Avainkoiras
Valvoja: Moderaattorit
Avainkoiras
Mistä tunnistan avainkirjoahven koiraan? Luulen, että mulla on nyt pelkkiä naaraita (3). Tekisi mieli kyllä koiraskin saada.
-
Mustavaris
- Senior Member

Avaimien sukupuolien erottaminen ei käykään ihan noin vain. Usein koirailla on juurikin pidemmät liehukkeet kuin naarailla, mutta mun pariskunnalla tämä menee kyllä ihan toisinpäin eli naaraalla on ne pidemmät liehukkeet. Koiraalle sanotaan myös kasvavan isompi otsakyhmy, mikä saattaakin noilla omillani pitää paikkansa. Naaras on jotenkin siromman näköinen, jos oikein tarkasti katsoo. Mutta vaikeaa on kaiken kaikkiaan. Välillä nämä tyypilliset tuntomerkit tuntuvat pätevän, välillä taas eivät.
-
nirppu
- Advanced Member

- Viesti:
Jeps, avaimien sukupuolten erottaminen ei ole niitä helpoimpia juttuja. Itselläni oli yli puoli vuotta kaksi koirasta (genitaalipapilla sellainen olematon piikki) ja hankin siihen pari avainta lisää. No, ei mennyt kahtakaan viikkoa, kun naaras erottui porukasta - papillan seutu näkyi tosi selvästi. Mulla oli siis siinä vaiheessa yksi naaras ja kolme koirasta eli kaksi koirasta jouduin viemään eläinliikkeeseen (siellä ne ovat eläinliikkeessä varmaan vieläkin, jos samalla seudulla asut ja koirasta kaipaat).
Eli, kun menet hankkimaan koirasta altaaseesi, vilkaise edellisten vinkkien lisäksi myös massun alle. Mitä vähemmän näkyy papillaa, sen todennäköisempi koiras. Myös pyrstöä voit vilkaista - koiraan pyrstö loppuu joskus suipoimmin ja naaraan pyöreämmin.
Eli, kun menet hankkimaan koirasta altaaseesi, vilkaise edellisten vinkkien lisäksi myös massun alle. Mitä vähemmän näkyy papillaa, sen todennäköisempi koiras. Myös pyrstöä voit vilkaista - koiraan pyrstö loppuu joskus suipoimmin ja naaraan pyöreämmin.