Papukaijalehden lehdet

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mammaliini
Starting Member
Starting Member

Papukaijalehden lehdet

Viesti Kirjoittaja Mammaliini »

Meillä on viihtynyt papukaijalehti aivan mainiosti aina, meillä on kaksi upeaa kasvia, jotka kasvavat komeasti huimaa vauhtia.
Viikko sitten meille tuli 2 katinkultamonnia, ja kappas muutama päivä sitten huomasin että papukaijan lehdet ovat tulleet ihan reikäisiksi. Ne eivät kuitenkaan ole menneet läpikuultaviksi, kuten joskus kun lehdet "sulavat".
Tuumasin vaan, että katinkullat ovat kyllä viihtyneet paljon joidenkin kasvien lehdillä, esim. juuri papukaijojen, voisivatko ne olla mutustelleet ohimennessään myös näitten lehtiä?
Tietenkin on myös mahdollista, että kasvi on juuri nyt alkanut sattumalta voimaan huonosti.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Papukaijalehden lehdet

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Mammaliini kirjoitti:Viikko sitten meille tuli 2 katinkultamonnia, ja kappas muutama päivä sitten huomasin että papukaijan lehdet ovat tulleet ihan reikäisiksi. Ne eivät kuitenkaan ole menneet läpikuultaviksi, kuten joskus kun lehdet "sulavat".
Onhan ne varmasti katinkultamonneja, ettei niitä pilkullisia Parotocinclus sp. "Recife" öttiäisiä?
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

Mulla on oikeita katinkultia, ja syytän niitä Aponogeton ulvaceukseni syöpöttelystä. Muut kasvit ovat kyseisessä altaassa saaneet olla rauhassa, mutta tuon verkon kyllä pakottivat taantumaan. Nam-nam!

Kati
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Tulipa tuosta mieleen että... kerran ostin papukaijalehden (alternanthera rosaefolia muistaakseni) ja se ei tykännyt ollenkaa asustella meillä vaan lehdet "mätäni" ja "liukeni" hiljalleen vaikka muut kasvit voivat hienosti.
Ilmeisesti papukaijalehti on aika vaativa mutta onko siinä jotain erikoista kikkaa?
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Erikoinen kikka on nimeltään Lannoitus, Valaistus ja Hiilidioksidi. =)
Jyrki
Senior Member
Senior Member

rain- kirjoitti:Erikoinen kikka on nimeltään Lannoitus, Valaistus ja Hiilidioksidi. =)
No eihän nuo mitään erikoisia kikkoja ole :?
Ko. asiat ovat kunnossa akvassani...en sentään tyhmä ole...
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Jyrki kirjoitti:
rain- kirjoitti:Erikoinen kikka on nimeltään Lannoitus, Valaistus ja Hiilidioksidi. =)
No eihän nuo mitään erikoisia kikkoja ole :?
Ko. asiat ovat kunnossa akvassani...en sentään tyhmä ole...
Kukas sinua tyhmäksi on sanonut?

Papukaijalehti ei todellakaan vaadi viihtyäkseen kuin hyvinlannoitetun pohjan, tarpeeksi lannoitetta vedessä, tarpeeksi hiilidioksidia ja älyttömästi valoa.
Mammaliini
Starting Member
Starting Member

Uskoisin että akvaariokeskuksessa tietävät mitä myyvät =).
Minäkin olen kuullut papukaijaa "vaikeaksi" kasviksi, mutta kuten sanoin, se on meillä rehottanut tähän saakka ihan hulluna, olen siitä lisännyt itselleni toisen yhtä hienosti rehottavan puskan lisää.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Mammaliini kirjoitti:Uskoisin että akvaariokeskuksessa tietävät mitä myyvät =).
Haaleista otuksista on aika vaikea erottaa Recifeä ja katinkultaa toisistaan ja niitä tulee molempia liikkeeseen katinkultia tilattaessa. On minullekin pyydystetty yksi Recife katinkultana, onneksi se kuoli :?

