Tetrat ja vaalea pohja?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nightfish
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Tetrat ja vaalea pohja?

Viesti Kirjoittaja Nightfish »

Onko niin että tetrat mieluiten pitäisi ottaa akvaarioon jossa on tumma pohja? Vai koskeeko vain joitakin lajeja?
Olin ajatellut ottaa akvaariooni neon- tai kardinaalitetroja mutta nyt löysin ainakin neontetroista tiedon että pitäisi olla tumma pohja. Minulla on altaassa vaalea Bilteman hiekka.
Tietoa etsiessäni törmäsin myös mustaneontetraan ja sinineontetraan, kivan näköisia kumpikin!
Kavereiksi ajattelin aluksi 1 x partamonni ja 1 x raitanuoliainen. Taistelukalankin ajattelin ehkä ottaa jos löydän kauniin yksilön. Miltä kuulostaa? Tottakai ajattelin jotain vielä ottaa näitten lisäksi, mutta aika saa näyttää.. [;)]
128 l altaassa ui 1 kardinaalitetraa, 9 kiilakylkeä, 3 klovninuoliaista, 1 partamonni ja 4 piikkisilmää. Altaassa asuu myös 10 leväsukarapua :)
Sarianna69
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sarianna69 »

Minä en tiedä sanoa tuohon mitään "oikeaa" tutkittua tietoa, mutta mulla on normaali vaaleahko hiekkapohja akvassani, ja siellä 20 nuorta neontetraa. Hyvin viihtyvät eivätkä vielä ainakaan ole arkailleet ollenkaan (tai, no eka päivänä kyyhöttelivät tiukassa porukassa likellä suodatinta, vallisnerian kupeessa). Nämä tosin olleet mulla vasta vajaat kaksi viikkoa.. Mutta, eikös mene niin päin, että jos kalat ovat arkaillakseen, sitä ilmenee alussa, eikä vasta aikojen päästä.. :roll:
katriina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja katriina »

Mullakin on altaan pohjalla melko vaaleaa hiekkaa, ja altaassa parikymmenpäinen parvi kardinaalitetroja. Ovat kyllä vilkkaita ja rohkean oloisia, mutta jotenkin ajattelen että hienot värit pääsisivät paremmin esille, jos pohja olisi tumma.
J.A
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja J.A »

Täällä on myös vaalea pohja ja intiaaninsulat ja neontetrat viihtyy mainiosti. Lisäksi pinnalla on hiukan pintakasveja suojan antamassa muiden kasvejen kanssa. :mrgreen:
Nightfish
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nightfish »

J.A kirjoitti:Täällä on myös vaalea pohja ja intiaaninsulat ja neontetrat viihtyy mainiosti. Lisäksi pinnalla on hiukan pintakasveja suojan antamassa muiden kasvejen kanssa. :mrgreen:
Ok, mullakin on noita pintakasveja 8-)

Nyt luin että neontetra haluaa 21-24 asteista vettä ja mulla on 26.. taitaa olla liian lämmintä? Miten vaativia ne muut mainitsemani tetrat ovat lämpötilan suhteen?
128 l altaassa ui 1 kardinaalitetraa, 9 kiilakylkeä, 3 klovninuoliaista, 1 partamonni ja 4 piikkisilmää. Altaassa asuu myös 10 leväsukarapua :)
J.A
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja J.A »

Joo mulla on väliaikaisesti nyt joku 27 :mrgreen: , ei oo vielä kukaan kupsahtanut :mrgreen: .
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marinum »

J.A kirjoitti:Joo mulla on väliaikaisesti nyt joku 27 :mrgreen: , ei oo vielä kukaan kupsahtanut :mrgreen: .
Väliaikaisesti voi joskus lämmöt noustakin, mutta aina se rasittaa kalan elimistöä turhaan, jos vesi on liian lämmintä. Tuosta vielä kun lämpö nousee, niin kalasoppa voi olla piankin valmis. Joten en suosittele pitämään kauaa tuossa lämmössä.

Sinineontetrat- ja kardinaalitetrat taas viihtyvät hyvin noin. 25-28 asteen lämmössä.

Itse kannatan ehdottomasti tummaa/tummahkoa pohjaa, kyllä väriloisto on paljon kauniimpi niin.

8 cm:seksi kasvava Raitanuoliainen on muuten vilkas parvikala, jolle tuo 100 l allas on jo liian pieni. Kääpiönuoliainen esim. jäisi pienemmäksi.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
J.A
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja J.A »

Joo siirrän ne tuolta viileämpää veteen, kun tuonoin 120 l allas on kypsyny.
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Miulla on tetra-akvoissa molemmissa vaaleat hiekat pohjalla.. Tummuutta olen hankkinut lähinnä taustan ja kasvien avulla ja oikein kauniit värit on kaikilla (mustaneon-, romminokka, hehku- ja hehkujuovatetrat). :)
marimekko
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja marimekko »

mulla on musta pohja ja keisaritetroja, oikeen kauniita siellä...22 astetta on mulla ainaki nyt, ja hyvin pärjäävät. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”