Sopisiko jokin rihmakala palettikalan kanssa samaan akvaan
Valvoja: Moderaattorit
Sopisiko jokin rihmakala palettikalan kanssa samaan akvaan
Sopisiko jokin rihmakala palettikalan kanssa? Jos sopisi, niin mikä?
ei saa ottaa sitä niin raskaasti jos ei jaksa kantaa
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Että sopiiko?
Mulla ainakin 550 litraisessa paletit antavat välillä kyytiä kääpiörihmoille. Tosin ei ainoastaan niille, vaan kaikille muillekin jotka erehtyvät niiden reviirille. Varsinkin nyt kun varjeltavana on 20 poikasta. Silloin kun muut osaavat pysyä omalla "alueellaan", ei riitojakaan synny. Toisaalta pieni kinasteluhan on ihan luonnollista kanssakäyntiä kaloillekin. Eikä paletit aja rihmoja takaa repiäkseen eviä, vaan ainoastaan "neuvovat" niitä pysymään omalla puolellaan. Kun tunkeilija on ajettu pois, paletit palaavat rauhassa "kotiinsa". Rihmatkin näyttävät oppivan tuntemaan palettien tapoja aika nopeasti. 'Ruokailut' kyllä sujuvat sulassa sovussa "ei kenenkään -maalla".
Altaan korkeudella näyttäisi olevan hieman vaikutusta asiaan, omien kokemusteni mukaan. Minulla ainakin rihmat viihtyvät mielummin lähempänä pintaa kuin pohjaa ja paletit taas päinvastoin. Näinollen yhteenottoja sattuu todennäköisesti harvemmin korkeassa altaassa kuin matalassa.
Altaan korkeudella näyttäisi olevan hieman vaikutusta asiaan, omien kokemusteni mukaan. Minulla ainakin rihmat viihtyvät mielummin lähempänä pintaa kuin pohjaa ja paletit taas päinvastoin. Näinollen yhteenottoja sattuu todennäköisesti harvemmin korkeassa altaassa kuin matalassa.
Ei omena kauas päästä putoa (Wilhelm Tell).
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
112 litrainen ei riitä rihmojen & palettien kodiksi. Tilaa on liian vähän ja tuloksena voi olla stressiä, takaa-ajoja, jopa riekaleisia eviä sekä ruumiita.nizze kirjoitti:Entäs joku pieni rihmakala vaikka kääpiö- tai hunajarihmakala 112 litrasessa palettikalan kanssa? Jos kerran palettikala tarvitsee vähintään 85l akvan ja hunajarihma- tarviiko se sitten vähintään 40- vai 60 l akvan?
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.