Voinko ottaa monnisia lisää?
Valvoja: Moderaattorit
Voinko ottaa monnisia lisää?
Eli akvaarion asutus tällä hetkellä pohjakalojen osalta tämä: 1 partis, 2 punanoitamonnia ja 7 täplämonnista. Muut kalat: kaksi perhoskirjoahventa sekä parvi musta- ja mustaneontetroja.
Akvaarion koko 180 litraa.
Voiko monnisten parvea vielä kasvattaa vai onko akvaario jo kalojen puolesta "täynnä". Jos voi ottaa lisää monnisia, voiko ottaa muuta lajia vai suositteletteko samaa?
Akvaarion koko 180 litraa.
Voiko monnisten parvea vielä kasvattaa vai onko akvaario jo kalojen puolesta "täynnä". Jos voi ottaa lisää monnisia, voiko ottaa muuta lajia vai suositteletteko samaa?
-
nepis76
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Voinko ottaa monnisia lisää?
Mä suosittelisin ennemmin samaa lajia, koska kivamman näköistä se on kun ne kimpassa viuhtovat pitkin pohjaa.
Minkäkokoinen on altaasi pohjapinta-ala?
Minkäkokoinen on altaasi pohjapinta-ala?
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net
Akvaarion mitat on 101 x 41 x 50 cm
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Nepiksen kanssa samoilla linjoilla. Rauhallisemman näköinen olisi isompi parvi samoja monnisia. Kovin paljoa pohja-alaahan tuossa altaassa ei kuitenkaan ole.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Eli onko parempi, että pidän tuon seitsemän parven vai viihtyisivätkö monniset isommassa parvessa? Jos ostan lisää, niin montako kannatta ottaa?
Kiitos kovasti vastauksista
Kiitos kovasti vastauksista
-
Deicide
- Elite Member

Minun henkilökohtainen mielipiteeni on mitä isompi parvi sen parempi. Ei tuohon nyt kuitenkaan hirveän montaa voi ottaa, mutta reilun kymmenen parven yhteensä.
Itse ajattelin myös parven kooksi jotain 10-12. Tarkoituksena oli kasvatta parvea monnisten omasta kudusta, mutta kaikki yritykset menivät poskelleen. Poikaset kuolivat kuoriuduttuaan muutaman päivän kuluessa vaikka yritin parhaani mukaan niitä hoitaa
Tällä hetkellä parvessani on vain kaksi naarasta ja loput viisi koiraita, joten ajattelin ostaa naaraita lisää.
-
Deicide
- Elite Member

Hmm. Siis poikaset kuoriutuivat, eli eivät homehtuneet? Munat eivät menneet valkoisiksi? Ruoan saanti voi myös olla yksi syy. Ruokinta olisi helpompaa jos muita suita ei olisi. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Juu poikaset kuoriutuivat, kutu ei siis homehtunut, koska terveitä poikasia uiskenteli kymmenkunta poikasaltaassa.
-
svessi
- Junior Member

- Akvaarioseurat: Omanpään akvaseura
- Viesti:
Aloititko missä vaiheessa ruokinnan ja millaisella ruoalla? monnisten kasvatuksesta suosittelen lukemaan http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 5&t=137858
heijo kirjoitti:Juu poikaset kuoriutuivat, kutu ei siis homehtunut, koska terveitä poikasia uiskenteli kymmenkunta poikasaltaassa.
200L: n kuparimonnista, 6 kardinaalitetraa, 4 ottoa, taisto poika 3naisen haaremilla
60L: hunajarihma poika, muutama kääpiömonninen, tulisukia ja 2 omppua
Olen lukenut kyseisen ketjun ja kokeilin eri ruokia. Jokin ruokinnassa ja olosuhteissa ei kuitenkaan toiminut, koska poikaset eivät selvinneet. Tänään olen taas koko illan katsellut monnisten kutupuuhia, mutta kutua en ole nyt kerännyt talteen. Jospa seuraavalla kerralla taas yrittäisi uudelleen 
-
svessi
- Junior Member

- Akvaarioseurat: Omanpään akvaseura
- Viesti:
Jos intoa on niin kokeile uudestaan vaan. Itsellä onnistui ekakerralla, mutta olen ymmärtänyt että onni oli vahvasti mukana minulla.
200L: n kuparimonnista, 6 kardinaalitetraa, 4 ottoa, taisto poika 3naisen haaremilla
-
valtteri1611
- Junior Member

parvi samoja monnisia voisi tosiaan olla kiva, mutta ainakin omien kokemusten pohjalta voin sanoa,että ainakin kuparimonninen liikkuu täplämonnisten kanssa samassa parvessa.Tosin kalatkin ovat yksilöita joten aivan100% varmasti en voi sanoa,että liikkuisivat samassa parvessa.
50l-karanteeni,42l-rapula ja 250litran seura-allas
-
Deicide
- Elite Member

Kuparit ja täplät ovat parveilleet yhdessä myös minulla. Joskaan mitään kovin tiivitä nuo parvet eivät monnisilla tahdo olla, paitsi silloin kun kokoonnutaan kannon alle kyyhöttämään, tai kun helmimonniset aloittavat kuturallin. Silloin ollaan rivissä lärvi samaan suuntaan ja välillä taas kaahataan, kunnes muodostellaan taas rivejä...
-
valtteri1611
- Junior Member

En siis ole ainoa jonka monniset parveilevat yhdessä
hyvä tietää...
50l-karanteeni,42l-rapula ja 250litran seura-allas