Kultakala-akvaarion koko

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jerryliini
Starting Member
Starting Member

Kultakala-akvaarion koko

Viesti Kirjoittaja Jerryliini »

Minkä kokoisen akvaarion kultakala tarvitsee (viisi luonnonmuotoista kultakalaa)
En ole hankkimassa kultakalaa, vaan ystäväni on hankkimassa ja tietenkin niitä luonnonmuotoisia, ja eläinkauppias oli sanonut että "kyllä 300 litran akvaario riittää" en usko tähän, mutta ystäväni ei usko minua että ne tarvitsevat niin ison akvaarion (sanoin että AINAKIN 500 litraa). Kesäksi ne menevät lammikkoon, jota he parhaillaan puhdistavat.

Mitä vauhtia kultakala kasvaa (paljon se kasvaa pituutta esim vuodessa)?

*hohhoijaa*
ynzi ynzi
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kultakala akvaario

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Jerryliini kirjoitti:Minkä kokoisen akvaarion kultakala tarvitsee (viisi luonnonmuotoista kultakalaa)
En ole hankkimassa kultakalaa, vaan ystäväni on hankkimassa ja tietenkin niitä luonnonmuotoisia, ja eläinkauppias oli sanonut että "kyllä 300 litran akvaario riittää" en usko tähän, mutta ystäväni ei usko minua että ne tarvitsevat niin ison akvaarion (sanoin että AINAKIN 500 litraa). Kesäksi ne menevät lammikkoon, jota he parhaillaan puhdistavat.

Mitä vauhtia kultakala kasvaa (paljon se kasvaa pituutta esim vuodessa)?

*hohhoijaa*
750-1000l akvaario
Jerryliini
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Jerryliini »

Kiitos vastauksesta, pitää näyttää tämä viesti sille!
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Kyllähän se 300 litrainen riitääkin niille viidelle sinne 10-15 sentin kokoon
asti.

Mutta kultakala nopeasti kasvavana ja sotkevana kalana haluaa varmasti
parin vuoden päästä 30 senttisenä tuplasti ja mielellään reilusti yli tilaa :mrgreen:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chyental
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chyental »

No Rohmu tuli mulle arviolta 5-8 senttisenä. Ensin eleli 2 vuotta 140 litraisessa ja sitten puoli vuotta 312 litrasessa, kunnes lähetin hänet morsmaikkunsa Tytsin kanssa Piitulaiselle ja Jartsulle parempiin oloihin. Eli oli mulla 2,5 vuotta, sinä aikana oli mittaa kertynyt 21 senttiä...Tytsi oli huntupyrstö, ja se oli vain 9 cm, joten ei kovin hyvä yhdistelmä Tytsin terveyden kannalta. Siellä ne nyt polskivat Kuopiossa. 8)

Varsinkin tuossa 312 litrasessa tuntui, että kasvoivat oikein silmissä!
-Chyental-
Piitulainen
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piitulainen »

Karpit kasvavat sellaista vauhtia, että vaikka Rohmu tullessaan oli akvaariomme suurin kala, on se nyt jo karppeja pienempi [;)]

Sinnikkäästi kyllä yrittää niitäkin kosia. Lammikossa oli taas eilen illalla varsinainen kuturalli. Ihan hyvä, että keskittyy karppeihin, saavat pienemmät kultakalaneidot olla rauhassa 8)
cabl804s
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja cabl804s »

Lukaseppas -yleistä keskustelua- palstalla olevaa laittamaani "myynti-ilmoitusta".

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=12914

Toivottavasti hankit isomman !! :D

Edit: Lisätty linkki.
Olen blondi...
...kirjoita hitaasti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”