Kalojen kuljettaminen pyörällä
Valvoja: Moderaattorit
Kalojen kuljettaminen pyörällä
Onko tämä mahdollista? Tarkoitus olisi hankkia uusia kaloja. Mulla on noin 10 kilometrin matka tuonne liikkeeseen ja kuljen siitä joka päivä ohi opiskelemaan. Tuohon menee aikaa noin puoli tuntia. Eikä ole nyt lähiaikoina mahdollisuuksia käydä autolla siellä. Mahdollisia ongelmia ovat kalojen paleltuminen ja pussin heiluminen sekä sen seuraukset. Vai odotanko suosiolla kahden viikon päähän?
Harrastus tauolla
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Kalojen kuljettaminen pyörällä
Mä laittaisin sanomalehteä pussin ympärille, ja hakisin kaloja!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
kalat pakettiin ja reppuun ja reppu selkään. (ja kalat kotio)...
-
Mimosa X
- Senior Member

- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mä oon monet kerrat tullut pyörällä kalapussin kanssa. Laitan kangaskassin olkapäälle, ei tärise niin paljon kuin jos ois pyörän etukorissa. Tai reppuun. Ilman mukaan eristettä. Vähän viileempinä ilmoina mulla on pari villapipoa, joiden sisään sujautan pussin. Pakkasella en kyl pyörällä kuljeta kaloja. Sit mennään bussilla.
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.
-
Gorydoras
- Starting Member

Eikun vain kalaostoksille.
Joskus aikoinaan olen minäkin repussa kaloja kuljettanut ja hyvin pääsivät perille.
Joskus aikoinaan olen minäkin repussa kaloja kuljettanut ja hyvin pääsivät perille.
400 l. Juwel rio
Asukkaana altaassa: kiilakylkiä, ruusutetroja, panda-ja safiirimonnisia ja maatiaispartamonni.
Asukkaana altaassa: kiilakylkiä, ruusutetroja, panda-ja safiirimonnisia ja maatiaispartamonni.
-
Anniquu_
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
Ja miltei aiheeseen liittyen, absurdihko tarina moottoripyöräilevästä kampaokamonnista. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Aqualung
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Mies
Pussien kuuluu heilua!Camron kirjoitti: Mahdollisia ongelmia ovat pussin heiluminen sekä sen seuraukset.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Siis lähinnä tarkoitin tällä sitä, että jos pussissa vedet menee ympäri. Eli rajumpaa heilumista, ei kai se kaloille hyväksikään ole?Aqualung kirjoitti:Pussien kuuluu heilua!Camron kirjoitti: Mahdollisia ongelmia ovat pussin heiluminen sekä sen seuraukset.
Harrastus tauolla
-
ÄmHoo
Vaikka pussit heiluu, niin kyllä ne kalat siellä pärjää! Aika haipakkaa olen pyörällä tullut kalat repussa. Tärkeintä on ettei liian kylmällä ajele, mutta ei kai Rovaniemelläkään vielä sentään sitä vaaraa ole. Sellainen hopeanvärinen kylmäkassi on hyvä sujauttaa kalapussin ymprärille vähän viileämmällä säällä.
No hyvä, olin vain huolissani tuosta kalojen selviämisestä. Mutta eipä näytä olevan sitten minkäänlaisia ongelmia.
Harrastus tauolla
-
aquamarina
- Advanced Member

Itse olen kuljetellut kaloja pyörällä, autolla ja linja-autolla, linja-auto on ainut missä olen huolestunut, että kuinka pahat traumat kalat siitä saa (itse välttelen viimeiseen asti linja-autoon menoa). Pyörällä taitaa kaikkein vähiten hölskyä, vaikka etukoriin olenkin pistänyt kalapussin.
-
Anastasia
- Junior Member

Heh... Kyllä ne kalat pärjäävät. Viimeksi kun kävin kalakaupassa, käytiin fisujen kanssa matkan varrella pikaisesti terassillakin vetäisemässä kupponen kaffetta. Sit kalat pyöränsarvesta roikkuen mukulakivikatuakin täristellen melko haipakkaa kotiin ja oikein hyvin voivat tuon kaiken jälkeen ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Olisihan se pitänyt arvata...