Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Regenbogenfisch
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 15:51, 28.11.2008
Paikkakunta: Saksa

Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja Regenbogenfisch »

Aika typerä kysymys mutta....miten saisin taivuteltua poikaystäväni ottamaan 450 litran akvaarion? Vinkkejä? Rahasta sinänsä ei kiikasta. Tietenkin hän pelkää että veden ja sähkönkulutus kasvaa.. Mutta se pääargumentti (-argumentit) on se, että on kuulema liikaa työtä ja meidän tämän hetkinen akvaario riittää.. Eikä riitä, sanon minä! Minä sitä eniten hoidankin ja kaikki kulut olen tähänkin mennessä maksanut..Olen epätoivoinen...Onko kukaan ollut vastaavanlaisessa tilanteessa?
160 l- melanotaenia praecox, corydoras C126, Ancistrus sp., trigonostigma espei
72 l- pristella maxillaris, otocinclus hoppei ??, corydoras panda
54 l - danio margaritatus, corydoras habrosus
20 l- crystal red
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 730
Liittynyt: 11:26, 10.08.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Joo, mutta mun mies on jo luovuttanut. Käytin siis väsytystaktiikkaa. Lisäksi jos tuot akvaarion kotiin silloin kun poikaystäväsi ei ole kotona, kynnys ulosraijaamiseen pienenee. Varsinkin kun se huomaa miten hienolta se näyttää.
Aina kun ilmoitan meneväni akvaariokauppaan, kuuluu vaan jotain jupinaa, jossa vilahtelee usein sana "hullu". :mrgreen:
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
SirpaN
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 09:30, 17.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja SirpaN »

On ollut ja on yhä edelleen. Toisen altaan saan kyllä avomieheni puolesta hankkia, mutta vasta sitten kun muutamme isompaan asuntoon. Minä taas olen kärsimätön ja tahtoisin altaan (yms.) heti kun saan idean pieneen päähäni. Avomieheni ei halua asua "tropikaariossa" :mrgreen: ja arvostaa väljää sisustusta. Tottahan se on, että asuntomme on pieni, mutta minä kyllä löytäisin altaalle sijoituspaikan. Ehdotin jo kirjahyllyn poistamistakin :mrgreen: Yhtä jos toista taktiikkaa olen yrittänyt, mutta taidan tyytyä kohtalooni, jotta sopu säilyy. Kovasti olen yrittänyt edes pientä terraa akaateille puhua tuonne kirjahyllyyn, mutta ei tuota tulosta... Ihme.
vilj0
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 02:53, 15.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja vilj0 »

Väsytystaktiikka kannattaa :) Mä taivuttelin vaimoani 2 vuotta kunnes sain akvaarioni. Malttakaa vaan! Joudutte kyllä sit antamaan itekki joskus periksi jossain.
nimimerkki: vaimo haluaa toisen koiran.
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 730
Liittynyt: 11:26, 10.08.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Mun mies sai pleikkarin ja tommosen ison lättänän taulutelkkarin
Pleikkarista se sanoi, että "Voi sitten pojan kanssa pelata". Uskon ihan kympillä [;)]
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
elisa83
Member
Member
Viestit: 294
Liittynyt: 22:04, 06.09.2006
Akvaarioseurat: has
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja elisa83 »

Mulla sai olla exän kanssa samassa taloudessa 4 allasta ja niistäkin piti valittaa joka käänteessä. Heivasin exän pellolle(muista syistä kylläkin) ja nyt on 6 allasta ja huomenna tulee nro7..
Kaksinkertainen rapula( 67l & 27l) :D ja kaksi seropia

-Kasveja ei voi ikinä olla liikaa-
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Hanki ensin ja kerro sitten. :mrgreen: Ei meillä ainakaan tullu kovin isoja kilareita. :mrgreen:

Mun isännällä on oma nimikko albiinopartamonni. Lisäksi isäntä saa päättää jossain määrin altaiden kalastosta, tai siis ehdottaa kaloja, jotka tuntuisivat mielenkiintoisilta, minä sitten hyväksyn tai tyrmään. Tällä taktiikalla mies osallistuu lähes joka viikko altaan vedenvaihtoihinkin.

