Eli onko joku keksinyt jonkin ihmepoppakonstin naarmujen peittoon akvaarion lasista? Takalasin ja sivuthan saa somistettua kasveilla, mutta vaikka valitsin sen siistimmässä kunnossa olevan pitkän sivun eteen, niin muutama naarmu käy vähän silmään... Itse en millään keksi miten niitä voisi siistiä, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta kun joku on minua huomattavasti luovempi.
Naarmut piiloon?
Valvoja: Moderaattorit
Naarmut piiloon?
Kun kysyvä ei tieltä eksy, niin silläkin uhalla, että utelen aivan tyhmiä...
Eli onko joku keksinyt jonkin ihmepoppakonstin naarmujen peittoon akvaarion lasista? Takalasin ja sivuthan saa somistettua kasveilla, mutta vaikka valitsin sen siistimmässä kunnossa olevan pitkän sivun eteen, niin muutama naarmu käy vähän silmään... Itse en millään keksi miten niitä voisi siistiä, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta kun joku on minua huomattavasti luovempi.
-
Holstedt
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Naarmut piiloon?
Eipä tuohon oikeastaan ole mielestäni muita mielekkäitä ratkaisuja kuin lasinvaihto, jos naamut häiritsee. Vähän knaarpuiset altaat käyvät sitten vielä ihan hyvin muussa kuin olohuone- ja kuvauskäytössä esim. karanteenissa ja kudetuksessa.mysli kirjoitti:Eli onko joku keksinyt jonkin ihmepoppakonstin naarmujen peittoon akvaarion lasista?
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Nostellaanpas nyt ikivanhaa aihetta
Uuden akvaarion lasi on siis tasaisen naarmuinen sisäpuolelta, ulkopuoli on kunnossa. Pääty- ja takalasit nyt saa piiloon helpostikin, ja itseasiassa ne eivät edes näy sieltä. Etulasia en millään viitsisi vaihtaa, koska akvaariolla on sen verran painoa ja kokoa, etten saa sitä millään mihinkään siirrettyä saatika osaa itse vaihtaa.
Akvaario on tällä hetkellä tyhjä ja naarmut näkyvät aikas hyvin valaistuna. Mahtaakohan nuo kadota näkyvistä ainakin osittain kun sen täyttää vedellä? Mitään syviä hirmunaarmuja ei ole.
Uuden akvaarion lasi on siis tasaisen naarmuinen sisäpuolelta, ulkopuoli on kunnossa. Pääty- ja takalasit nyt saa piiloon helpostikin, ja itseasiassa ne eivät edes näy sieltä. Etulasia en millään viitsisi vaihtaa, koska akvaariolla on sen verran painoa ja kokoa, etten saa sitä millään mihinkään siirrettyä saatika osaa itse vaihtaa.
Akvaario on tällä hetkellä tyhjä ja naarmut näkyvät aikas hyvin valaistuna. Mahtaakohan nuo kadota näkyvistä ainakin osittain kun sen täyttää vedellä? Mitään syviä hirmunaarmuja ei ole.
Kastele se lasi kunnolla, antaa vähän osviittaa siitä miltä näyttää kun on vettä sisällä. Kun sen täyttää vedellä, tilanne on vielä vähän parempi. Jos ei näytä kelvolliselta niin taitaa se yksinkertaisin tapa kuitenkin olla vaihtaa lasi, hiominen on takuulla vaikeampaa. Lähinnä voisi kuvitella tulevan kyseeseen kaarevien tai muuten erikoisen muotoisten lasien kanssa.
Mika
Mika