Lehtikalan silmä

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
silvo
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Lehtikalan silmä

Viesti Kirjoittaja silvo »

Mua alkoi ihmetyttää lehtikalan toinen silmä. Se on pullistunut, mutta näyttää voivan hyvin, koska se kuti juuri eilen. Toinen on sen kuteminen. Pariskunta kyllä kutee, mutta munat muuttuvat valkoisiksi päivän päästä. Mistä moinen? Olen kuullut, että ne eivät olisi onnistuneita. Pitääkö paikkaansa? :(
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Voisiko silmä olla kahinoinnin seurausta? Tai kenties sohaissut sen johonkin muuhun. Minulla lehtareilla aikanaan tuli *kuljetusvauriona* "turvonnut" silmä.
silvo
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja silvo »

Sekin voi olla mahdollista. Mutta kun huomasin sen niin siitä on nyt reilu viikko aikaa, joten eikö sen olisi pitänyt jo paranuta?
marppa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marppa »

Mätimunat muuttuvat valkoisiksi, koska koiras ei ole niitä syystä tai toisesta hedelmöittänyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”