Tropical fish hobbyist-lehti

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mika
Monnimies
Monnimies
Viestit: 1730
Liittynyt: 20:40, 22.12.2001
Paikkakunta: Hellsinki rock city

Tropical fish hobbyist-lehti

Viesti Kirjoittaja Mika »

Onko kenelläkään tietoa mihin hävisivät kyseisestä lehdestä ainoat hyvät artikkelit ja niiden kirjoittajat-nimittäin "catfish corner"(Lee Finley) ja Kirjoahvenista(Wayne Leibel).Aina kun uutta lehteä on käynyt selailemassa niin siinä on ehkä yksi hyvä juttu ja 250 sivua silkkaa p#skaa.Tilaisivat akateemiseen jotain muuta sen tilalle.Onhan siellä tietysti DATZ ja skeida Aquarist and pondkeeper.

Catfish blues
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Itse pidän siitä Today's Fishkeeper lehdestä (entinen Aquarist And Pondkeeper). Siinä on sentään jotain lukemisen arvoisia juttuja: tarkoittaa sellaisia, että niistä on jotain hyötyä. TFH:ssä on usein sellaisia juttuja jotka ainakin minulta lentävät korkealta ja kovaa yli. Sellaisista eliöistä juttuja mistä voi olla varma ettei niitä suomessa tulla näkemään tänä vuosituhantena...jos niitä edes löytää suuresta maailmastakaan?
Sitä lehteä, kun lukee niin lähinnä tulee mieleen peruskoulu ja biologian tunnit

Noh, maku asioista ei voi kiistellä. Luen kyllä itse kumpaistakin lehteä, kun muuta ei ole saatavilla ja suomeksi tarjonta on heikkoa joka on lievä ilmaus...
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti
Viestit: 1693
Liittynyt: 09:59, 16.10.2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja prboy »

quote:
Onko kenelläkään tietoa mihin hävisivät kyseisestä lehdestä ainoat hyvät artikkelit ja niiden kirjoittajat-nimittäin "catfish corner"(Lee Finley) ja Kirjoahvenista(Wayne Leibel).Aina kun uutta lehteä on käynyt selailemassa niin siinä on ehkä yksi hyvä juttu ja 250 sivua silkkaa p#skaa.Tilaisivat akateemiseen jotain muuta sen tilalle.Onhan siellä tietysti DATZ ja skeida Aquarist and pondkeeper.

Jep. samaa olen ihmetellyt. Olen ollut kirjeenvaihdossa Lee Finleyn kanssa. Täytyy kysäistä joskus, mihin hän hävisi. Ehkäpä sukset menivät ristiin Axelrodin ja kumppanien kanssa, mene ja tiedä. En ole enää pitkään aikaan viitsinyt ostaa TFH:a.

Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tilata lehtiä itselleen. Voin suositella äärimmäisen lämpimästi kahta saksalaista lehteä. Ne ovat Aquaristik aktuell ja Aquaristik Fachmagazin. Molemmat ilmestyvät kuusi kertaa vuodessa. Edellisen lasku tuli juuri postiluukusta. Hinta on 25,5 euroa eli ei paljon mitään. jälkimmäinen yhtyi juuri toisen lehden kanssa (Aquarium Heute) ja numeroiden sivumäärä nousee 120:een. Molemmat painetaan huippuhyvälle paperille. Niissä on paljon uutta asiaa ja mielettömän hieno kuvitus. Mitenkähän minä vielä kehuisin?

Ilmeisesti seuraavassa Akvaariomaailma-lehessä kerron saksalaisten akvaariolehtien hyvistä ja huonoista puolista.
Mika
Monnimies
Monnimies
Viestit: 1730
Liittynyt: 20:40, 22.12.2001
Paikkakunta: Hellsinki rock city

Viesti Kirjoittaja Mika »

Tfh:n juttujen taso ei mielestäni päätä huimaa. Peruskoulu tulee kyllä mieleen lukiessa joka numerosta aloittelijoille suunnattuja artikkeleita. Amerikkalaisten akvaarioharrastustaso ei ole ilmeisesti keskimäärin mikään hyvä jos lukee kysymyspalstoja."Minulla on panssaripäämonni ja neljä pacua+ arowana 180 l akvaariossa onko kaloja liikaa??Voinko ottaa vielä tetroja ja rauskun??"
Suomessa painitaan onneksi pienempien kalojen kanssa.
Meripuolen artikkeleista en osaa mennä sanomaan mitään kun en harrasta sitä.

Tiivistettynä tfh:n sivut saisi pienemällä rivivälillä ja ilman mainoksia mahdutettua varmaan alle 40.

Akvaariolehdessä taasen on monia korkeatasoisia artikkeleita ja tietysti heppoisempaa materiaalia, kaikille jotakin. Jouni Jaakkolan ja Pertti Rassin artikkelit ovat mielestäni kansainvälistä tasoa ja meriakvaarioartikkelit erittäin hyviä.

