Kuinka moni ostaa netistä akvaariotarvikkeita?
Valvoja: Moderaattorit
Kuinka moni ostaa netistä akvaariotarvikkeita?
Kuinka moni tilaa netistä akvaarion ylläpitoon liittyviä tarvikkeita? Itse kuulun siihen ryhmään, että netistä tulee tilattua. Omalta paikkakunnalta ei akva tavaroita saa, joten helpompi netin kautta ostaa. Ja täytyy myös tunnustaa, että edullisemmaksikin netissä osto tulee. Ulkomailta en ole tilannut. Kalat ja kasvit ostan liikkeestä.
200 l eteisen ja 110 l olohuoneen kalasoppa.
Re: Kuinka moni ostaa netistä akvaario tarvikkeita?
onko se ihan turvallista??olen itekkin kattonu että on siellä kyllä halvempaa ja mistä olet tilannut(ostanut)?entäs millä tavalla maksat ne 

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
On turvallista, olen tilannut niin Saksasta(useemmasta kaupasta) kun kotosuomestakin.
Koitappa haulla keskusteluja nettikaupoista, pitäis löytyä melko helposti.
Koitappa haulla keskusteluja nettikaupoista, pitäis löytyä melko helposti.
Itse tilailen lähinnä akvaarioon.fi -sivustolta. Maksan laskun samantien nettipankin kautta ja tuotteet tulevat parissa päivässä minulle.
Saksastakin olen muutamia kertoja tilaillut (aquaristikshopista ja Aquaristik.netistä). Maksan tuotteet Visalla ja kestää noin 2 viikkoa ja tuotteet ovat minulla.
Olen tilannut ruokia, vedenparannusaineita, kasviravinteita, suodattimia, lämmittimiä..viimeeksi elokuussa tilasin Saksasta ihan kokeilumielessä myös kasveja - yhtä lukuunottamatta tulivat hengissä perille.
Saksastakin olen muutamia kertoja tilaillut (aquaristikshopista ja Aquaristik.netistä). Maksan tuotteet Visalla ja kestää noin 2 viikkoa ja tuotteet ovat minulla.
Olen tilannut ruokia, vedenparannusaineita, kasviravinteita, suodattimia, lämmittimiä..viimeeksi elokuussa tilasin Saksasta ihan kokeilumielessä myös kasveja - yhtä lukuunottamatta tulivat hengissä perille.
Tuolta akvaarioon.fi ja viherkala.fi on tullut tilattua. Maksanut olen verkkopankilla ja tuotteet ovat aina tulleet muutamassa päivässä. Olen sitten ostanut vähän enemmän tuotteita, siis vedenparannusainetta, lannoitteita, ruokaa.. Kaikki kerralla ja samalla postituskuluilla. Eikä tuolla netissä tule semmoista osto vimmaa, kuin akvaarioliikkeessä. Summankin näkee kokoajan ruudulta, että paljonko rahaa on menossa 

200 l eteisen ja 110 l olohuoneen kalasoppa.
-
- Junior Member
Mä kans ostan netin kautta (Suomesta) yleensä kaikki akva kamat kasveja ja kaloja lukuuottamatta. Tulee paljon halvemmaksi ostaa ne netistä, vaikka postarit lisää hintaa, kun hakea ne lähi akva kaupasta.
455l vettä talossa kahdessa altaassa
Ostan netistä vedenparannusaineet, vesitestit ja milloin mitäkin roipetta.
Valikoima on laajempi ja on jotenkin mukava shoppailla kotona.
Valikoima on laajempi ja on jotenkin mukava shoppailla kotona.
Karakorumin Aristokraattinen Tarkka- ampuja ja Junttikylän Akateeminen Syöppö
190 litraa, kissoja, koiria ja armoton määrä lampaita.
190 litraa, kissoja, koiria ja armoton määrä lampaita.
-
- Member
- Sukupuoli: N/A
Hieman offtopicia, mutta toisaalta aiheeseen liittyen osaako kukaan kertoa mitkä kaupat Saksassa myyvät kasveja postitse Suomeen? Kerran kokeilin zoo zajacista tilata muun krääsän ohella, mutta ilmoittivat vaan etteivät toimita Suomeen.
-
- Junior Member
Kun en ossoo nuita kielii niin ostan Suomesta netin kautta niin kaloja kun kasvijahi. Hyvin on matkahuollon kautta tulleet perille.
326l, 128l ja 63l
Koira, kaksi hamsteria, kissa, kani, viisi lasta ja mies.
Koira, kaksi hamsteria, kissa, kani, viisi lasta ja mies.
-
- Senior Member
Aquaristikshop ilmoitti, että voivat lähettää ulkomaille, jos itse otan vastuun. Toimitukseen menee kumminkin yli 10 päivää, niin eivät takaa, että pysyvät hengissä. Mutta voihan sitä aina kokeillanosegoblin kirjoitti:Hieman offtopicia, mutta toisaalta aiheeseen liittyen osaako kukaan kertoa mitkä kaupat Saksassa myyvät kasveja postitse Suomeen? Kerran kokeilin zoo zajacista tilata muun krääsän ohella, mutta ilmoittivat vaan etteivät toimita Suomeen.

