Papukaijalehden lehdet
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Papukaijalehden lehdet
Meillä on viihtynyt papukaijalehti aivan mainiosti aina, meillä on kaksi upeaa kasvia, jotka kasvavat komeasti huimaa vauhtia.
Viikko sitten meille tuli 2 katinkultamonnia, ja kappas muutama päivä sitten huomasin että papukaijan lehdet ovat tulleet ihan reikäisiksi. Ne eivät kuitenkaan ole menneet läpikuultaviksi, kuten joskus kun lehdet "sulavat".
Tuumasin vaan, että katinkullat ovat kyllä viihtyneet paljon joidenkin kasvien lehdillä, esim. juuri papukaijojen, voisivatko ne olla mutustelleet ohimennessään myös näitten lehtiä?
Tietenkin on myös mahdollista, että kasvi on juuri nyt alkanut sattumalta voimaan huonosti.
Viikko sitten meille tuli 2 katinkultamonnia, ja kappas muutama päivä sitten huomasin että papukaijan lehdet ovat tulleet ihan reikäisiksi. Ne eivät kuitenkaan ole menneet läpikuultaviksi, kuten joskus kun lehdet "sulavat".
Tuumasin vaan, että katinkullat ovat kyllä viihtyneet paljon joidenkin kasvien lehdillä, esim. juuri papukaijojen, voisivatko ne olla mutustelleet ohimennessään myös näitten lehtiä?
Tietenkin on myös mahdollista, että kasvi on juuri nyt alkanut sattumalta voimaan huonosti.
-
- Imperaattori
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Papukaijalehden lehdet
Onhan ne varmasti katinkultamonneja, ettei niitä pilkullisia Parotocinclus sp. "Recife" öttiäisiä?Mammaliini kirjoitti:Viikko sitten meille tuli 2 katinkultamonnia, ja kappas muutama päivä sitten huomasin että papukaijan lehdet ovat tulleet ihan reikäisiksi. Ne eivät kuitenkaan ole menneet läpikuultaviksi, kuten joskus kun lehdet "sulavat".
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Tulipa tuosta mieleen että... kerran ostin papukaijalehden (alternanthera rosaefolia muistaakseni) ja se ei tykännyt ollenkaa asustella meillä vaan lehdet "mätäni" ja "liukeni" hiljalleen vaikka muut kasvit voivat hienosti.
Ilmeisesti papukaijalehti on aika vaativa mutta onko siinä jotain erikoista kikkaa?
Ilmeisesti papukaijalehti on aika vaativa mutta onko siinä jotain erikoista kikkaa?
Kukas sinua tyhmäksi on sanonut?Jyrki kirjoitti:No eihän nuo mitään erikoisia kikkoja olerain- kirjoitti:Erikoinen kikka on nimeltään Lannoitus, Valaistus ja Hiilidioksidi. =)![]()
Ko. asiat ovat kunnossa akvassani...en sentään tyhmä ole...
Papukaijalehti ei todellakaan vaadi viihtyäkseen kuin hyvinlannoitetun pohjan, tarpeeksi lannoitetta vedessä, tarpeeksi hiilidioksidia ja älyttömästi valoa.
-
- Starting Member
Haaleista otuksista on aika vaikea erottaa Recifeä ja katinkultaa toisistaan ja niitä tulee molempia liikkeeseen katinkultia tilattaessa. On minullekin pyydystetty yksi Recife katinkultana, onneksi se kuoliMammaliini kirjoitti:Uskoisin että akvaariokeskuksessa tietävät mitä myyvät =).

