Kasveja tiikerinuoliaisten seuraan
Valvoja: Moderaattorit
Kasveja tiikerinuoliaisten seuraan
Grrr, nyt se melalehti(wendtii?) vihdoin alkoi lisääntyä ja tiikerinuoliaiset tietysti parturoivat tuoreen taimen. Emokasvi sai olla rauhassa. Kenellä on kokemusta erilaisista kasveista tiikerinuoliaisen kanssa? Mikä on kasveista pahanmakuisin?
Omassa akvaariossa intianvesitähdikkiä, joka kasvaa lujasti, mutta ei näytä hyvältä nuoliaisten jäljiltä. Anubiaksilla sama juttu. Nuoret lehdet purraan ja kasveista ei tule enää hyvän näköisiä. Hyvän näköisenä on pysynyt punainen Nymphaea lotus. Se lisääntyy ja kasvaa, paria pientä reikää tuskin huomaa.. Mikä muu vois jäädä rauhaan?
Omassa akvaariossa intianvesitähdikkiä, joka kasvaa lujasti, mutta ei näytä hyvältä nuoliaisten jäljiltä. Anubiaksilla sama juttu. Nuoret lehdet purraan ja kasveista ei tule enää hyvän näköisiä. Hyvän näköisenä on pysynyt punainen Nymphaea lotus. Se lisääntyy ja kasvaa, paria pientä reikää tuskin huomaa.. Mikä muu vois jäädä rauhaan?
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Kokeile erilaisia kriinumeja ja jaavansaniaista. Niihin kumpaankaan ei ole meillä koskenut kukaan.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Jaavansaniaista on akvaariossa ollut. Siinäkin oli vähän sama ongelma kuin anubiasten kanssa eli nuoria lehtiä purtiin ja ei näyttänyt oikein hyvältä. Itse asiassa siirsin ne toiseen altaaseen kuukausi takaperin ja näyttävät siellä jo paremmilta. Kriinumia vois kokeilla. Onko tämä menestyjä ollut thaianum vai joku muu laji?
Hmm jännä homma itelläni on 6 tikruu tuol ja ne ei oo kasveja syöny yhtään ja kaverilla taas tikrut on syöny melkeen kaikkee mitä siel on. En tiiä mistä moinen ero on ku kalatki on samasta paikasta hommattuja. Kasveina on erilaisia miekkakasveja, vallisnereja, anubiaa ja vedensuosikkia. KAikki on saanu olla ihan rauhassa. Tulee vaan mieleen ett onhan tikruilla tarpeeks muuta syötävää tarjolla ni ei tartte kasveja järsiiii
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Voi olla että välillä ei oo ollu tarpeeksi kasviravintoa tarjolla. Mutta kun muilla kaloilla on muita tarpeita... Toisaalta olen pitänyt koko kalastoa viherhiutale/tabletti kuurilla, silloin innostus laski hieman muttei lähimainkaan kokonaan. Tuohon aikaan laitoin kaksi komeaa jättivedensuosikkitaimea akvaarioon toiveikkaana, ne ***keleet puri niistä kärjen poikki, eivät edes syöneet... Aika veitikoita, mutta niin symppiksiä kun tipahtelevat kyljelleen kun oikeen väsyttää. Mutta edelleen haluaisin tietää mikä on maailman pahanmakuisin vesikasvi? Siinä lumpeessa nimittäin on jotain, se ei maistu!
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Kaikki kriinumilajit ovat saaneet olla mulla yhdenkään kalan pureksimatta.-Antti- kirjoitti:Onko tämä menestyjä ollut thaianum vai joku muu laji?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Tikruissakin on eroja edelliset mitä minulla oli eivät koskeneet kasveihin ollenkaan mutta nämä mitä tällä hetkellä on niin tuhoavat mielellään kasveja.
Ainoa keino mitä olen keksinyt heitä hillitsemään on tuore kurkku johon he ovat oikeen hullaantuneet. Ensin menee pehmeä sisus ja sitten myöhemmin loput. Vihreä kuori ei maistu lainkaan mutta yön aikana tähtipartamonnit juhlivat sitten kurkun tähteilllä.
Ainoa keino mitä olen keksinyt heitä hillitsemään on tuore kurkku johon he ovat oikeen hullaantuneet. Ensin menee pehmeä sisus ja sitten myöhemmin loput. Vihreä kuori ei maistu lainkaan mutta yön aikana tähtipartamonnit juhlivat sitten kurkun tähteilllä.
Hyvä tietää, kyllä nää meikäläisenkin nuoliaiset on suht rasittavia. Toisaalta aloin miettimään, että sapuska tulee vasta 5pm jälkeen ja toiseen kertaan 22-24, olisko liikaa aikaa omatekosen aamupalan järsimiseen? Laitetaan ruokinta-automaatti ja katotaan helpottaako, veikkaan että vähänlaisesti...
Vieläkin saa arvailla pahanmakuisia kasveja. Kuten yllä sanoin crypto(t) selviää aikuisena (se uusi versohan vaan järsittiin) ja samaten tuo lumme. Ne on selkeästi pahemman makuisia kuin esim. miekkakasvit. Kattelin Anubiaksiakin, ei niiden vanhoja lehtiä ole syöty jälkeenpäin, mutta kun jokaista puhkeavaa tuoretta lehteä on puraistu alussa ne tuppaa jäämään ikävän näköisiksi. Veikkaisin että puolet uusista Anubiaksen lehdistä syödään kokonaan pois. Idea oli alunperin kasvatella jaavansaniaista ja anubiasta juurakoiden päälle pinnan tuntumaan. Kyllähän ne kasvo ja lisäänty, mutta ei ulkonäkö oikein lämmittäny. Nyt saniaiset kasvaa toisessa altaassa kuten olin tiikerien altaaseen suunnitellut.
Vieläkin saa arvailla pahanmakuisia kasveja. Kuten yllä sanoin crypto(t) selviää aikuisena (se uusi versohan vaan järsittiin) ja samaten tuo lumme. Ne on selkeästi pahemman makuisia kuin esim. miekkakasvit. Kattelin Anubiaksiakin, ei niiden vanhoja lehtiä ole syöty jälkeenpäin, mutta kun jokaista puhkeavaa tuoretta lehteä on puraistu alussa ne tuppaa jäämään ikävän näköisiksi. Veikkaisin että puolet uusista Anubiaksen lehdistä syödään kokonaan pois. Idea oli alunperin kasvatella jaavansaniaista ja anubiasta juurakoiden päälle pinnan tuntumaan. Kyllähän ne kasvo ja lisäänty, mutta ei ulkonäkö oikein lämmittäny. Nyt saniaiset kasvaa toisessa altaassa kuten olin tiikerien altaaseen suunnitellut.
Tikrut ja kasvit
Mulla on ollut tiikerinuoliaisia 5 kpl jo 5 vuotta 450 litran altaassa eikä kasvin kasvia ole jyrsineet.
Onko sinulla piilopaikkoja, tarpeeksi tilaa, tarpeeksi monta tikrua tai ruoka yksipuolista...muuta ei tule mieleen niiden viihtyvyyden takaamiseksi.
Onko sinulla piilopaikkoja, tarpeeksi tilaa, tarpeeksi monta tikrua tai ruoka yksipuolista...muuta ei tule mieleen niiden viihtyvyyden takaamiseksi.