Fluval 3 vs. Fluval 3plus (+ pohdintaa suodatuksesta)

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Fluval 3 vs. Fluval 3plus (+ pohdintaa suodatuksesta)

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Mulla on ollut sekä Fluval 3 että Fluval 3plus ja ensin mainittu näistä on huomattavasti jälkimmäistä eli uudempaa mallia tehokkaampi. Osaako joku suodattimia tunteva selittää, mistä tehoero johtuu? Suodattimethan ovat sisältä aivan erilaiset, joten joku juttu siitä vanhasta tekee paremman.

Sitten olen tässä pohdiskellut suodatusta 96-litraiseen Juwel Rekordiin. Sen oma pönttö on poistettu, ja itse asiassa kiertovesipumppu ehti jo mattosuodatinkäytössä mennä rikkikin. Riittäisikö tämän kokoiseen akvaarioon pelkkä sisäsuodatin vai olisiko hyvä olla jotain muutakin? Kaloja ei tule olemaan kovin paljon, joten kuormituksen ei pitäisi muodostua suunnattomaksi.
en
Advanced Member
Advanced Member

Re: Fluval 3 vs. Fluval 3plus (+pohdintaa suodatuksesta)

Viesti Kirjoittaja en »

No en tiedä mutta tosi on, ne vanhemmat on parempia kuin plussat...
KimmoT
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Re: Fluval 3 vs. Fluval 3plus (+ pohdintaa suodatuksesta)

Viesti Kirjoittaja KimmoT »

Mustavaris kirjoitti:Mulla on ollut sekä Fluval 3 että Fluval 3plus ja ensin mainittu näistä on huomattavasti jälkimmäistä eli uudempaa mallia tehokkaampi. Osaako joku suodattimia tunteva selittää, mistä tehoero johtuu? Suodattimethan ovat sisältä aivan erilaiset, joten joku juttu siitä vanhasta tekee paremman.

Sitten olen tässä pohdiskellut suodatusta 96-litraiseen Juwel Rekordiin. Sen oma pönttö on poistettu, ja itse asiassa kiertovesipumppu ehti jo mattosuodatinkäytössä mennä rikkikin. Riittäisikö tämän kokoiseen akvaarioon pelkkä sisäsuodatin vai olisiko hyvä olla jotain muutakin? Kaloja ei tule olemaan kovin paljon, joten kuormituksen ei pitäisi muodostua suunnattomaksi.

Kts. alla linkki Micken Fluval 3 modauksesta. Tein saman 4 plussaan.. virtaus parani huomattavasti

http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... s#p6828384" onclick="window.open(this.href);return false;
Teemu Salonen

Re: Fluval 3 vs. Fluval 3plus (+ pohdintaa suodatuksesta)

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Mustavaris kirjoitti:Sitten olen tässä pohdiskellut suodatusta 96-litraiseen Juwel Rekordiin. Sen oma pönttö on poistettu, ja itse asiassa kiertovesipumppu ehti jo mattosuodatinkäytössä mennä rikkikin. Riittäisikö tämän kokoiseen akvaarioon pelkkä sisäsuodatin vai olisiko hyvä olla jotain muutakin? Kaloja ei tule olemaan kovin paljon, joten kuormituksen ei pitäisi muodostua suunnattomaksi.
Onko sulla se kotelo vielä tallessa? Jos on, niin laita siihen uusi pumppu ja lyö se takaisin akvaarioon. Sen parempaa sisäsuodatinta ei ole olemassakaan.
Tähän asti en ko vimpaimia ole käytössä nähny ku tuttavapiirissä, mutta nyt riutan nurkassa omassa olohuoneessa pyörii sellanen. Sinne saa mukavasti tekniikan piiloon ja virtaus suodattimen sisällä on mitä mainioin, joten pintakin pysyy puhtaana.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”