Catfish blues

Edit: Parempi lukea, kun ei ole kaikki yhdessä pötkössä. Pehis
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Olen aika pitkälti samaa mieltä Taika-Jimin kanssa. Toisaalta viihdyin kyllä koulussakin lukuaineiden parissa, joten nuo TFH:n "korkealentoiset" jutut ovat ihan mukavaa viikonloppulukemista. Ne kysymys-vastauspalstat ovat kyllä aika tyhjää täynnä. Today's Fishkeeper on mielestäni artikkeleiltaan parempi tämmöisen "satunnaisen harrastajan" tarpeita ajatellen.

Olen myös mieltynyt Practical Fishkeeping-lehteen. Sitä en ole Suomesta mistään löytänyt, mutta numeroita on reissuilta tarttunut mukaan. Sisältö on ulkonäöltään hieman sekava, mutta pitkin lehteä ripotellut niksit ja vinkit ovat ihan mukavaa antia. Osa senkin artikkeleista on tuota korkealentoista tavaraa. Mielenkiintoista silti.

Valitettavasti saksantaitoni on sen verran ruosteessa, että sikäläisten lehtien tilaaminen on vähän turhan kallista ja irtonumeroiden ostaminen mielekkämpää. Mutta kunhan selvitän kirjahyllyssäni olevan "Das Tolkien Lesebuch":n niin sitten....

Chaos reigns within.
Reflect, repent, and reboot.
Order shall return.
(Haiku to Microsoft)
kkm
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 19:19, 26.09.2001
Paikkakunta: Lohja, Finland

Viesti Kirjoittaja kkm »

quote:
Olen myös mieltynyt Practical Fishkeeping-lehteen. Sitä en ole Suomesta mistään löytänyt, mutta numeroita on reissuilta tarttunut mukaan. Sisältö on ulkonäöltään hieman sekava, mutta pitkin lehteä ripotellut niksit ja vinkit ovat ihan mukavaa antia. Osa senkin artikkeleista on tuota korkealentoista tavaraa. Mielenkiintoista silti.



Minulle tuli n. vuoden ajan Practical Fishkeeping. Kyllästyin jatkuvasti kutakuinkin samanlaisia toistuviin kysymyspalstoihin. Kuukauden kasvi oli kiva artikkeli (en tiedä vieläkö se on siinä?). Tavallaan turhan laaja harrastajalle joka ei ihan vielä ole innostunut meripuolesta.

Practical Fishkeeping lehden saa kätevästi tilattua seuraavan linkin kautta:
http://www.subscription.co.uk/home/wlor ... from=offer

http://www.emapmagazines.co.uk/ (tästä löytyy sitten muitakin saman firman lehtiä)

Nykyään meille tulee DATZ vaikkei mitenkään kamalan hyvin saksaa osatakaan. Siinäpä sitä oppii kun on innostusta asiaan ja hyvä sanakirja.
Mika
Monnimies
Monnimies
Viestit: 1730
Liittynyt: 20:40, 22.12.2001
Paikkakunta: Hellsinki rock city

Viesti Kirjoittaja Mika »

quote:Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tilata lehtiä itselleen. Voin suositella äärimmäisen lämpimästi kahta saksalaista lehteä. Ne ovat Aquaristik aktuell ja Aquaristik Fachmagazin. Molemmat ilmestyvät kuusi kertaa vuodessa. Edellisen lasku tuli juuri postiluukusta. Hinta on 25,5 euroa eli ei paljon mitään. jälkimmäinen yhtyi juuri toisen lehden kanssa (Aquarium Heute) ja numeroiden sivumäärä nousee 120:een. Molemmat painetaan huippuhyvälle paperille. Niissä on paljon uutta asiaa ja mielettömän hieno kuvitus. Mitenkähän minä vielä kehuisin?

Ilmeisesti seuraavassa Akvaariomaailma-lehdessä kerron saksalaisten akvaariolehtien hyvistä ja huonoista puolista.

Kuinka kirjojen ja lehtien tilaaminen käytännössä sujuu.Tilaatko ne netin kautta vai kirjakaupan?Seuraavan akvaariolehteen olet täällä monnien puolella olleen jutun perusteella kirjoittamassa seepraplekoista.Tuleeko lehdistä juttu myöhemmin vai voitko kertoa täällä käytännön vinkkejä?
Parhaimmat Saksalaiset akvaariolehdet?Tuo Aquaristik Fachmagazin tuntui kohtuullisen halvalta verrattuna esim. Datz:n.

