Akvaarion yläreunan silikonit

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2122
Liittynyt: 20:22, 19.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Akvaarion yläreunan silikonit

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Moikka!

Mä en tiedä kuuluuko tämä kysymykseni tänne tekniikka-puolelle... Olen ajatellut teettää mittatilausaltaan tuohon 100 litraisen giantin tilalle. Allas olisi mitoilla 80(p)x50(k)x40(l) elikkäs n. 160 litraa. Giantissa on se huono jutska, ettei siinä ole sitä silikonia yläreunassa juur ollenkaan ja jos täytän ton altaan täyteen, niin se tihkuttaa sieltä yläreunasta vettä. Tähän liittyen haluaisin, että uudessa altaassa olisi pitävä silikoni myös yläreunassa. Onko muissa allasmerkeissä silikonia yläreunassa vai missä merkeissä sitä sitten mahdollisesti olisi? Oon ajatellut jotain esim. JuTa:n kehysakvaariota tahi jotain vastaavaa.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Akvaarion yläreunan silikonit

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Se yläsauma on muuten äärettömän helppo vetää vaikka itse jälkeenpäin.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
bj
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2426
Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarion yläreunan silikonit

Viesti Kirjoittaja bj »

Mulla kanssa sama juttu riesana nyt, kun tykkään täyttää altaat kehyksiin asti ja vähän ylikin, ettei vedenpinta näy. Tuo yksi allas meni pitkään ok, mutta nyt pelasin suodattimen kanssa ja virtaus lykkäs nurkkaan vettä, varma en ole johtuiko tästä, mutta yläkehys alkoi vuotaa alareunastaan. Enää ei voi täyttää stä kehyksen reunan yli. Siinä tuntuukin päätylasissa kehys sisäpuolella, ilmeisesti lasi ei jatkukaan siinä ylös asti. Sivuissa lasia on ylös asti, eli kehys on lasin päällä. Paljon parjatuissa Puutorin altaissa on ylhäällä n 5 sentin kehys ja lasia on alla ja silikoonattu ylös asti. Niistä tykkäsin tuon takia, kun viikon vedenvaihtovälien aikainen haihtuminenkaan ei tuonut vedenpintaa näkyviin ulkopuolella.

Seuraavan altaan jos ja kun ostan, siis uutena jos ostan, ni varmistan tämän kohdan. Ja mieluusti ottaisin ylös leveät kehykset.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2122
Liittynyt: 20:22, 19.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Akvaarion yläreunan silikonit

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

^Joo ihan sama juttu täällä.. Mä en tykkää jos se vedenpinnan reuna ei yllä kehyksiin, allas näyttää tosi vajaalta mun silmään. Ja kun toi on se imunuoliaisallas, niin suodatin sekä kiertovesipumppu lykkivät vettä aikamoisella virtauksella. Ja just kohti vasenta etunurkkaa posottaa suodatin.

Deicide^: En mää tahdo vetää sitä saumaa, mä en oo niin kätevä käsistäni. [;)] Ja kun tota mun avokkia häiritsee samoten tuo allas, niin mä en ees viitti yrittää. :mrgreen: Mä luulen, että tässä tapauksessa mun on helpompi ruinata se isompi ja uusi allas kokonaan. :mrgreen:
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Re: Akvaarion yläreunan silikonit

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

JU-TA:n altaan jos teetät, niin tilausvaiheessa vaan pyydät Jussia laittamaan silikonia kunnolla myös yläreunaan. Tosin itsellä on jokainen Jussin allas pitänyt vedet paremmin kuin hyvin sisällään.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”