Niin, ja huikkasi tuo tuossa ovella lähtiessään, kun asiasta keskusteltiin, että halpa harrastus. Hankintahintaa on tietysti, jos uutena kaiken ostaa, mutta ylläpitokulut on alhaiset.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Minä sain ukkelin houkuteltua harrastuksen pariin antamalla valita mielestään mielenkiintoisia lajeja omiin altaisiini. Pikkuhiljaa hänkin kiinnostui ja nyt on hurahtanut imunuoliaisiin, hänellä on oma allaskin.
Joko siis yrität koukuttaa sen miehesi harrastuksen pariin tai sitten lahjot sitä jollain, mikä itseään kiinnostaa. Kiristys ja uhkailu tai selän takana toimiminen ei meillä ainakaan toimisi, siksi en ole yrittänytkään. Sitä paitsi on paljon kivampaa harrastaa yhdessä, vedenvaihdot ym. operaatiot sujuvat paremmin kahdelta (varsinkin, kun on paljon altaita, meillä 10 kpl) ja akvaarioliikkeissäkin on hauskempaa kierrellä kimpassa.
Mun mies on kyllä varsinainen helmi, olen saanut noiden altaiden lisäksi sen suostumaan myös kahteen koiraan ja käärmeeseen. :D
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 730
Liittynyt: 11:26, 10.08.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Onneksi olkoon Mabo :)
Mä yritin tuotakin, että se saisi valita omat kalat. Mutta kun se valitsee aina jotain kultakaloja tai vauva-oskareita, eikä usko kun sanon, ettei niitä voi ottaa.
Olenkin miettinyt, että hommaisin sille hääpäivälahjaksi oman altaan. Mutta sinnekin se kuitenkin tunkisi jonkun delfiinin.
Olkoon pleikkarinsa kanssa niin kauan kuin mulle suo noi altaat. Tuossa se just pari päivää sitten luuli heittäneensä hyvänkin vitsin, että olohuoneeseen mahtuisi vielä yksi kolmemetrinenkin allas. Sitten se näki mun ilmeen ja perui vitsinsä. Ihme hyypiö.
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Vesipeukalo kirjoitti: Ihme hyypiö.
:mrgreen:
Kyllä se väsytystaktiikka alkaa jossain vaiheessa purra, kunhan on kärsivällinen. Saisikohan Vesipeukalon miestä innostumaan vaikka plekoista, ne kun ovat "miehekkäitä" ja useat lajit menisivät kiekkolämmöissäkin hyvin? [;)]
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
ZamY
Senior Member
Senior Member
Viestit: 881
Liittynyt: 10:26, 24.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja ZamY »

Vesipeukalo kirjoitti: että olohuoneeseen mahtuisi vielä yksi kolmemetrinenkin allas. Sitten se näki mun ilmeen ja perui vitsinsä.
Minkälainen ilme( 8O )
Vesipeukalo kirjoitti:Ihme hyypiö.
Ihan uus sana tuo hyypiö, oon kuullu Sami Hyypiästä Ja mua on sanottu Töyhtöhyypäksi, mut että hyypiö, kovemman luokan solvaus :mrgreen:
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Ilmainen vinkki:
On helpompi pyytää anteeksiantoa kuin lupaa! [;)]
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
emzei
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 00:45, 28.12.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja emzei »

Meillä on toimittu niin että olen ostanut altaan ja pyytänyt isäntää kantoavuksi... :mrgreen: Ihan pimeenähän se minua pitää mutta ei haittaa. Sanaton sopimus on että minä en juputa liikaa ukon metsästysreissuista ja ukko ei juputa altaista, toiminut tähän asti. :)
Uusioakvaristi, 240 l
Suza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 22:37, 01.12.2008

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja Suza »

Exälle sanoin, että ei ole muuta vaihtoehtoa koska "monni" tarvitsee isomman akvaarion ja olisi eläinrääkkäystä pitää sitä pienemmässä akvaariossa sen kasvaessa. Toinen oli että saatiin iso allas törkeän halvalla keltaisesta pörssistä ja lopulta käytiinkin se yhdessä hakemassa. Olen myös kertonut akvaarion olevan minulle harrastus kuten hänelle piirtäminen. Koen akvaarion vaikuttavan esimerkiksi mielialaani :) Saan siitä iloa äärimmäisen paljon.
s_a_s
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 18:40, 05.09.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja s_a_s »

