Eli kumpi allas olisi parempi/laadukkaampi tai kumman itse ottaisit ja yrittäkää perustella jotenkin !
Juwel Rio 240
vai
Wromak 245
Tossa linkit
Juwel http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ak ... el-rio.htm
Wromak http://www.kalajuttu.fi/product_details.php?p=1134
----------------------
vähän voi vertaillakkin !
Olen ostamassa uutta allasta ja kysymys on Wromak vai Juwel
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Mun mielestä Juwel ja Wromak ovat laadultaan aika tasavertaisia.
Kiinnittäisinkin huomion valaistukseen. Juwelin High Lite T5-sarjaan käy ainoastaan Juwelin omat putket, muun merkkiset ovat väärän mittaisia. Aikanaan omaan Wromakkiini kävi ihan perus T8. Tuo Wromakin 2x30 W taas kuulostaa aika vähältä, mutta yleensä noita T8 putkia saa suoraan kaupan hyllyltä, kun taas T5:et, varsinkin Juwelin, on tilaustavaraa ja paljon kalliimpia.
Muille mukana tuleville härveleille en välttämättä laittaisi kauheasti painoarvoa, vaikka makuasia sekin.
Kiinnittäisinkin huomion valaistukseen. Juwelin High Lite T5-sarjaan käy ainoastaan Juwelin omat putket, muun merkkiset ovat väärän mittaisia. Aikanaan omaan Wromakkiini kävi ihan perus T8. Tuo Wromakin 2x30 W taas kuulostaa aika vähältä, mutta yleensä noita T8 putkia saa suoraan kaupan hyllyltä, kun taas T5:et, varsinkin Juwelin, on tilaustavaraa ja paljon kalliimpia.
Muille mukana tuleville härveleille en välttämättä laittaisi kauheasti painoarvoa, vaikka makuasia sekin.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: TAS
Re: Olen ostamassa uutta allasta ja kysymys on Wromak vai Juwel
Omistan parisataalitraisen Wromak-altaan, jonka ostin Kalajutun nettikaupasta parisen vuotta sitten. Olen edelleen todella tyytyväinen altaaseeni. Hinta-laatusuhde on todellakin paikallaan!
Akvaarioharrastaja kolmen vuosikymmenen ajan.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Juwelin altaat on sisustuksen kannalta hyvännäköisiä ja niissä tulee vieläpä mukana laadukas ja todella iso sisäsuodatin,josta kaikki eivät pidä juuri kokonsa takia mutta se siitä tekee hyvän että ei tarvitse olla jatkuvasti putsailemassa ja on vieläpä helppo huoltaa.Wromakista olen nähyt 300l altaan jossa oli paksumpaa lasia vastaavaan Juweliin,muista eroista en osaa niin sanoa.
-
- Member
Re:
Tähän voisin ainakin sanoa sen että Akvaariokeskuksesta tilasin tuollaisen 240 litraisen Juwelin altaan ja kyllä minulle ilmoitettiin että löytyy Seralta sopivat T5 putket tähän altaaseen, kun en halua Juwelin omia putkia laittaa. Että ainakin kuulemma Seralta löytyy sopivan pituisia putkia...Teddygirl kirjoitti:Mun mielestä Juwel ja Wromak ovat laadultaan aika tasavertaisia.

Täältä ääni wormakille. Meillä on 450 L ja 200 L wormakit ja toi 200 tuli kalajutun alennus myynnistä pariviikkoo sitte ja oli viittä vaille että en ostanu tota aaltoa mutta sen hinta pompsahti puolet siitä mitä toi 200 l.Kalakas kirjoitti:Hinta-laatusuhde on todellakin paikallaan!
Mitä laatuun tulee juwelia en ole nähnyt mutta noita wormakkeja on tullu kateltua jo ennen ostopäätöstä ja hyvältä näytää.
Hirveesti en laske arvoa noille wormakin mukana tuleville suodattimelle ja lämppärille itellä on eheimit joka altaassa ja toi resunit lähinnä roskankerääjinä
Debian GNU/Linux user. Owner of ffk-18.net
Akvaariot 450l 200l "60 l karanteeni/häirikkö putka"
Akvaariot 450l 200l "60 l karanteeni/häirikkö putka"
Itselläni on Juwelin 240, olen ollut tyytyväinen. Nyt kylläkin aion toisen hommata Wromakin, koska ulkonäkö ei mielestäni hirveästi eroa ja hinnassa sitä eroa kuitenkin on.
Ja tuohon Juweliin olen kyllä ostanut jotkut muut kuin Juwelin omat putket(en nyt vaan muista mitkä).
Ja tuohon Juweliin olen kyllä ostanut jotkut muut kuin Juwelin omat putket(en nyt vaan muista mitkä).