Tammenlehtien ja lepänkäpyjen kuivatus

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jennic
Starting Member
Starting Member

Tammenlehtien ja lepänkäpyjen kuivatus

Viesti Kirjoittaja jennic »

Olen ajatellut laittaa akvaariooni ph:n alentajaksi lepänkäpyjä ja tammenlehtiä. Käsittääkseni ne täytyy kuitenkin kuivata. Kuinka ne kuivataan?
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Re: Tammenlehtien ja lepänkäpyjen kuivatus

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Muistelisin lukeneeni joskus jostakii että, noita tammenlehtiä voi hyödyntää akvaariossa vasta sitten kun ne ovat syksyllä ruskan ö kuivettuneet ruskeiksi. Eli noistaihreistä lehdistä ei ole mitään hyötyä vaikka ne kuivaisikin.
tiinu
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tiinu »

Jep, minunkin tietojeni mukaan tammenlehtien pitäisi olla juurikin niitä "ylivuotisia". Joskus niitäkin kokeilin, tai siis uutin niistä sellaista litkua, mutta kyllä se turve vaan on osoittautunut paremmaksi keinoksi...
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Tammenlehdet kannattaa kerätä keväällä lumen sulamisen jälkeen, jolloin edellisvuotiset lehdet ovat helposti saatavilla tammien ympäriltä ja valmiiksi käyttökelpoisessa muodossa. Maisu muistaakseni joskus taisi säilöä näitä tikkuun tökittynä, näytti aika kätsylle.

Asiaan varsinaisesti liittymättä:
Mä en kestä tota tän threadin otsikkoa. Mulle tulee joka kerta siitä mielikuva akvaristista, joka vauhko ilme silmissään loikkii pitkin pellon pientareita pikkuriikkinen kori käsivarrellaan ja kuinka joku mummo pysähtyy kysymään että mitä ihmettä kyseinen akvaristi puuhaa. "Keräilen lepän käpyjä"
On friikkejä, friikkejä ja sitten on meitä friikkejä. Taas on hullun maine taattu.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
jennic
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jennic »

Mari kirjoitti: Asiaan varsinaisesti liittymättä:
Mä en kestä tota tän threadin otsikkoa. Mulle tulee joka kerta siitä mielikuva akvaristista, joka vauhko ilme silmissään loikkii pitkin pellon pientareita pikkuriikkinen kori käsivarrellaan ja kuinka joku mummo pysähtyy kysymään että mitä ihmettä kyseinen akvaristi puuhaa. "Keräilen lepän käpyjä"
On friikkejä, friikkejä ja sitten on meitä friikkejä. Taas on hullun maine taattu.

Kieltämättä oli vähän kylähullu fiilis, kun kesken lenkkeilyn aloin kyykkiä polun reunassa ja keräillä lepän käpyjä... :roll: No, asun aika lähellä mielisairaalaa, joten ihmiset ovat täällä varmaankin tottuneet kaikenlaiseen. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”