Kardinaalitetrat kuteneet!

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
L M
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Kardinaalitetrat kuteneet!

Viesti Kirjoittaja L M »

Uskomatonta mutta totta! Laskiskelin tuossa äsken ihan huvikseni, että montakohan kardinaalia minulla vielä on jäljellä. Pari kolme vuotta sitten minulla oli jäljellä kaksi vanhusta joiden ympäriltä muu parvi oli jo kuollut. Hankin niiden seuraksi ensin 5 kpl ja myöhemmin päätin vielä lisätä parvea kunnolla ja ostin 10 kpl lisää. Parhaimmillaan kardinaaleja siis uiskenteli altaassani 17 kpl. Jokusia on jo tietysti kuollut, ainakin ne kaksi vanhusta ja jokunen muukin, varmaankin 4-5 kardinaalia olen kuolleena onkinut altaasta.

Nyt yllätys olikin melkoinen kun kardinaaleja laskiessani yhä uudestaan ja uudestaan sain tulokseksi 17 kpl. Aloin jo epäillä muistiani, että oliko alkuperäisessä parvessa sittenkin enemmän kaloja. Sitten huomioni kiinnittyi pariin selvästi muita pienempään yksilöön. Ihmettelin, että miten nuo tuolla tavalla ovat kutistuneet. Tarkemmin katsoessa löysin parvesta 5 muita pienempää yksilöä. Mitä ne muutakaan voisivat olla kuin poikasia! :D

Kuinka yleistä tämmöinen on? Minulla kun jotenkin on sellainen kuva, että kardinaalit ovat melko vaikeita kudettaa ja siksi valta osa myyntiin tulevista kardinaaleista yhä edelleen pyydetään luonnosta.
I like them fresh!
Abborrare
Starting Member
Starting Member

Re: Kardinaalitetrat kuteneet!

Viesti Kirjoittaja Abborrare »

Onnea! :D Kardinaalitetrojen kudetus on vaikeaa. Tässä on Faunattaren sivuilta lainaus. "Mahdollista, mutta vaikeaa. Kutupari eristetään omaan akvaarioonsa (koko väh. 10 L, pH alle 6,0, 28 °C, dH 0, turpeen lisäys) ja poistetaan heti kudun tapahduttua. Mädinsirottelija. Poikaset ovat hyvin pieniä ja syövät aluksi likoeläimiä. Lähes kaikki kaupoissa myytävät kardinaalitetrat ovat luonnosta pyydettyjä."
Paavo2006
Senior Member
Senior Member

Re: Kardinaalitetrat kuteneet!

Viesti Kirjoittaja Paavo2006 »

Aika hienoa! :)

Voi kun omat Ruusutetratkin joskus ikäänkuin vahingossa kopioituisivat...No, kunhan nyt ensin pääsevät pois karanteenista ja tottuvat varsinaiseen kotiinsa... :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”