If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
-
- Advanced Member
Tilailen joskus netin kautta, Suomalaisista, tänään tilasin ruokia, kun ei just akuuttia tarvetta.
Täältä tilasin kasveja (Saksasta).
Itse tilaan useimmiten netistä (yleensä akvaarioon.fi), on huomattavasti halvempaa ja kun toimitusajatkin ovat lyhyet. Niin ja olen niin laiska etten jaksa useimmiten raahautua keskustaan asti, jos ei ole aivan pakko, helpompi tilata tuohon lähi postiin. Kalat ja kasvit olen kuitenkin tähän asti ostanut liikkeestä (tai no kasvit kyllä suurimmaksi osaksi muilta harrastajilta).
Silloin ostan liikkeestä jos tarvitsen jotain heti, mutta hinnat kyllä välillä hirvittää. Kaupassa olisi maksanut eheimin lämmitin 35 euroa
, saman olisi saanut kahdella kympillä netistä.
Onneksi oli halvempikin malli (joka tuli silti kalliimmaksi kuin netistä tilaaminen).
Ja vielä kun pitää valita kahden kaupan välillä (joista toisessa en edes nykyään käy), niin valikoima on huomattavasti laajempi netissä.
Jos asuisin pääkaupunki seudulla suosisin varmaan liikkeitä enemmän.
Silloin ostan liikkeestä jos tarvitsen jotain heti, mutta hinnat kyllä välillä hirvittää. Kaupassa olisi maksanut eheimin lämmitin 35 euroa

Onneksi oli halvempikin malli (joka tuli silti kalliimmaksi kuin netistä tilaaminen).
Ja vielä kun pitää valita kahden kaupan välillä (joista toisessa en edes nykyään käy), niin valikoima on huomattavasti laajempi netissä.
Jos asuisin pääkaupunki seudulla suosisin varmaan liikkeitä enemmän.
Netistä tilaan kaikki lannotteet, vedenparannusaineet ja kaikki muutkin tökötit. Tulee halvemmaksi ja helpompaa tilata suoraan netistä ja maksaa verkkopankissa etukäteen. Helppo vertaillakin että mistä nettipuljusta saa halvimmalla. Kaloja ei o vielä tullut tilattua kun minust on kivempi nähdä kala livenä ennen ostoa.
Pari kertaa oon tilannu jotain special juttuja http://www.aquamoos.de" onclick="window.open(this.href);return false; sivulta, joita ei täältä Suomesta helpolla saa esim. hiilibambua ja joitakin sammallajeja. Ja jos nyt lasketaan niin Akvaarioon.fi:issä asioin aina ihan paikan päällä, kun sijaitsee täällä Lahdessa. Suosittelen
!

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Suomalaisista nettikaupoista olen käyttänyt Akvaarioon.fi:tä ja Kalajuttua, Saksasta olen tilannut aquaristik.netistä. Lähinnä isommat ruokasatsit, vedenparannusaineet ja kasvilannoitteet ostan netistä. Joskus myös tekniikkaa.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi
Lähinnä akvaarioon.fistä on tullut ostosteltua. Niin akvaario- kuin muidenkin ostosten kanssa netistä tilailen yleensä sen, minkä valitsemiseen en koe tarvitsevani apua. Sen sijaan jos olen epävarma tai hankinnassa on jotain sellaista, mistä en itse niin kovasti tiedä, luotan tunnettujen kauppiaiden neuvoihin ja silloin myös ostan suoraan kivijalkamyymälöistä. En voi käsittää niitä ihmisiä, jotka kävelevät kauppaan kyselemään neuvoja tuotteista ja sitten kuitenkin tilaavat sen netistä. Se liikkeen korkeampi hinta johtuu kuitenkin osin henkilöstökuluista, joita taas mm. juuri se neuvominen tuottaa... Toki siinä korkeammassa hinnassa on mukana paljon muutakin, mutta yleensä haluan tukea kivijalkayrittäjiä, ettei käy niin että jossain vaiheessa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tilata kaikki netistä, kun ei myymälän pitäminen kannata. Tosin tuskinpa se nytkään on kovin rahakasta touhua 

