Zoo zajakin co2 säätimet?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Zoo zajakin co2 säätimet?

Viesti Kirjoittaja karihe »

Tervehdys kaikille Zoo zajakin co2 säätimien omistajille.

Olen huomannut seuraavan ongelman.
Zoo zajacin co2 säädin joka myös pitää lämpötilan säädöstä huolen on huomattavasti epävakaampi ( kalibroidessa heittää yleensä 0,5 astetta co2 suhteen) kuin säädin joka ainoastaan säätää co2 pitoisuuden.

Itselläni on yksi laite jossa pelkästään tuo co2 säätö ja sitä ei koskaan tarvitse kalibroida kun tarkistan sen (3-4 kuukauden välein) niin arvot on ok mutta nuo kaksi muuta säädintä jossa myös lämpötilan säädin aina joutuu säätämään suuntaan tai toiseen.?

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
Paccio
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Paccio »

Mulla käytössä tuo pelkkä co2 säädin. Kalibroin sen viime viikolla, edellisestä kerrasta taisi olla aikaa 1,5 vuotta. Näytti heittävän n. 0,5 astetta.
Panu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Panu »

On se ph+lämpö malli käytössä. Kolmen kk välein kalibroinut. Sellaista 0.05 heittoja maksimissaan ph-säädössä. Taitaa olla tuollaisen halpisanturin mekaaninen tarkkuus lähellä. Ehkä sulla on se anturi joku maanantaikappale tai kopahtanut? Vaihda piruuttasi niitä antureita koneiden välillä, niin selviää missä vika on?
Mistä muuten olet ostanut noita Ph-litkuja?
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Panu kirjoitti:On se ph+lämpö malli käytössä. Kolmen kk välein kalibroinut. Sellaista 0.05 heittoja maksimissaan ph-säädössä. Taitaa olla tuollaisen halpisanturin mekaaninen tarkkuus lähellä. Ehkä sulla on se anturi joku maanantaikappale tai kopahtanut? Vaihda piruuttasi niitä antureita koneiden välillä, niin selviää missä vika on?
Mistä muuten olet ostanut noita Ph-litkuja?
Anturit on vaihdettu jo kertaalleen. Litkut ja anturit on ostettu Zoo Zajacilta.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Mun zajac

Viesti Kirjoittaja Jani »

Minulla on ollut muutaman vuoden se combomalli käytössä. Pari kertaa olen vain kalibroinut ja kalibroidessa ei ole heittoa ollut kuin 0.2 pykälää. Eli melko vakaasti pysyy kohdallaan. Voisi taas pitkästä aikaa kokeilla kalibroida ja katsoa mikä on nyt tilanne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”