Kultakala-akvaarion koko
Valvoja: Moderaattorit
-
Jerryliini
- Starting Member

Kultakala-akvaarion koko
Minkä kokoisen akvaarion kultakala tarvitsee (viisi luonnonmuotoista kultakalaa)
En ole hankkimassa kultakalaa, vaan ystäväni on hankkimassa ja tietenkin niitä luonnonmuotoisia, ja eläinkauppias oli sanonut että "kyllä 300 litran akvaario riittää" en usko tähän, mutta ystäväni ei usko minua että ne tarvitsevat niin ison akvaarion (sanoin että AINAKIN 500 litraa). Kesäksi ne menevät lammikkoon, jota he parhaillaan puhdistavat.
Mitä vauhtia kultakala kasvaa (paljon se kasvaa pituutta esim vuodessa)?
*hohhoijaa*
En ole hankkimassa kultakalaa, vaan ystäväni on hankkimassa ja tietenkin niitä luonnonmuotoisia, ja eläinkauppias oli sanonut että "kyllä 300 litran akvaario riittää" en usko tähän, mutta ystäväni ei usko minua että ne tarvitsevat niin ison akvaarion (sanoin että AINAKIN 500 litraa). Kesäksi ne menevät lammikkoon, jota he parhaillaan puhdistavat.
*hohhoijaa*
ynzi ynzi
-
Anna-Marjatta
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Kultakala akvaario
750-1000l akvaarioJerryliini kirjoitti:Minkä kokoisen akvaarion kultakala tarvitsee (viisi luonnonmuotoista kultakalaa)
*hohhoijaa*
-
Jerryliini
- Starting Member

Kyllähän se 300 litrainen riitääkin niille viidelle sinne 10-15 sentin kokoon
asti.
Mutta kultakala nopeasti kasvavana ja sotkevana kalana haluaa varmasti
parin vuoden päästä 30 senttisenä tuplasti ja mielellään reilusti yli tilaa
asti.
Mutta kultakala nopeasti kasvavana ja sotkevana kalana haluaa varmasti
parin vuoden päästä 30 senttisenä tuplasti ja mielellään reilusti yli tilaa
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
No Rohmu tuli mulle arviolta 5-8 senttisenä. Ensin eleli 2 vuotta 140 litraisessa ja sitten puoli vuotta 312 litrasessa, kunnes lähetin hänet morsmaikkunsa Tytsin kanssa Piitulaiselle ja Jartsulle parempiin oloihin. Eli oli mulla 2,5 vuotta, sinä aikana oli mittaa kertynyt 21 senttiä...Tytsi oli huntupyrstö, ja se oli vain 9 cm, joten ei kovin hyvä yhdistelmä Tytsin terveyden kannalta. Siellä ne nyt polskivat Kuopiossa. 8)
Varsinkin tuossa 312 litrasessa tuntui, että kasvoivat oikein silmissä!
Varsinkin tuossa 312 litrasessa tuntui, että kasvoivat oikein silmissä!
-Chyental-
-
Piitulainen
- Member

Karpit kasvavat sellaista vauhtia, että vaikka Rohmu tullessaan oli akvaariomme suurin kala, on se nyt jo karppeja pienempi
Sinnikkäästi kyllä yrittää niitäkin kosia. Lammikossa oli taas eilen illalla varsinainen kuturalli. Ihan hyvä, että keskittyy karppeihin, saavat pienemmät kultakalaneidot olla rauhassa 8)
Sinnikkäästi kyllä yrittää niitäkin kosia. Lammikossa oli taas eilen illalla varsinainen kuturalli. Ihan hyvä, että keskittyy karppeihin, saavat pienemmät kultakalaneidot olla rauhassa 8)
Lukaseppas -yleistä keskustelua- palstalla olevaa laittamaani "myynti-ilmoitusta".
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=12914
Toivottavasti hankit isomman !!
Edit: Lisätty linkki.
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=12914
Toivottavasti hankit isomman !!
Edit: Lisätty linkki.
Olen blondi...
...kirjoita hitaasti
...kirjoita hitaasti