Tammenlehtien ja lepänkäpyjen kuivatus
Valvoja: Moderaattorit
Tammenlehtien ja lepänkäpyjen kuivatus
Olen ajatellut laittaa akvaariooni ph:n alentajaksi lepänkäpyjä ja tammenlehtiä. Käsittääkseni ne täytyy kuitenkin kuivata. Kuinka ne kuivataan?
-
miljoonakala84
- Elite Member

Re: Tammenlehtien ja lepänkäpyjen kuivatus
Muistelisin lukeneeni joskus jostakii että, noita tammenlehtiä voi hyödyntää akvaariossa vasta sitten kun ne ovat syksyllä ruskan ö kuivettuneet ruskeiksi. Eli noistaihreistä lehdistä ei ole mitään hyötyä vaikka ne kuivaisikin.
Jep, minunkin tietojeni mukaan tammenlehtien pitäisi olla juurikin niitä "ylivuotisia". Joskus niitäkin kokeilin, tai siis uutin niistä sellaista litkua, mutta kyllä se turve vaan on osoittautunut paremmaksi keinoksi...
-
Mari Kurki
- Elite Member

- Sukupuoli: Nainen
Tammenlehdet kannattaa kerätä keväällä lumen sulamisen jälkeen, jolloin edellisvuotiset lehdet ovat helposti saatavilla tammien ympäriltä ja valmiiksi käyttökelpoisessa muodossa. Maisu muistaakseni joskus taisi säilöä näitä tikkuun tökittynä, näytti aika kätsylle.
Asiaan varsinaisesti liittymättä:
Mä en kestä tota tän threadin otsikkoa. Mulle tulee joka kerta siitä mielikuva akvaristista, joka vauhko ilme silmissään loikkii pitkin pellon pientareita pikkuriikkinen kori käsivarrellaan ja kuinka joku mummo pysähtyy kysymään että mitä ihmettä kyseinen akvaristi puuhaa. "Keräilen lepän käpyjä"
On friikkejä, friikkejä ja sitten on meitä friikkejä. Taas on hullun maine taattu.
Asiaan varsinaisesti liittymättä:
Mä en kestä tota tän threadin otsikkoa. Mulle tulee joka kerta siitä mielikuva akvaristista, joka vauhko ilme silmissään loikkii pitkin pellon pientareita pikkuriikkinen kori käsivarrellaan ja kuinka joku mummo pysähtyy kysymään että mitä ihmettä kyseinen akvaristi puuhaa. "Keräilen lepän käpyjä"
On friikkejä, friikkejä ja sitten on meitä friikkejä. Taas on hullun maine taattu.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Mari kirjoitti: Asiaan varsinaisesti liittymättä:
Kieltämättä oli vähän kylähullu fiilis, kun kesken lenkkeilyn aloin kyykkiä polun reunassa ja keräillä lepän käpyjä...