Mutta kuten Kati sanoi, voivat ne katinkullatkin mussuttaa kasveja. Ei niilläkään sentään sädekehää pään päällä ole

No et sanonutkaan tyhmäksi, tuli vaan sellainen fiilis vastauksestasi,rain- kirjoitti:
Kukas sinua tyhmäksi on sanonut?
Papukaijalehti ei todellakaan vaadi viihtyäkseen kuin hyvinlannoitetun pohjan, tarpeeksi lannoitetta vedessä, tarpeeksi hiilidioksidia ja älyttömästi valoa.
(nuo kun ovat aivan perusasiota ja kysyin vaatiiko se jotain erikoista
kikkaa),mutta nyt selvisi tämä asia.

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Joo tuo papukaijalehti on kyllä vaatelias valon, lannoitteen ja hiilidioksidin suhteen.
Minulla on on joitakin alimpia lehtiä reikiintyneet ja sulanneet pois. Latvat rehottaa vallan mainiosti.
Kyllä papukailehden saa menstyy jos vain tarjoaa riittävät ympäristöolosuhteet.
Minulla on on joitakin alimpia lehtiä reikiintyneet ja sulanneet pois. Latvat rehottaa vallan mainiosti.
Kyllä papukailehden saa menstyy jos vain tarjoaa riittävät ympäristöolosuhteet.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Jo vain, oikein isoja palasia nyhtävätkin. Tänään huomasin ison kierteisen jäljiltä puolentoista sentin kolon papukaijan lehdykässä. Toisaalla kyselin kierteisten lisääntymistahdista ja sain lohdutusta, ettei populaatio liikaa kasva, jollei akvaariota liikaruoki. Grmh, kasvisbuffetti niille ainakin on aina katettunaJohn D kirjoitti:Siis ruouskuttelevatko kierteissarvikotilot ihan reikiä![]()
Postitorvia olen pitänyt tihulaisina, mutta että nuo maanmainiot pohjanpöyhiät...
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Starting Member
No voi sun seittemän!
Rain: Mistäs ihmeestä myö voidaan erottaa nuo kalat jos ei sitten kauppias. En minä ainakaan näin pysty muuta kuin toivomaan että olen saanut sitä mitä halusinkin. (Haluaisin kyllä uskoa, että tuo Helsingin Akvaariokeskus on kuitenkin niitä paikkoja, missä palveluun voi luottaa )
Ikävä vaan, mutta niistä kuvista mitä tuolta netistä löysin, näyttää se vale-kala enemmän tutulta =(. Enpä olisi edes välittänyt tuommosesta huijari-kalasta kuulla, nyt en sitten voi koskaan olla varma että minulla on oikeita katinkultia, pöh.
Katinkultina niitä kuitenkin pidän hamaan loppuun asti! Koska en halua edes ajatella muuta vaihtoehtoa, kun tarkkaan olen ensin miettinyt, mitä kaloja akvaarioomme hankin. Olisi tietenkin vaan kiva olla varma asiasta.
(Sitäpaitsi olivat perhanan kalliita nuo veijarit!!!, joten niiden ei kyllä sovi olla väärennöksiä).
Rain: Mistäs ihmeestä myö voidaan erottaa nuo kalat jos ei sitten kauppias. En minä ainakaan näin pysty muuta kuin toivomaan että olen saanut sitä mitä halusinkin. (Haluaisin kyllä uskoa, että tuo Helsingin Akvaariokeskus on kuitenkin niitä paikkoja, missä palveluun voi luottaa )
Ikävä vaan, mutta niistä kuvista mitä tuolta netistä löysin, näyttää se vale-kala enemmän tutulta =(. Enpä olisi edes välittänyt tuommosesta huijari-kalasta kuulla, nyt en sitten voi koskaan olla varma että minulla on oikeita katinkultia, pöh.
Katinkultina niitä kuitenkin pidän hamaan loppuun asti! Koska en halua edes ajatella muuta vaihtoehtoa, kun tarkkaan olen ensin miettinyt, mitä kaloja akvaarioomme hankin. Olisi tietenkin vaan kiva olla varma asiasta.
(Sitäpaitsi olivat perhanan kalliita nuo veijarit!!!, joten niiden ei kyllä sovi olla väärennöksiä).