Näinpäs tässä eilen yhden sukarapuni mahassa munaryppään
Hoitaako rapu itse synnytyksen yms. Pitääkö minun tehdä mitään?
Onko totta että sukarapu kuolee synnytyksessä?
Yhdellä sivulla luki niin. Minulla on altaassani 3 sukista.
Kolme koiraa
Kaksi kania
Kolme akvaariota
yksi hamsteri
Ellei oo toukkavaiheessa murtovettä vaativa laji , esim. leväsukarapu. Jotkin lajit käy munavaiheessa läpi toukkavaiheen ja siten ei tartte murtovettä, esim. tuli- ja kirsikkasukarapu.
Vautsi! Tässähän alkaa pikku hiljaa tulla kade-fiilis, kun noin hyvin saa noillakin onnistumaan lisääntymisen...
Mulla oli aikasemmin tulisukarapuja viime syksynä, jotka kuolivat vähitellen omituisesti. Nyt hommasin niitä taas 5 kpl eri altaaseen, jossa ovat innokkaasti popsineet leviä ja pientä kurkun palaa suuhunsa. Ne on nyt ollu semmosen vähän alle viikon mulla.
Minäpäs jatkan tähän ketjuun.. Uskaltaako kirsikka ja tulisukarapuja siirtää toiseen akvaarioon kun ne kantaa munaryppäitä? Kun tarkoitus oli että siirrän rapuset ihan omaan,mutta nyt huomasin että olis vauvoja tulossa..
piupau kirjoitti:Minäpäs jatkan tähän ketjuun.. Uskaltaako kirsikka ja tulisukarapuja siirtää toiseen akvaarioon kun ne kantaa munaryppäitä? Kun tarkoitus oli että siirrän rapuset ihan omaan,mutta nyt huomasin että olis vauvoja tulossa..
Sinuna siirtäisin, sillä ei ole kiva haavia pikkurapuja toiseen altaaseen.
No niin, sitten myöhästyin.. Siirsin rapuset uuteen ihan omaan kotiin, ja nyt sitten huomasin n.1cm mittaisia kirsikkasukarapusia seura-altaan sammaleessa. Pärjääkö ne "ilman isoja" seurana, vai onko mun jollain koitettava ne pyydystää rapulaan? Anteeks tyhmät kysymykset,joku saa varmaan hyvät naurut,mut kun ei tuota kokemusta ole sitten minkään vertaa ravuista...
Mullakin on yks "munamamma" tulisukarapu, mutta sillä näkyy vaan 3-4 munaa, eikä tuollaista hurjaa rypästä?
Voiko niitten munamäärä vaihdella muutamasta moneenkymmeneen?
Meillekin näyttää tuleva perheenlisäystä 3-4 viikon kuluttu ja vielä tuplamammat. Odotellaan nyt kuinka suuri määrä noista pikkuisista selviää synnytyksestä ja suureen maailmaan tulemisesta. Jos kanta alkaa näyttämään suurelta on tiedossa Jyväskylän seutuvilla rapukestit, eli myyntiin tulee Tulisukaa.
Kysympä tähän väliin, Mitkä ravun poikaset tarvitsevat sen suolaisen veden siinä poikas vaiheessa. Mitkä taas eivät tarvitse suolaistavettä.
Itellä on 2 juovaharjarapua. Silloin tällöin on munarypäs pyrstönalla. Mutta ei ole koirasta.. nuittenhan poikaset tarvisisivat sen suolaisen veden poikas vaiheessa.
Tekis meili hankkia sellaisia rapuja, jotka tekisivät poikasia altaaseen eikä niitä tarvitseisi siirtää mihinkään suolaiseen veteen kasvamaan.
Kamariorkesteri soittaa hyvin yhteen,joskus jopa puoli kahteen!
nurkassa pienen pieni 180l