Neitseellinen synnytys

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sani
Advanced Member
Advanced Member

Neitseellinen synnytys

Viesti Kirjoittaja sani »

Tänään aamulla hieroskelin hieman silmiäni, kun näin sellaisen miljoonakalan, joka ei ole urosta koskaan nähnytkään, synnyttävän! Laitoin sen poikimisaltaaseen ja sinne se pyröräytteli ihmeellisiä pallosia, aivan kuin mätimunia. Vedestä nostettaessa näyttivät paperia vasten kellertäviltä ja hajosivat helposti. Kerrassaan outoa 8O Onko kenelläkään mitään vastaavaa havaintoa?
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Tutulta kuulostaa. En kyllä miljoonakalojen kanssa ole kokenut samaa, mutta voisi mennä samaan kategoriaan kutevien omatoimisen mädinpoiston kanssa.

Eli jos hormonit hyrräävällä tyttösellä ei ole poikakaveria, niin se pullauttaa hedelmöittymättömät mätimunat pois (etteivät sitten kovettuisi, tuskin osaavat ajatella kuitenkaan noin) ja antaa uusien mätimunien kehittyä ja jatkaa uljaan uroon odottelemista.

Veikkaukseni voi toki mennä täysin metsään koska minulla ei ole kokemusta miljoonakaloista.
totoro
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja totoro »

Kerran mullekin kävi tolleen...Luulin pienenä tyttönä, että kyseinen "pallo" oli kuollut poikanen ja niin hautasin pallukan maahan tammen juurien alle..
Fiu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

Juu, tuollaista on sattunut vaikka kuinka monesti! Niin milliksillä, platyillä kuin miekkapyrstöilläkin. Itse aina tiputtelen nuo pallot seura-akvaarioon muiden ruoaksi kun tuntuvat niin hyvin maistuvan (ja ovat sitä paitsi ravitsevia).

Mutta tänään minä vasta jotain huomasinkin! Nimittäin nuorin platynaaraistamme odottaapi poikasia (tummia silmiä näkyvissä), ja mikä ihmeellistä, naaras ei ole ollut missään tekemisissä urospuolisten yksilöiden kanssa! Kun ostin sen kaupasta, niin se oli vielä niin pieni että edes sukupuolta ei erottanut (hommasin sen erikoisen värin takia), joten kaupassakaan mikään uros ei varmaankaan ole sille mitään vielä päässyt tekemään. Sitä paitsi kyseinen naaras on ollut minulla jo kuukausia. Ainut uros, jonka kanssa se on ollut samassa altaassa minulla ollessaan on miljoonakala (jota ei muuten naaraat kiinnosta yhtään, ei sitten pätkän vertaa!). Joten meillä se vasta oikea neitseellinen synnytys on tulossa! Poikaset erottuvat pienen emänsä vatsasta jo selvästi.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Nehän voivat varastoida sitä spermaa puolikin vuotta, joten on hyvin todennäköistä että sen naaraasi joku veljistä on laittanut tyttösen paksuksi joko akvaarioliikkeessä tai kasvattajalla. Ne tulevat sukukypsiksi melko varhain.

Jos taas ei, niin sitten kannattaa ottaa heti yhteyttä tiedotusvälineisiin [;)]
Fiu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

rain-: tuota minäkin ensin epäilin, mutta kun naaras oli minulle tullessaan vajaan 1cm mittainen, niin se ei oikein taida olla mahdollista... Ikää ei tyttösellä vielä silloin paljon mitään...
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Fiu kirjoitti:rain-: tuota minäkin ensin epäilin, mutta kun naaras oli minulle tullessaan vajaan 1cm mittainen, niin se ei oikein taida olla mahdollista... Ikää ei tyttösellä vielä silloin paljon mitään...
Fiu: se platysi on risteytynyt miekkapyrstösi kanssa! Juuri kun palstalla kerroit että miekkapyrstönaaraasi onkin uros :D
Fiu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

sani: ihan muuten hyvä idea, mutta kun miekkikset ja platyt on eri altaissa juuri tuon risteytymisvaaran takia... Itselläni kun on useampia altaita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”