Loistobarbit kutemaan?

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Drooms
Senior Member
Senior Member
Viestit: 575
Liittynyt: 20:46, 08.08.2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Loistobarbit kutemaan?

Viesti Kirjoittaja Drooms »

Elikkäs miten loistobarbeja saisi kudetettua? Seura-akvaariossa tuskin poikaset pitkälle selviäisi. Saako loistobarbeja kudetettua laittamalla naaras ja uros (miten tunnistaa, huntupyrstöisistä) omaan kutualtaaseen (kypsytys?). Käykö kutualtaaksi n. 30 litrainen allas?
pikkuakvaariosta
Member
Member
Viestit: 264
Liittynyt: 22:58, 26.01.2007
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja pikkuakvaariosta »

Eikös noista sukupuolet tunnista väristä: uros punasävyinen, musta täplä selkäevässä ja naaras sitten vihreäsävyinen. Tetrojen kutua olen joskus pelastellut seura-akvasta imemällä pohjalapolla munat+vettä heti kututapahtuman jälkeen. Mahtavatko barbien mätimunat kuitenkin olla takertuvampia (vaikeammin lapottavia) kuin tetrojen?
pleco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 14:24, 21.05.2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pleco »

Kysyisin tähän ketjuun liittyen myöskin noiden eri sukupuolien värityksestä.

Olen saanut sellaisen käsityksen, että naarailla ei olisi yhtään mustaa evissä, vaan ne olisivat melkein läpinäkyvät.
Oman kokemuksen mukaan ikääntyessään, noin 1-2 vuotiaana, urosten evät (etenkin selkäevät ) alkavat pikku hiljaa mustumaan.
Käsittääkseni muutenkin väritys riippuu siitä onko luonnosta pyydystetty vai monen sukupolven jalostettu.

Mutta kysyisinkin,että onko se ihan varmasti niin, että naarailla ei ole yhtään mustaa evissä ?
Sillä silloin mulla on 7 koirasta :roll: ja elämä on tylsää ilman flirttiä :mrgreen:
Elämä on ihanaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”