Tetra Min Pro ruoka

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
~kira~
Junior Member
Junior Member

Tetra Min Pro ruoka

Viesti Kirjoittaja ~kira~ »

Käytin ennen Terta Min:iä ruokana mutta nyt olen vaihtanut uuteen Tetra Min Pro:hon...mitä muut käyttäjät ovat uutuudesta mieltä?
Mannaz
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mannaz »

Itselläni on hieman ristiriitaisia tunteita tuosta "uutuudesta".
Tetran mukaan tuo purkkiruoka säilyy paremmin ja myös säilyttää ravintoarvonsa paremmin.
Sen pitäisi myös olla helpommin syötävissä ja sisältää uusia ja parannettuja ainesosia.

Itse allekirjoitan ainakin sen väittämän, jonka mukaan ruoka säilyy paremmin.
Käyttäessäni Prota havaitsin ainakin sen sisältävän vähemmän satunnaisia "paakkuja" joita joskus perus Tetra Minissa tai muissa hiutaleissa oli.
Ravintoarvonsa ja vitamiinien säilyvyyden osalta täytynee luottaa tuoteselosteeseen ja mainontaan, koska en sitä kykene mittaamaan.

Havaitsin myös sen, että hiutaleita oli murskattava suhteettoman kovakouraisesti ennen kuin pienemmät kalat kykenivät niitä nielemään.
Tämä kait johtui Pron mainostetusta kyvystä pysyä vedenpinnalla pitempään kuin muut hiutaleruoat.
Muutenkin kovahko ja teräväsärmäisempi ruoka tuntui omista platyistani liian vaikealta purtavalta.
Näin ollen itse suosittelisin sitä ainoastaan vähän suuremmille kaloille
jotka ovat tottuneet hakemaan ravintoaan vedenpinnan tuntumasta.
~kira~
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ~kira~ »

Minun neontetrat ja kirsikkabarbit hyväksyivät hyvin uuden ruoan.
Ne hakevat yleensä ruoan pinnalta ja saivat sen hyvin syödyksi.
Meille kyllä kelpasi. :D
Mannaz
Starting Member
Starting Member

Mielipiteistä kun on kyse niin niitähän löytyy...
Ehkäpä kalasi ovat vain vähemmän nirsoja kuin omani [;)].
vemkki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja vemkki »

Murskattunahan tuota joutuu pikkufisuille antamaan. Harjarapu meinasi lentää virran mukana kun suodattimen virtauksen mukana lensi kokonainen hiutale suoraan "harjaan". :mrgreen:

Muuten olen kyllä tyytyväinen. Hiutaleruoissa on usein ongelmana se, että purkin pohjalla on pelkkää silppua. Tetramin Pro:ssa ei tätä ongelmaa juuri ole.

Hyvä kelluvuus ei kyllä ole etu, jos on paljon kaloja, jotka eivät syö pinnalta...
Cichlidsonly
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Cichlidsonly »

On kelvannut kaikille kaloilleni heti ensi yrittämällä.

Itse asiassa se ruoan kovuus ja kelluvuus sopii hyvin kirjoahventen keskenkasvuisille yksilöille, onpahan jotakin purtavaa.

"Normaalit" ruoat ovat pölynneet ympäri akvaariota, tämä pysyy kauemmin kasassa ja sotkenee vähemmän. Tietysti jos olisi pohjakaloja niin juttu olisi toinen.
Tuukkah
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Tuukkah »

Hyvin kelpaa ja ainakin timanttitonkijoiden, lehtikalojen ja vannekirjoahventen mielestä ovat nuo hiutaleet ilmeisen helppoja nautittavia.
Mannaz
Starting Member
Starting Member

Pro tuntuu sopivan juuri vähän isommille lajeille.
Omalta kohdaltani tämä tarkoitti sitä, että Platyt karsastivat moista, mutta leväbarbeille kelpasi muitta mutkitta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”