Kallistunut akvaario

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lare0
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Kallistunut akvaario

Viesti Kirjoittaja Lare0 »

Ostin noin kuukausi sitten juwelin 400 litran akvaarion. Akvaario on samalla paikalla kun entinenkin (240l) oli. Olen huomannut että allas on vinossa. Heittoa akvaarion ylä- ja alareunojen välillä on noin 7mm. Akvaario on myös mielestäni liukunut pois jalustaltaan. Akvaarion ja jalustan reunat eivät enää ole tasalla vaan allas on liukunut muutaman millin taaksepäin. Onko kellään samanlaista kokemusta asiasta? Onko tuo 7mm kallistuminen haitallista altaalle? Onko hajoamisvaara suurempi? Kallistuminen on pysähtynyt tuohon 7mm.
En jaksaisi alkaa tyhjentämään akvaariota tai siirtämään sitä, ei oikeastaan ole muuta paikkaakaan mihin saisin sen mahtumaan.

Kertokaa jos tiedätte!
rantamonni
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Re: Kallistunut akvaario

Viesti Kirjoittaja rantamonni »

Lare0 kirjoitti:Ostin noin kuukausi sitten juwelin 400 litran akvaarion. Akvaario on samalla paikalla kun entinenkin (240l) oli. Olen huomannut että allas on vinossa. Heittoa akvaarion ylä- ja alareunojen välillä on noin 7mm. Akvaario on myös mielestäni liukunut pois jalustaltaan. Akvaarion ja jalustan reunat eivät enää ole tasalla vaan allas on liukunut muutaman millin taaksepäin. Onko kellään samanlaista kokemusta asiasta? Onko tuo 7mm kallistuminen haitallista altaalle? Onko hajoamisvaara suurempi? Kallistuminen on pysähtynyt tuohon 7mm.
En jaksaisi alkaa tyhjentämään akvaariota tai siirtämään sitä, ei oikeastaan ole muuta paikkaakaan mihin saisin sen mahtumaan.

Kertokaa jos tiedätte!
Mulla on 400L juweli ca 1.4cm vinossa, tasasen vino lattia, jalat tiukasti maassa, ei kai oo rikkoontumisvaaraa.

NOh, Jos osa 8 kpl jaloista olis ilmassa, niin aika rasitus varmaan olis pohjalasille, ja räks & poks ja apua ? ?

Vaikea uskoa että 500 kilonen akva liikkuu yhtään kaapistolta !
Jykke
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Lare0 kirjoitti: En jaksaisi alkaa tyhjentämään akvaariota tai siirtämään sitä, ei oikeastaan ole muuta paikkaakaan mihin saisin sen mahtumaan.
Seuraavaks, kun vaihdat vettä niin ota vähän enemmän pois kuin normaalisti ja koita vaikka kaverin kanssa siirtää akvaa takaisin jalustalle, niin itse tekisin.
Lare0
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Lare0 »

Ourrait, Kiitos vastauksista!
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

Minä ainakin tyhjentäisin ja siirtäisin.Ei uskaltaisi tuollaista pitää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”