Kertokaa kannattaako yrittää yhteis-eloa?
Helmirihma lehtikalan kaverina?
Valvoja: Moderaattorit
-
sannahyton
- Starting Member

- Akvaarioseurat: Jas-Jyväskylän akvaarioseura
- Sukupuoli: Nainen
Helmirihma lehtikalan kaverina?
Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa että sopivatko lehtikalapariskunta helmirihmakalojen kanssa samaan altaaseen? Kokoa ja korkeutta altaalla on. Helmirihmoja on 1 ukko jolla
4 emäntää
Elämä on suuri seikkailu! :D kalakeitto 120l
-
klaucifer
- Starting Member

Moi!
Minulla on sinirihmapariskunta ahvenaltaassa jossa lehtipariskunta, tulisuupari (homot, eivät kude)ja sitten se tunnistamaton ilm. sinikirjo ja 2 avainkirjoa. En ole kertaakaan nähnyt että rihma olisi hätytellyt ahvenia eikä juuri toisinpäinkään. Välillä lehtiukko antaa sinirihmalle kyytiä
allas 500l
Edit: lisätty isot alkukirjaimet ja välilyöntejä -Ylläpito
Minulla on sinirihmapariskunta ahvenaltaassa jossa lehtipariskunta, tulisuupari (homot, eivät kude)ja sitten se tunnistamaton ilm. sinikirjo ja 2 avainkirjoa. En ole kertaakaan nähnyt että rihma olisi hätytellyt ahvenia eikä juuri toisinpäinkään. Välillä lehtiukko antaa sinirihmalle kyytiä
Edit: lisätty isot alkukirjaimet ja välilyöntejä -Ylläpito
500 L Punaevätokijat, 240 L Punatimantit ja avainkirjot, 60 L Taisto, Marsu, 3 Kissaa, Koira, Hevonen, Kalifornian kuningaskäärme...jaa vielä yksi lintuhämähäkki.... = Ihan tarpeeksi yhdelle ihmiselle 
Jatketaanpa tähän samaan ketjuun, kun vähän samasta aiheesta olisi kysymys.
Mulle tuottaa tällä hetkellä älyttömän suurta päänvaivaa meidän 325 litraisen kalasto. Allas on mitoiltaan 130x50x50. Altaassa uiskentelee nyt:
- lehtikala pariskunta
- sinirihma koiras
- 4 tiikerinuoliaista (älkää ampuko, ovat vielä pieniä ja ne myytiin mulle ihan maineikkaasta akvaarioliikkeestä; saavat sitten lähteä, jos tila näyttää loppuvan kesken)
- neljä pikkuseepraplekoa
- yksi raitakorupleko
Nyt nuo lehtikalat (jotka olin ajatellut jättää altaaseen) tuntuvat asettavan "ongelmia" kalaston valinnassa. Itse haaveilin laittavani sinne vielä:
- keltaisen hunajarihma parsikunnan
- parven jotain sateenkaarikaloja
Mutta onko tämä nyt ihan mahdoton ajatus? Mitä sitten suosittelisitte? Jotain väriä kaipaisin tuohon altaaseen.
Mulle tuottaa tällä hetkellä älyttömän suurta päänvaivaa meidän 325 litraisen kalasto. Allas on mitoiltaan 130x50x50. Altaassa uiskentelee nyt:
- lehtikala pariskunta
- sinirihma koiras
- 4 tiikerinuoliaista (älkää ampuko, ovat vielä pieniä ja ne myytiin mulle ihan maineikkaasta akvaarioliikkeestä; saavat sitten lähteä, jos tila näyttää loppuvan kesken)
- neljä pikkuseepraplekoa
- yksi raitakorupleko
Nyt nuo lehtikalat (jotka olin ajatellut jättää altaaseen) tuntuvat asettavan "ongelmia" kalaston valinnassa. Itse haaveilin laittavani sinne vielä:
- keltaisen hunajarihma parsikunnan
- parven jotain sateenkaarikaloja
Mutta onko tämä nyt ihan mahdoton ajatus? Mitä sitten suosittelisitte? Jotain väriä kaipaisin tuohon altaaseen.
Kiitos Marinum "uskon vahvistuksesta"; samaa mulle sanottiin tällä viikolla eräässä akvaariokaupassa. Se minut nyt saikin epäilemään tätä "suunnitelmaani". Ja suunnitelma taas sai alkunsa pari viikkoa sitten toisessa akvaarioliikkeessä, jossa sanottiin sateenkaarien sopivan oikein hyvin lehtikalojen kanssa.
Mutta hyvä kuulla kommentteja ja mielipiteitä. Taidan nyt vetää viivan noiden sateenkaarien yli suunnitelmissani ja jatkaa syvällisiä phdintoja
Mutta hyvä kuulla kommentteja ja mielipiteitä. Taidan nyt vetää viivan noiden sateenkaarien yli suunnitelmissani ja jatkaa syvällisiä phdintoja
-
marinum
- Advanced Member

Mites olisi parvi kauniita safiiritetroja?
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ka ... itetra.htm
Noissa on vähän samaa välkettä kyljissä kun esim. neonsateenkaarikaloilla
.
Muita lehtikalojen kanssa sopivia on vaikka kirsikkatetrat, punatetrat, keisaritetrat, sateenkaaritetrat, timanttitetrat, aurinkotetrat, koru-ja ruusutetrat, intiaaninsulat...
Mitään puikulanmallista kalaa ei kannata kokeilla, ettei päädy lehtikaojen ateriaksi.
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ka ... itetra.htm
Noissa on vähän samaa välkettä kyljissä kun esim. neonsateenkaarikaloilla
Muita lehtikalojen kanssa sopivia on vaikka kirsikkatetrat, punatetrat, keisaritetrat, sateenkaaritetrat, timanttitetrat, aurinkotetrat, koru-ja ruusutetrat, intiaaninsulat...
Mitään puikulanmallista kalaa ei kannata kokeilla, ettei päädy lehtikaojen ateriaksi.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Mulla itsellä taitaa olla henkinen ongelma tämän asian kanssa
.
Jostain syystä, en haluaisi tetroja tähän isoon altaaseen, vaan jotain "isompaa". Muutamia tetroja (kupari ja ruusu) meiltä jo löytyykin yhdestä pienemmästä altaasta, samoin kiilakylkiä. Ja tämän ison altaan mukana tulleet kirsikkatetrat lahjoitin uuteen kotiin, kun ne olivat mielestäni jotenkin niin "värittömiä".
Jostain syystä, en haluaisi tetroja tähän isoon altaaseen, vaan jotain "isompaa". Muutamia tetroja (kupari ja ruusu) meiltä jo löytyykin yhdestä pienemmästä altaasta, samoin kiilakylkiä. Ja tämän ison altaan mukana tulleet kirsikkatetrat lahjoitin uuteen kotiin, kun ne olivat mielestäni jotenkin niin "värittömiä".