Meillä eka allas oli ihan ok, samoin toinen. Kolmannen kohdalla alkoi kuulua jo vähän kitinää ja neljännen jälkeen sanoi, että avioero tulee viidennen myötä.
Välillä vihjailen viidennestä, mutta keskustelu jostain kumman syystä siirtyy muihin aiheisiin. Tänään vitsinä kyllä heitti, että laita tuonne navettaan (asutaan maalla, tosin navetassa ei ole elukoita).
Nyt olen hommaamassa pientä karanteeni/poikasallasta ja ihme kumma (sain ilmeisesti hyvin perusteltua) ei kuulunut poikkipuolista sanaa.
Mutta kyllä se viides isompi vielä syyhyttää...
Kahden kissanpennun emäntä
Suza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 22:37, 01.12.2008

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja Suza »

Hmm, nii joo sitä en ajatellutkaan, että jos on jo ennestään useita altaita :D Varsinkin jos mies sattuu vähääkään välittämään sisustuksesta en ihmettele yhtään jos narisevatkin vastaan! eteenkin jos ei kovin iso kämppä ole tai, että ne kalat siirtyy jo makuuhuoneeseen asti :D Silti ei pidä heittää toiveita kaivoon. Tiedän itsekin miten "nälkä kasvaa syödessä" ja mikäli haluaa esim. toiseen lajiin tutustua mikä taas ei sovi siihen "olohuoneen akvaarioon" vesiolojensa takia, tulee väistämättä eteen se toisen/kolmannen jne. purkin hankinta. Mieti, olisiko mahdollista tehdä erillinen huone harrastusta varten? Kuten vaatehuone tms? Silloin ei purkkeja pitkin kämppää tarvitsisi laittaa.
sani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2417
Liittynyt: 09:43, 23.01.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja sani »

Jos on tilaa, maksaa itse, hoitaa itse jne. niin kaikki kumppanien asettamat esteet ovat täysiä tekosyitä :mrgreen: Jos sähköstä/vedestä on kiinni, niin laskee vaan paljonko sähköä ja vettä se allas kuluttaa ja maksaa sen verran enemmän laskuista.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja Deicide »

No toivottavasti, jos saman katon alla asutaan, niin ei enää tarvi tohon mennä. Meillä mamma toi aikanaan oman 60ltr. kämpppään ja nyt mun monnila on 740ltr. ja mamman isoin allas 825ltr. Pienempiä altaita on vielä kolme. Ensin meni niin, et mamma jarrutti mua, mut kyl tohon kasisatasen paikalle sopisi metri lisää... [;)]
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 730
Liittynyt: 11:26, 10.08.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Mabo kirjoitti:
Vesipeukalo kirjoitti: Ihme hyypiö.
:mrgreen:
Kyllä se väsytystaktiikka alkaa jossain vaiheessa purra, kunhan on kärsivällinen. Saisikohan Vesipeukalon miestä innostumaan vaikka plekoista, ne kun ovat "miehekkäitä" ja useat lajit menisivät kiekkolämmöissäkin hyvin? [;)]
Täytyypä laittaa mietintään. Meillä on niin iso kämppä, että tänne mahtuu vielä vaikka mitä :mrgreen:

Täytyy kyllä myöntää, että mä kieroilin vähän näiden altaideni kanssa. Ensin tarjosin koiraa, kissaa tai papukaijaa (en olis edes itse halunnut), koska tiesin ettei mies ikinä niihin suostu. Sitten se oli vähän niinkuin hän itse olisi keksinyt hyvän kompromissin, akvaarion, joka ei metelöi eikä sotke, eikä vaadi silitystä tai lenkitystä, ja vaimo hoitaa kaiken. Että mä oon sitte viksu :mrgreen:
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
emzei
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 00:45, 28.12.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja emzei »

Naiset tunnetusti osaa tuon miesten manipuloinnin... :mrgreen: Ollaan myö akat hyviä!