Mutta kuten Kati sanoi, voivat ne katinkullatkin mussuttaa kasveja. Ei niilläkään sentään sädekehää pään päällä ole :twisted:
Jyrki
Senior Member
Senior Member

rain- kirjoitti:
Kukas sinua tyhmäksi on sanonut?

Papukaijalehti ei todellakaan vaadi viihtyäkseen kuin hyvinlannoitetun pohjan, tarpeeksi lannoitetta vedessä, tarpeeksi hiilidioksidia ja älyttömästi valoa.
No et sanonutkaan tyhmäksi, tuli vaan sellainen fiilis vastauksestasi,
(nuo kun ovat aivan perusasiota ja kysyin vaatiiko se jotain erikoista
kikkaa),mutta nyt selvisi tämä asia. :mrgreen:
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Joo tuo papukaijalehti on kyllä vaatelias valon, lannoitteen ja hiilidioksidin suhteen.

Minulla on on joitakin alimpia lehtiä reikiintyneet ja sulanneet pois. Latvat rehottaa vallan mainiosti.

Kyllä papukailehden saa menstyy jos vain tarjoaa riittävät ympäristöolosuhteet.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
nannu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja nannu »

Minulla kierteissarvikotilot rouskuttavat hyvillä mielin papukaijalehteen ja isorasvalehteen reikiä. Ketaleet [}:)]
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Siis ruouskuttelevatko kierteissarvikotilot ihan reikiä 8O

Postitorvia olen pitänyt tihulaisina, mutta että nuo maanmainiot pohjanpöyhiät...
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
nannu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja nannu »

John D kirjoitti:Siis ruouskuttelevatko kierteissarvikotilot ihan reikiä 8O

Postitorvia olen pitänyt tihulaisina, mutta että nuo maanmainiot pohjanpöyhiät...
Jo vain, oikein isoja palasia nyhtävätkin. Tänään huomasin ison kierteisen jäljiltä puolentoista sentin kolon papukaijan lehdykässä. Toisaalla kyselin kierteisten lisääntymistahdista ja sain lohdutusta, ettei populaatio liikaa kasva, jollei akvaariota liikaruoki. Grmh, kasvisbuffetti niille ainakin on aina katettuna [}:)]
Mammaliini
Starting Member
Starting Member

No voi sun seittemän!
Rain: Mistäs ihmeestä myö voidaan erottaa nuo kalat jos ei sitten kauppias. En minä ainakaan näin pysty muuta kuin toivomaan että olen saanut sitä mitä halusinkin. (Haluaisin kyllä uskoa, että tuo Helsingin Akvaariokeskus on kuitenkin niitä paikkoja, missä palveluun voi luottaa )

Ikävä vaan, mutta niistä kuvista mitä tuolta netistä löysin, näyttää se vale-kala enemmän tutulta =(. Enpä olisi edes välittänyt tuommosesta huijari-kalasta kuulla, nyt en sitten voi koskaan olla varma että minulla on oikeita katinkultia, pöh.

Katinkultina niitä kuitenkin pidän hamaan loppuun asti! Koska en halua edes ajatella muuta vaihtoehtoa, kun tarkkaan olen ensin miettinyt, mitä kaloja akvaarioomme hankin. Olisi tietenkin vaan kiva olla varma asiasta.
(Sitäpaitsi olivat perhanan kalliita nuo veijarit!!!, joten niiden ei kyllä sovi olla väärennöksiä).
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Kotoaltaassa ne paremmin kyllä tunnistaa. Ja juuri vertailemalla kaloja kuviin(vaikka tietenkään kaikki netissä olevat kuvat eivät ole oikein tunnistettuja) ja seuraamalla käytöstä.

Jos toteat kalasi Recifeiksi, niin siitä vain kysymään Petriltä että mitäs nyt [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”