Kysyisinkin nyt, onko akvaarioni liian pieni pallokaloille? Entä mikä pallokala sopisi sinne parhaiten ja kuinka monta niitä pitäisi olla? Miten akvaario pitäisi niitä varten sisustaa? Entä tulevatko pallokalat toimeen muiden kalojen kanssa, vai siirränkö kuparimonnisen ym. muut kalat toiseen akvaarioon? Mistä pallokaloja voi ostaa? (Asun itse Riihimäellä)..Kaikki muukin tieto pallokaloista on tervetullutta..
Kysymyksiä pallokaloista
Valvoja: Moderaattorit
-
niiskuneiti
- Starting Member

Kysymyksiä pallokaloista
Minulla on 95-litran akvaario lähes tyhjillään. (tällä hetkellä siellä on vain muutama leväbarbi, kuparimonninen ja pari neontetraa). Nyt haluaisinkin sinne uusia asukkaita.
Kysyisinkin nyt, onko akvaarioni liian pieni pallokaloille? Entä mikä pallokala sopisi sinne parhaiten ja kuinka monta niitä pitäisi olla? Miten akvaario pitäisi niitä varten sisustaa? Entä tulevatko pallokalat toimeen muiden kalojen kanssa, vai siirränkö kuparimonnisen ym. muut kalat toiseen akvaarioon? Mistä pallokaloja voi ostaa? (Asun itse Riihimäellä)..Kaikki muukin tieto pallokaloista on tervetullutta..
Re: Kysymyksiä pallokaloista
Krhm....ensinnäkin...leväbarbeille altaasi on AIVAN liian pieni. Kasvavatniiskuneiti kirjoitti:Minulla on 95-litran akvaario lähes tyhjillään. (tällä hetkellä siellä on vain muutama leväbarbi, kuparimonninen ja pari neontetraa).
mokomat noin 15cm ja vaativat paljon uimatilaa. Puhutaan lähemmäksi
300 litran altaista...
Kuparimonniset ovat laumaeläjiä. Yksinäisellä monnisellasi olisi varmasti
paljon mukavampaa jos hankkisit sille kavereita (5-6 pään lauma).
Myös neontetra on parvikala ja kaksi neontetraa ei ole parvi. Noin
kymmenen kalan kööri olisi parempi.
Sinuna hankkiutuisin ensiksi eroon leväbarbeistasi, täydentäisin parvianiiskuneiti kirjoitti:Nyt haluaisinkin sinne uusia asukkaita.
ja sen jälkeen miettisin mahtuuko mukaan enää muita kaloja.
-Skoude
-
Pallokala
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Punapyrstöpallokala voisi elää tuossa aika tyytyväisenä pitkän aikaa parin kaverin kanssa, sinne pohjalle voisit miettiä jotain pieniä monnisia ja ne neontetrat ei välttämättä siinä seurassa kauaa elä. Muita et sinne tarvitse. Punapyrstöpallokala, carinotetraodon irrubesco, red-tailed redeye puffer, noilla nimillä luulis löytyvän jotain. Kasvaa 4-5 senttiseksi, syö kaikenlaista pakastettua ja tuoretta innolla, liikkuu mielenkiintoisesti ja tykkää kasvipusikoista ja puunpaloista sisustuksessa.
Älä sekoita lajiin carinotetraodon lorteti, se on häijy
Älä sekoita lajiin carinotetraodon lorteti, se on häijy
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
-
niiskuneiti
- Starting Member

Mistä punapyrstöpallokaloja saa?
Kuinka hyvin punapyrstöpallokaloja saa Suomesta? Ja minkä hintaisia ne ovat..?Täytyy tosin ensin kerätä niistä vähän enemmän tietoa ennenkuin niitä itselleni hankin..
Minulla on 100 litrainen akvaario, kaloina siellä on vain miekkapyrstöjä, mutta nyt olen kiinnostunut pallokaloista sopisikohan sinne jokunen. Lajiakvaariokin on mahdollista toteuttaa kyllähän aina yhden uuden akvaarion järkkää miekkapyrstöille
. Itse olen ajatellut sini/kääpiöpallokaloja mutta kun ne kasvavat niin pieniksi haluaisin jotain isompia. Ja vielä lopuksi olisi kiva saada semmoinen laji jota on mahdollista kudettaa. Onkohan olemassa pallokalaa näillä vaatimuksilla?
hhööö
Montakin. Vaikkapa alkuun mainiot Pallokalan kotisivut ja niiden linkkilista auttavat eteenpäin. http://www.psyanide.com/pallokala/skramble kirjoitti:Olisikohan joku sivu olemassa missä olisi noista kaloista tietoa ja mitkä ovat niitten tieteelliset nimet?
Dixi et animam levavi.