Neitseellinen synnytys
Valvoja: Moderaattorit
Neitseellinen synnytys
Tänään aamulla hieroskelin hieman silmiäni, kun näin sellaisen miljoonakalan, joka ei ole urosta koskaan nähnytkään, synnyttävän! Laitoin sen poikimisaltaaseen ja sinne se pyröräytteli ihmeellisiä pallosia, aivan kuin mätimunia. Vedestä nostettaessa näyttivät paperia vasten kellertäviltä ja hajosivat helposti. Kerrassaan outoa
Onko kenelläkään mitään vastaavaa havaintoa?

Tutulta kuulostaa. En kyllä miljoonakalojen kanssa ole kokenut samaa, mutta voisi mennä samaan kategoriaan kutevien omatoimisen mädinpoiston kanssa.
Eli jos hormonit hyrräävällä tyttösellä ei ole poikakaveria, niin se pullauttaa hedelmöittymättömät mätimunat pois (etteivät sitten kovettuisi, tuskin osaavat ajatella kuitenkaan noin) ja antaa uusien mätimunien kehittyä ja jatkaa uljaan uroon odottelemista.
Veikkaukseni voi toki mennä täysin metsään koska minulla ei ole kokemusta miljoonakaloista.
Eli jos hormonit hyrräävällä tyttösellä ei ole poikakaveria, niin se pullauttaa hedelmöittymättömät mätimunat pois (etteivät sitten kovettuisi, tuskin osaavat ajatella kuitenkaan noin) ja antaa uusien mätimunien kehittyä ja jatkaa uljaan uroon odottelemista.
Veikkaukseni voi toki mennä täysin metsään koska minulla ei ole kokemusta miljoonakaloista.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Juu, tuollaista on sattunut vaikka kuinka monesti! Niin milliksillä, platyillä kuin miekkapyrstöilläkin. Itse aina tiputtelen nuo pallot seura-akvaarioon muiden ruoaksi kun tuntuvat niin hyvin maistuvan (ja ovat sitä paitsi ravitsevia).
Mutta tänään minä vasta jotain huomasinkin! Nimittäin nuorin platynaaraistamme odottaapi poikasia (tummia silmiä näkyvissä), ja mikä ihmeellistä, naaras ei ole ollut missään tekemisissä urospuolisten yksilöiden kanssa! Kun ostin sen kaupasta, niin se oli vielä niin pieni että edes sukupuolta ei erottanut (hommasin sen erikoisen värin takia), joten kaupassakaan mikään uros ei varmaankaan ole sille mitään vielä päässyt tekemään. Sitä paitsi kyseinen naaras on ollut minulla jo kuukausia. Ainut uros, jonka kanssa se on ollut samassa altaassa minulla ollessaan on miljoonakala (jota ei muuten naaraat kiinnosta yhtään, ei sitten pätkän vertaa!). Joten meillä se vasta oikea neitseellinen synnytys on tulossa! Poikaset erottuvat pienen emänsä vatsasta jo selvästi.
Mutta tänään minä vasta jotain huomasinkin! Nimittäin nuorin platynaaraistamme odottaapi poikasia (tummia silmiä näkyvissä), ja mikä ihmeellistä, naaras ei ole ollut missään tekemisissä urospuolisten yksilöiden kanssa! Kun ostin sen kaupasta, niin se oli vielä niin pieni että edes sukupuolta ei erottanut (hommasin sen erikoisen värin takia), joten kaupassakaan mikään uros ei varmaankaan ole sille mitään vielä päässyt tekemään. Sitä paitsi kyseinen naaras on ollut minulla jo kuukausia. Ainut uros, jonka kanssa se on ollut samassa altaassa minulla ollessaan on miljoonakala (jota ei muuten naaraat kiinnosta yhtään, ei sitten pätkän vertaa!). Joten meillä se vasta oikea neitseellinen synnytys on tulossa! Poikaset erottuvat pienen emänsä vatsasta jo selvästi.
Nehän voivat varastoida sitä spermaa puolikin vuotta, joten on hyvin todennäköistä että sen naaraasi joku veljistä on laittanut tyttösen paksuksi joko akvaarioliikkeessä tai kasvattajalla. Ne tulevat sukukypsiksi melko varhain.
Jos taas ei, niin sitten kannattaa ottaa heti yhteyttä tiedotusvälineisiin![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jos taas ei, niin sitten kannattaa ottaa heti yhteyttä tiedotusvälineisiin
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Fiu: se platysi on risteytynyt miekkapyrstösi kanssa! Juuri kun palstalla kerroit että miekkapyrstönaaraasi onkin urosFiu kirjoitti:rain-: tuota minäkin ensin epäilin, mutta kun naaras oli minulle tullessaan vajaan 1cm mittainen, niin se ei oikein taida olla mahdollista... Ikää ei tyttösellä vielä silloin paljon mitään...