250 l, 60 l
-
- Advanced Member
Saksanmaalta tulee muutaman kerran vuodessa tilattua isompi paketti.
Mistä tässä näkee alustan koon?
http://www.aquaristic.net/shop.php/sid/ ... 0/pgNr/1//
Yritin Operalla ja IE:llä mutten saa mitään mittoja näkyviin mihinkään hintaryhmään. *masennus
*
Yritin Operalla ja IE:llä mutten saa mitään mittoja näkyviin mihinkään hintaryhmään. *masennus

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: ---
- Viesti:
Tilaan joitain tuotteita nettikaupoista>saa halvemmalla,vaikka tulee postikuluja.
-
- Starting Member
Tilaan netistä kaikkea mikä ei ole elävää...kalat ja kasvit haen kaupasta tai ostan tutuilta
Akvaarioon.fi on tuttu ja turvallinen shoppailupaikka!

-
- Senior Member
Tarkoititko näitä (Mozillalla näkyi tällaiset)?Venla97 kirjoitti:Mistä tässä näkee alustan koon?
Yritin Operalla ja IE:llä mutten saa mitään mittoja näkyviin mihinkään hintaryhmään. *masennus*
Variantenauswahl:
Schrank mit gebogener Front und Glastüren 50x30 67,83 €* mehr Info
Schrank mit gebogener Front und Glastüren 60x30 74,97 €* mehr Info
Schrank mit gebogener Front und Glastüren 80x35 114,24 €* mehr Info
Schrank mit gebogener Front und Glastüren 80x40 114,24 €* mehr Info
Schrank mit gebogener Front und Glastüren 100x40 148,75 €* mehr Info
Schrank mit gebogener Front und Glastüren 100x50 171,36 €* mehr Info
Schrank mit gebogener Front und Glastüren 120x40 160,65 €* mehr Info
Schrank mit gebogener Front und Glastüren 150x50 240,38 €* mehr Info
Schrank mit gebogener Front und Glastüren 200x50 343,91 €* mehr Info
Schrank mit gebogener Front und Glastüren 200x60 366,52 €* mehr Info
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Safarilla ainakin siinä hinnan yläpuolella on nätisti listattuna minkä kokoiselle akvalle mikäkin pöytä menee.Venla97 kirjoitti:Mistä tässä näkee alustan koon?
Yritin Operalla ja IE:llä mutten saa mitään mittoja näkyviin mihinkään hintaryhmään. *masennus*
EDIT: Ja itse tulee ostettua tarpeen sattuessa tarviketta sun muuta ei elävää niin suomesta kuin ulkomailtakin.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Kun aloittelin omaa allasta niin netistä tilasin lähes kaiken (suodatin, lämmitin, vedenparannusaine, BioDigest, testit, ruuat, lämpömittari, kasvilannoitteet).
Lähin kunnollinen eläinkauppa on 70 km päässä ja siellä on huomattavasti kalliimpaa kuin nettikaupoissa ja valikoimaa ei tosiaankaan ole kuin ne yhdet merkit, netistä saa lähes mitä vain haluaa kun jaksaa etsiä.
Lisäksi hoitoakvaan olen tilannut ainakin suodattimen, ruokaa, kasvilannoitetta ja vedenparannusainetta netistä. Maksu tapahtuu aina ihan perus pankkisiirrolla kun olen niin nuori etten vielä saa nettipankkitunnuksia ja visaakaan en ihan omista.
Lähin kunnollinen eläinkauppa on 70 km päässä ja siellä on huomattavasti kalliimpaa kuin nettikaupoissa ja valikoimaa ei tosiaankaan ole kuin ne yhdet merkit, netistä saa lähes mitä vain haluaa kun jaksaa etsiä.
Lisäksi hoitoakvaan olen tilannut ainakin suodattimen, ruokaa, kasvilannoitetta ja vedenparannusainetta netistä. Maksu tapahtuu aina ihan perus pankkisiirrolla kun olen niin nuori etten vielä saa nettipankkitunnuksia ja visaakaan en ihan omista.

hoitoallas 270 l + koira + kilpikonna + 2 gerbiiliä + kääpiöhamsteri + 2 syyrialaista hamsteria 

mutta eikös tilatut jutut voi maksaa ihan postin kassaan?? ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)