Poecilia caucana, tiikerimolli

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Poecilia caucana, tiikerimolli

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Toin lajia kuukausi sitten ruotsista, ja perillä kaloja olikin hieman enemmän kuin lähtiessä. :) Kuljetuspussiin syntyneet 16 poikasta ovat yhä kaikki olemassa (mikä sinänsä on suoranainen ihme kun miettii millaiset työajat allekirjoittaneella on viime aikoina ollut ja kaikki harrastustoiminta siihen vielä päälle). Siirsin heidät eilen karkkilaatikosta 27-litraiseen sisustettuun akvaarioon jossa on suodatin ja hiekkaa ja kasveja ja kaikki hienoudet, eikä ipanoiden sopeutumisessa virikkeellisempään ympäristöön näyttänyt olevan mitään vikaa. Ne ovat jo alkaneet näyttää ihan kaloilta ja kasvaneet huikeasti, siihen nähden että lajin aikuiskoko on kolmen sentin kieppeillä. Tekisi silti mieleni jo tarjota heille jotain muutakin kuin ainoaa lempiruokaansa joka on hienonnettu Tropicalin spirulinatabletti. Mitään artemiapitoista nämä eivät suostu edes vilkaisemaan, olen kokeillut murskatuilla hiutaleilla ja elävällä artemialla. Kaikki pakasteet ovat näille ihan liian suuria, toisaalta poikasruuat liian pientä ja lajin käyttöohjeissa kerrotaan että poikaset söisivät mieluiten vihreää vettä eli jotain leväjuttua tarjotun ruuan pitäisi kaiketi olla. Oikeaa levää minulla ei kuitenkaan ole missään altaassa edes siirrettävissä "laitumeksi". Mitään niitä vaaleita plecopellettejäkään ei oikein huvittaisi tarjota.

Olisiko ideoita? Osaavatkin nirsoilla, Bettojen poikaset ovat niin helppoja kun pitää vain vahtia etteivät niele kovin paljon itseään isompaa survaria... :D
PhylisJackson
Starting Member
Starting Member

Re: Poecilia caucana, tiikerimolli

Viesti Kirjoittaja PhylisJackson »

Mitä mahtaa kaloille kuulua nykyään?
Mä en ui koskaan järvessä, koska siellä voi törmätä kuolleeseen venäläiseen sotilaaseen
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Ja mitä tarkoittaa ''lajin käyttöohje''? :mrgreen:
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Käyttöohje... Olenpas minä ollut vitsikkäällä tuulella. :D

Ei ole tiikerimolleja enää, tilalle tuli malaweja. Tosi söpö laji mutta uutta verta suvunjatkamispuuhiin ei oikein löytynyt mistään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viljely”