Leväongelmia!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Leväongelmia!
Olen pari kuukautta sitte hommannu akvaarion 125l ko innostuin hullun lailla harrastuksesta. Olen aloittelija joten en tiiä mistään mitään vaik hirveesti oon yrittäny lukea keskusteluja ja muuta. Suurin ongelmani on levänkasvu (lie yleinen ongelma?) Tappelin aikani sen kans et pinnalle ei tulis järkyttävää vihreetä leväkerrosta. Sen ongelman kai olen voittanutkin laittamalla suodattimen niin et se on tosi ylhäällä ja laitoin kuplat tulee. mut joka paikassa muualla kasvaa levää. Meil on vaaleeta hiekkaa joka ei ole enää vaalea vaan ruskeenvihreä. Seinilläki on kauhean tiukassa levätäpliä. Voisko ongelma johtuu valaistuksesta? Siihe ei osu auringonvaloa milloinkaa, mut akvaariossa on 2 lamppua, toinen kuulema kaloille ja toinen kasveille. Yöksi toki sammutan valot. Vaihdan vettäki n.kerran 2viikossa. Pitäskö ostaa kaloja jotka syö levää paljon(on meillä partamonni ja pieni albinomonni)? vai onko siihe jotai ainetta olemassa? Akvaariossa ei ole vielä iha kamalasti kaloja. tosiaan 2 monnia, 2 palettikalaa, 10neontetraa, taistelukala ja pari sen tyttökaveria. ainii ja rapu. .Onko se edes hyvä yhtälö? tekis hirveesti mieli pari lehtikalaa siihe! onko liian pieni akvaario?Ruokin ne eläinkaupan hiutaleruoalla ja sellaisella palettiruoalla kerran päivässä. Must tuntuu ettei meijän akvaariokaupassa oikein osata neuvoa niin hyvin ku täällä, joten help me! Mun vanhemmilla on sellainen akvaario, jossa ei tartte vaihtaa vettä kovin usein, se pysyy puhtaana ja tasapainossa. ei tartte siivotakaa usein. tuntuu et kalat hoitaa kaiken itse. Haluun samanlaisen!
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Leväongelmia!
Hmmmm.....