Kiitokset kaikille vastanneille.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Valvoja: Moderaattorit
Vesipeukalo kirjoitti:Minulla on Arcadian 2*150 W monimetallit tuossa kiekkolassa. Polttimoina aivan tavalliset halpis-polttimot merkiltään GE. Värisävy 4200 K, eikä ole yhtään keltainen. Tuosta allekirjoituksen linkistä voipi vilkaista.
Riittävät hienosti tuohon altaaseen, jonka korkeus on 75 cm. Kasvit rehottavat.
Häikäisysuoja piti rakentaa, mutta se oli helppo juttu. Vanerista sai näppärästi kehikon koko altaan ympärille. Häikäisyn eston lisäksi sillä sai viimeisteltyä kokolasialtaan yläreunankin katseenkestäväksi.
Valaisin vaatii sen 30cm + korkeus vedenpinnasta... valaisimen voi myös purkaa(lival power td) ja erottaa heijastimen itse valaisin elektriniikasta jooloin se vie n.10cm korkeutta+ korkeus vedenpinnasta.lazzo kirjoitti: Paljos 150w/70w monimetalli tarvii asennustilaa korkeussuunnassa?
Tuo Arcadian malli vaatii ensin kattolistan + 7 cm moottoreille (vai mikä lie sähköyksikkö onkaan nimeltään). Itse valaisin on muistaakseni n. 20 cm korkea. Vaijerin pituus on säädettävissä. Mulla altaan yläreuna on 180 cm korkeudella, lamput n. 25 cm vedenpinnasta, ja vaijeria on joku 60-70 cm.lazzo kirjoitti:Vesipeukalo kirjoitti:Minulla on Arcadian 2*150 W monimetallit tuossa kiekkolassa. Polttimoina aivan tavalliset halpis-polttimot merkiltään GE. Värisävy 4200 K, eikä ole yhtään keltainen. Tuosta allekirjoituksen linkistä voipi vilkaista.
Riittävät hienosti tuohon altaaseen, jonka korkeus on 75 cm. Kasvit rehottavat.
Häikäisysuoja piti rakentaa, mutta se oli helppo juttu. Vanerista sai näppärästi kehikon koko altaan ympärille. Häikäisyn eston lisäksi sillä sai viimeisteltyä kokolasialtaan yläreunankin katseenkestäväksi.
Paljos 150w/70w monimetalli tarvii asennustilaa korkeussuunnassa?