Mitä silikonia tilkitsemiseen?
Valvoja: Moderaattorit
Mitä silikonia tilkitsemiseen?
Mitä silikonia tilkitsemiseen? Akvaario ei varsinaisesti vuoda, mutta tihkuu, siten että akvan alla oleva liina hitaasti toisesta kulmasta kostuu. Onko jotain tiettyjä merkkejä jotka sopii akvaarioon ja eivät ole haitaksi kaloille?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mie oon ollu niin neuroottinen, että ostin akvaarioon sopivan silikonin ihan käyttämästäni akvaarioliikkeestä. Sain varmasti akvaariokäyttöön sopivan.. Merkki näkyy olevan JBL AquaSil. Mie ostin isomman tuubin kahdesta koosta, koska miun piti vaihtaa pariin akvaan silikonit täysin ja hyvin riittoisaa tuntuu olevan. Nyt on yksi akvaario taas silikoneja vailla, mutta en usko, että tarttee ostaa lisäksi kuin pieni tuubi ja sekin lähinnä varmuuden vuoksi.
Mitenkäs minä olen ymmärtänyt, että silikoni ei tartu silikoniin? Siis, että tilkitseminen ei riitä vaan pitää poistaa vanha silikoni ja laittaa sitten uudet.
Ja ainakin Rautiasta löytyy yksi silikoni, joka myydään tuubissa (ei siis sellaisessa, jonka ruuttaamiseen tarvitaan se pyssyn näköinen laite vaan sellaisessa hammastahnatuubin näköisessä), jossa lukee, että sopii akvaariolle. Hinta oli siinä 6 euroa ja 2 tuubia riitti 470 litraiseen.
Ja ainakin Rautiasta löytyy yksi silikoni, joka myydään tuubissa (ei siis sellaisessa, jonka ruuttaamiseen tarvitaan se pyssyn näköinen laite vaan sellaisessa hammastahnatuubin näköisessä), jossa lukee, että sopii akvaariolle. Hinta oli siinä 6 euroa ja 2 tuubia riitti 470 litraiseen.
Totta tuo ei ole, mutta se ei tartu kovin hyvin, varsinkaan oikein vanhaan silikoniin.Jaana77 kirjoitti:Mitenkäs minä olen ymmärtänyt, että silikoni ei tartu silikoniin?
Semmoisia tuubeja, siis 'hammastahnoja', on Biltemassa. Pitää vain osata valita se oikea niistä. Hinta noin 2,5 euroa. Yleensä noin 6 euroa maksaa rautakaupoissa Bostikin Lasisilikoni, iso patruuna puristimeen. (300ml)
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Mitä silikonia tilkitsemiseen?
Ellei muualla tuoreempaa keskustelua/tietoa niin tässä 9.11.2010 Sika:n edustajan kanssa käydyn puhelinkeskustelun myötä infoa:
Sikasil-E EI sovellu akvaariokäyttöön. Perusteluna http://www.sika.fi/con_te_sikasil_e.pdf. jossa kannattaa huomioida erityisesti kohta "pitkäikäinen homesuoja"
Sikasil-E EI sovellu akvaariokäyttöön. Perusteluna http://www.sika.fi/con_te_sikasil_e.pdf. jossa kannattaa huomioida erityisesti kohta "pitkäikäinen homesuoja"