Olen katsellut jonki aikaa jo eri nettikirjakauppoja sillä silmällä, että tilaus täytyy tehdä ja iso.Monnikirjallisuutta tuntuu löytyvän jota puuttuu itseltä.Tässä muuten muutamia Japanilaisia kirjoja joita voisi tilata kunhan ymmärtäisi sivustoilta miten.Kääntääköhän google myös japanin kieltä englanniksi?.Catfish-books linkistä tuli mieleen ovatko ne David Sandsin vanhoja kirjoja vai Japanilaisia sellaisia?

http://www.aquajapan.com/stock/catfish/ ... books.html

http://www.aquajapan.com/stock/catfish/ ... books.html

http://www.aquajapan.com/stock/catfish/ ... books.html

http://www.aquajapan.com/stock/catfish/


Catfish blues
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 20:58, 17.09.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

quote:
Tässä muuten muutamia Japanilaisia kirjoja joita voisi tilata kunhan ymmärtäisi sivustoilta miten.Kääntääköhän google myös japanin kieltä englanniksi
En googlesta tiedä mutta ainakin altavista yrittää:
http://babelfish.altavista.com/
Tulos voi olla vähän sitä sun tätä kun saksa-englantikaan ei suju sen paremmin kuin minultakaan ts. sanasto on aika suppea.
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti
Viestit: 1693
Liittynyt: 09:59, 16.10.2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja prboy »

quote:

Kuinka kirjojen ja lehtien tilaaminen käytännössä sujuu.Tilaatko ne netin kautta vai kirjakaupan?Seuraavan akvaariolehteen olet täällä monnien puolella olleen jutun perusteella kirjoittamassa seepraplekoista.Tuleeko lehdistä juttu myöhemmin vai voitko kertoa täällä käytännön vinkkejä?
Parhaimmat Saksalaiset akvaariolehdet?Tuo Aquaristik Fachmagazin tuntui kohtuullisen halvalta verrattuna esim. Datz:n.

Olen tilannut lehtiä ja kirjoja hieman eri tavoin. Saksassa eivät 1990-luvun puolivälissä juuri kelvanneet luottokortit. Niinpä tilasin pääsääntöisesti Akateemisen kirjakaupan kautta. Muutaman lehden olen tilannut suoraan kustantajalta ja vieläkin tuskailen rahan lähettämisen vaikeutta. Verenimijäpankit kun rokottavat pienenkin summan siirtämisestä kymmenestä viiteentoista euroon.

Lehtijuttu tulee kyllä seuraavaan Akvaariomaailmaan, mutta suppeampana kuin aluksi ajattelin. Sen lisäksi tein luonnosta peräisin olevien kalojen akvaariopidon etiikasta kirjoituksen. Mallina on seeprapleko. Ja onhan siellä tietysti monnikulma, tällä kertaa piikkiplekoista.

AF on hyvä, numeroita on kuitenkin vain kuusi, DATZissa 12. Toinen 12-numeroinen on Das Aquarium, mutta selvästi huonompi kuin Datz. Tosin juuri eilen tulleessa numerossa oli paljon luettavaa. Todella hyvä on myös Aquaristik Fachmagazin, hinta on korkeampi kuin AF:llä, mutta sivuja on 120, numeroita kuusi.
quote:
Olen katsellut jonki aikaa jo eri nettikirjakauppoja sillä silmällä, että tilaus täytyy tehdä ja iso.Monnikirjallisuutta tuntuu löytyvän jota puuttuu itseltä.Tässä muuten muutamia Japanilaisia kirjoja joita voisi tilata kunhan ymmärtäisi sivustoilta miten.Kääntääköhän google myös japanin kieltä englanniksi?.Catfish-books linkistä tuli mieleen ovatko ne David Sandsin vanhoja kirjoja vai Japanilaisia sellaisia?



Voihan nenä. Minä olen yrittänyt löytää tapaa, joilla noita japsien Aqua Magazineja saisi hankituksi. Akateeminen ei löytänyt niiden ISDN:n numeroita mistään! Onko tuolla liikkeellä sähköpostiosoitetta? Kannattaisi kirjoittaa ja kysyä miten kirjoja saisi. Japsien kuvat ovat ylittämttömiä, kuten viime kokouksen esimerkkikirjoista näit. On aivan sama, vaikka harakanvarpaista ei mitään ymmärräkään.

Mielestäni nuo kirjat ovat japanilaisia ei Sandsin.
Mika
Monnimies
Monnimies
Viestit: 1730
Liittynyt: 20:40, 22.12.2001
Paikkakunta: Hellsinki rock city

Viesti Kirjoittaja Mika »

Tollaisen löysin!Jos saat jonkinnäköisen vastauksen niin kerrothan minulle joko täällä aqua-webissä tai HAS:n kokouksessa.

info@aquajapan.com

Oletko tilannut tämän alla olevan kirjan ja tiedätkö onko se todella hyvä?Kovasti sitä kehutaan.

http://www.planetcatfish.com/books/catf ... fishes.htm




Catfish blues
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”