Onko mitä muita oppivia pieniä kaloja kuin taistelukala? Tarkoitan lähinnä sitä, että oppii syömään kädestä, (mitä kalalle tietenkään ei kannata opettaa, ettei opi hyppimään pois altaasta) ja tulemaan edustalle jos sitä menee katsomaan, vaikka kala olisi akvaarion taustalla/ei olisi nälkäinen.
Tälläistä käytöstä ainakin havaitsin meidän taistelukalalla, mutta kalaraukka kuoli pari päivää sitten "suodatinonnettomuudessa", ja siitäkös tuli lapsellekin iso parku, ja kieltämättä itsekkin sain iloa tuosta taistelukalatytöstä enemmän kuin kaikista muista kyseisen akvaarion kaloista yhteensä.
Isommat kalat (lehtikala, kultakala, jne.) taitaa monetkin oppia tälläistä käytöstä, mutta onko mitään pieniä vaihtoehtoja tuolle taistelukalalle? (ei näköjään noita tyttö taistoja ollut nyt myynnissä täälläpäin, ainakaan 2 ekassa liikkeessä. Täytyy tänään tarkistaa seuraavat vielä tänään)
Tarkoitus siis etsiä 85l akvaarioon tuommoinen taistotyttö, tai sitten joku muu kala jota voi pitää yksin, ja vaikuttaa uteliaalta/tutkivalta/rohkealta ihmisiä kohtaan.
Oppivat pienet kalat
Valvoja: Moderaattorit
-
Debugger
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Mies
Re: Oppivat pienet kalat
Rihmakalat, itselläni on kolme sinirihmakalaa Cosby keltaisena, myydään kultarihmana. Ne tulevat norkoilemaan luukulle kun altaan vierelle menee. Jos mitään ei tipahda ne jatkavat touhujaan hetken perästä. Olen saanut yhdestä kalasta kamun, painan sormen lasiin se tulee tervehtimään, ruoka tablettia se näykkii sormien välistä ja olen saanut hellää sivelyä sormiin rihmoista 
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
My love: Chiclidae
Meillä keltakääpiökoiras tulee aina kyttäämään mua, kun menen katsomaan akvaariota. Se jopa seuraa mua altaan päästä päähän, jos liikun! Kerran se ei tullutkaan ja aloin jo huolestua, onko sille tapahtunut jotain. Kun etsiskelin sitä akvaariosta, löysinkin yhden toisen kalan jumista suodattimen takaa
, minne en olisi uskonut minkään kaloistani pääsevän. Onneksi kala ei vahingoittunut siitä ja keltakääpiö koiraskin löytyi keltakääpiö naaraan luota
En olisi ehkä löytänyt sitä kalaa suodattimen takaa ajoissa, jos keltakääpiö ei olisi "auttanut" mua. Loppu hyvin kaikki hyvin.
-
7330
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Sinirihmat vain tarvitsisivat noin kolme kertaa isomman altaan ja pienet kääpiö- ja hunajarihmakalat eivät taida ihan noin kesyiksi tulla.Debugger kirjoitti:Rihmakalat, itselläni on kolme sinirihmakalaa Cosby keltaisena, myydään kultarihmana. Ne tulevat norkoilemaan luukulle kun altaan vierelle menee. Jos mitään ei tipahda ne jatkavat touhujaan hetken perästä. Olen saanut yhdestä kalasta kamun, painan sormen lasiin se tulee tervehtimään, ruoka tablettia se näykkii sormien välistä ja olen saanut hellää sivelyä sormiin rihmoista
Paratiisikalakin olisi tuohon rooliin oikein hyvä otus, mutta sekään ei ihan noin pieneen altaaseen tahdo sopia.
Aikanaan oma keltakääpiöahvenkoiraani oli kyllä myös hyvin seurallinen otus, ja hyvin kiltti ja pienikokoinen. Sille tosin olisi hyvä olla naaras kaverina.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
silluskooni
- Starting Member

Haarniskamonnit oppivat vaikka hyppäämään syliin, kun ruokaa tarjotaan - näin luulen
Ne on tosi seurallisia ja syöppöjä. Ei kyllä ihan pieneen altaaseen, kasvavat aika isoksi.
Ihan lempparifisuja, vaikka jotkut moittii torakan näköisiksi...
Ne on tosi seurallisia ja syöppöjä. Ei kyllä ihan pieneen altaaseen, kasvavat aika isoksi.
Ihan lempparifisuja, vaikka jotkut moittii torakan näköisiksi...
-
¤albiinomonninen¤
- Member

- Akvaarioseurat: Tas
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kääpiöpallotkin on aika symppiksii.. Tulee siihen lasille kerjään ja katteeleen söpöillä silmillä. 
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
Tiesin sen, mutta unohdin.
-
kimsl
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
Samaa mieltä¤albiinomonninen¤ kirjoitti:Kääpiöpallotkin on aika symppiksii.. Tulee siihen lasille kerjään ja katteeleen söpöillä silmillä.