Hyvä esimerkki lienee meiltä vaikka se että mies on ihan tuhottoman laiska tekemään vaikka pieniä ja v*****moisia asennushommia (rullaverhonasennus verhokotelon taakse tms.). Kun parin viikon/kuukauden jurnutuksen jälkeen ottaa työkalut itse käteen ja aloittaa "muka-asennuksen" niin jopa tulee isäntään vauhtia. Todennäköisesti pelkää työkalujensa puolesta... :)
Uusioakvaristi, 240 l
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1400
Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Paikkakunta: Oulu

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Meillä saa kumpikin harrastaa mitä tahtoo. :) Ei mitään kätinöitä puolin eikä toisin.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
emzei
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 00:45, 28.12.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja emzei »

iomeron kirjoitti:Meillä saa kumpikin harrastaa mitä tahtoo. :) Ei mitään kätinöitä puolin eikä toisin.
Sinullakin näyttää olevan noita altaita ihan kohtalaisesti ja vielä hyvän kokoisia. *kuolaa* Harrastaako toinen osapuoli myös akvaariota? Jos ei, niin mikä on se (mahdollinen) toisen harrastus/harrastukset, kun meillä se on se metsästys joka vie aikaa/rahaa ihan kiitettävästi! (ja samalla "oikeuttaa" minun pienimuotoisen pakkomielteen... :roll: )
Uusioakvaristi, 240 l
onlyer
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 21:41, 18.05.2008
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura r.y
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja onlyer »

Meille tuli eka ihan uusi allas vähän yllätyksenä, kävin lemmikkikaupan kautta tilaamassa 240 litraisen altaan ja kun tilaus oli tehty ja olin matkalla kotiin hymy korvissa soitin miehelle ja sanoin, et:
minä: "Meille tulee 240litrainen akvaario"
mies: "Häh"
minä: "tilasin just uuden isohkon altaan"
Mies: "vai niin"
hiljaisuus-------
Mies: "jos meille tulee akvaario niin sä et naputa kertakaan mun kaljan juonnista"
Minä:"sovittu"

en ole kaljan juonnista naputtanu mutta alkoholin juomisesta kylläkin:) eipä täsmentäny:)

Nyt kun haluan vielä isomman altaan niin mies on vedonnut vanhan talon rakenteisiin ettei kestä liian paljon painoa, ja kun kaivoksen lähellä asutaan räjähdyksiä tulee arkipäivisin 2kertaa päivässä niin on hänen hyvä vedota tähän talon ominaisuuksiin,talo sijaitsee kallion päällä ja kun matkaa kaivokselle tietä pitkin on 2.5km, arveluttaa noi räjähdykset.
Viime vuonnahan oli kallio halennut tuosta 1km päässä sijaitsevan järven lähettyviltä, oli juttua ihan lehissäkin, http://www.seismo.helsinki.fi/fi/havain ... 31207.html silloin tuntu että tulee kaikki niskaan kun maa vähän tärähteli. klo oli silloin jo yli 23.30 ja sängyn vieressä oli korkea kirja hylly joka huoju niin pahasti että pelkäsin että tuleeko se päälle.
per**le sentään. vielä mä sen saan, viimeistään sitten kun muutetaan ja ostetaan seuraava omakotitalo.
Jos nauru pidentää ikää, ette pääse must ikinä eroon
srd
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2010
Liittynyt: 13:11, 28.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kerava

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja srd »

En jaksanut suostutella puoliskoa, joten vain kannoin altaat sisälle. Kyllä se miäs jaksaa välillä kiukutella asiasta, mutta onneksi se on yhtä laiska nalkuttamaan kuin minäkin :mrgreen:
bymoor
Member
Member
Viestit: 470
Liittynyt: 20:01, 07.12.2006
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten saisin poikaystäväni ylipuhuttua?

Viesti Kirjoittaja bymoor »

Vesipeukalo kirjoitti:Mutta kun se valitsee aina jotain kultakaloja tai vauva-oskareita, eikä usko kun sanon, ettei niitä voi ottaa......Tuossa se just pari päivää sitten luuli heittäneensä hyvänkin vitsin, että olohuoneeseen mahtuisi vielä yksi kolmemetrinenkin allas. Sitten se näki mun ilmeen ja perui vitsinsä. Ihme hyypiö.
Öööö.. Eikös tuo nyt meinaa sitä et se oikeesti haluaa isompia kaloja altaaseen eikä mitään pikku sinttejä. Ehotappa sille tonnista allasta petokalastolla.. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”