Sopiva akva soluasuntoon (oli: Ei mitään tietoa)

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kristiina90
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Sopiva akva soluasuntoon (oli: Ei mitään tietoa)

Viesti Kirjoittaja Kristiina90 »

Tarttisin siis apua. Olen opiskelija ja asun solussa eli en pysty hankkimaan kovin isoa akvaariota, eli minkä kokonen mun kannattais hankkia? Olisko iso lasipurkki hyvä? Ku pidän enemmän isoista lasipurkeista kuin neliömäisistä akvaarioista. Ja mikä kala laji sopis mulle? Joku helppo hoitoinen joka ei pakosti tartte joka päivä ruokaa (jos sellasia on). Osaisko kukaan auttaa?
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Ei mitään tietoa...

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Lasipurkki ei sinänsä ole hyvä, koska tuon purkin pitäisi olla yli 40 litraa (eläinsuojeluasetuksen mukainen minimikoko). Siinä tulee jo purkille sen verran kokoa, joten suosittelen kyllä oikeaa akvaariota.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
marianne*
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marianne* »

Isoon lasipurkkiin (kooltaan siis luultavasti alle 40 litrainen?) ei voi mitään kaloja laittaa, mutta rapuja voisi. :) Yli 40 litraiseen voi ottaa pieniä kalojakin.

LINKKI
pgronb
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pgronb »

Meillä on olohuoneessa kukkien keskellä kuusikulmainen akvaario. Ei näytä niin isolle vaikka n. 60l, eikä perinteiselle akvaariolle.
Kaikki kalat tarvitsevat kuitenkin ruokaa lähes päivittäin, mielellään parisen kertaa päivässä. Satunnaisia paastopäiviä voi pitää. Mutta kaupasta löytyy kyllä siihenkin hommaan automaatteja, samoin kuin valoja säätelemään.
40l-60l altaastakin saa ihan kivan vaikka urosmilliksillä tai taistelukala uroksella. Pohjalle vaikka reippaan värisiä rapusia.
Hanki heti tarpeeksi iso suodatin, säästät sillä paljon vaivaa :mrgreen: