Monniset laseilla

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Monniset laseilla

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Hankin pari päivää sitten helmi-ja safiirimonnisia, ja vilske on ihan hurja :D . Helmimonniset pyörivät etulasissa väsymättä näköjään kellon ympäri. Safiirimonniset käyttäytyvät hillitymmin, vasta tänään ovat alkaneet varovaisesti pyöriä takalasissa :) . Monnisten ralli antaa ilmeisesti virikkeitä muillekin asukeille, pikkulehtikset putsailevat myös omaa lehteään.
Mistä tiedän, onko tämä ralli kuturallia vai jotain muuta levottomuutta?
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
NinZe
Member
Member

Re: Monniset laseilla

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Voi olla kuturallia. Meillä kuparimonni pari ainakin menee perä kanaa ihan koko ajan kun on kutu puuhat menossa.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
sisu65
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Kantaako yksi monninen mätiä eviensä välissä ja pari muuta pörrää ympärillä? Näin ainakin meillä kun helmimonniset ovat kutemassa, jota tapahtuu aika usein varsinkin vedenvaihtojen jälkeen. Tänäänkin huomasin että altaassa näyttää olevan jälkikasvua aika paljon. Allas on noin 600 litranen kiekkoallas, jossa kasveja on aika paljon.
Helinä79
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Mätiä en ole vielä kellän nähnyt, mutta kyllä ne siihen malliin ravaavat ympäriinsä, että jotain niillä on mielessä [;)] . Tosin luulen, että tässä altaassa kudut menevät nopeasti muiden suihin... Pitää yrittää vahdata, jos jotain ilmestyy ja salamana siirtää pikkualtaaseen.
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Monniluola
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Monniluola »

Lähes aina kun itse olen ostanut monnisia, ne ovat samana (tai useampana) iltana pyörineet laseilla. Johtuneeko stressistä, en tiedä. Rauhoittuvat kuitenkin pian.

Se tosiaan näyttää kutupuuhilta, mutta ainakaan omani eivät kuteneet.
- Toisen pöllö on toisen satakieli -

Tähän asti 102l seka- ja 20l poikasakvaario.
HomerXVI
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja HomerXVI »

Mulla Helmimonniset on vetäneet aina samaa rallia,varsinkin suodattimen virtaukseen,josta näyttävät tykkäävän.Kutua ei ole ollut koskaan ja näyttää siltä jos pohjalla ei ole nuohottavaa niin silloin alko ralli! :)
vikki80
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Mulla leopardit intoutuvat kuturalliin nimenomaan altaan muuton seurauksena. Edellisen muuton jälkeen rallia jatkui kaksi viikkoa putkeen ja poikastulva oli sen mukainen.
Veden vaihdon jälkeinen ralli on paljon rauhallisempi ja vain "kutuparit" innostuvat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”