Tervehdys kaikille Zoo zajakin co2 säätimien omistajille.
Olen huomannut seuraavan ongelman.
Zoo zajacin co2 säädin joka myös pitää lämpötilan säädöstä huolen on huomattavasti epävakaampi ( kalibroidessa heittää yleensä 0,5 astetta co2 suhteen) kuin säädin joka ainoastaan säätää co2 pitoisuuden.
Itselläni on yksi laite jossa pelkästään tuo co2 säätö ja sitä ei koskaan tarvitse kalibroida kun tarkistan sen (3-4 kuukauden välein) niin arvot on ok mutta nuo kaksi muuta säädintä jossa myös lämpötilan säädin aina joutuu säätämään suuntaan tai toiseen.?
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
Zoo zajakin co2 säätimet?
Valvoja: Moderaattorit
Zoo zajakin co2 säätimet?
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
On se ph+lämpö malli käytössä. Kolmen kk välein kalibroinut. Sellaista 0.05 heittoja maksimissaan ph-säädössä. Taitaa olla tuollaisen halpisanturin mekaaninen tarkkuus lähellä. Ehkä sulla on se anturi joku maanantaikappale tai kopahtanut? Vaihda piruuttasi niitä antureita koneiden välillä, niin selviää missä vika on?
Mistä muuten olet ostanut noita Ph-litkuja?
Anturit on vaihdettu jo kertaalleen. Litkut ja anturit on ostettu Zoo Zajacilta.Panu kirjoitti:On se ph+lämpö malli käytössä. Kolmen kk välein kalibroinut. Sellaista 0.05 heittoja maksimissaan ph-säädössä. Taitaa olla tuollaisen halpisanturin mekaaninen tarkkuus lähellä. Ehkä sulla on se anturi joku maanantaikappale tai kopahtanut? Vaihda piruuttasi niitä antureita koneiden välillä, niin selviää missä vika on?
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
-
Jani
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Mun zajac
Minulla on ollut muutaman vuoden se combomalli käytössä. Pari kertaa olen vain kalibroinut ja kalibroidessa ei ole heittoa ollut kuin 0.2 pykälää. Eli melko vakaasti pysyy kohdallaan. Voisi taas pitkästä aikaa kokeilla kalibroida ja katsoa mikä on nyt tilanne.
Oulun Akvaarioseura
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php