Lehtikalan silmä

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
miisu
Starting Member
Starting Member

Lehtikalan silmä

Viesti Kirjoittaja miisu »

Minulla on 300l. allas.Siinä on sulassa sovussa asunut kolme partamonnia,viisi leväbarbia,kuusi platya,kolme sateenkaarikalaa ja kolme harmaanuoliaista.Loistobarbeista on enää kaksi jäljellä. Pääsiäisenä ostin neljä mustalehtikalaa ja kun siirsin ne karanteenialtaasta tähän, meni kuukausi kun lehtikalalta hävisi silmä. Parin päivän päästä toiseltakin.Siirsin ne takasiin pikkualtaaseen(80l).Osaako joku sanoa kuka niitä silmiä syö? Harmaanuoliainenko, vai tappelevät lehtikalat itsekseen.
Kaija K
Junior Member
Junior Member

Hei

Viesti Kirjoittaja Kaija K »

Meillä meinasi juovanuoliainen syödä monnisilta silmät päästä. Onneksi ehdittiin hätiin. Epäilisin vahvasti tapauksessasi nuoliaisia. lehitakalat eivät ainakaan minulla ole toisiltaan silmiä repineet.
talo alkaa täyttyä akvoista.........
dr. Axelrod
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja dr. Axelrod »

kyllä, nuoliaisesta lienee kyse tässä tapauksessa. Olen huomannut saman ilmiön useita kertoja eri akvaarioissa, joissa on ollut nuoliaisia, ihan sama mitä lajia. Niillä on nuo viheliäiset viikset/suuväkäset , joilla ne kotilotkin irrottavat kuorestaan. Näillä ne saavat pahaa jälkeä aikaan.
valsu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valsu »

Minäkin epäilen nuoliaista.
kaikki eläimet on kivoja T:valsu
150lx40lx10lrapulax20lrapulax10lpoikas akvax400l tulossa
Spede6
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Spede6 »

Tuli tuossa mieleen vain että mikä saa nuoliaiset tai minkätahansa muun kalan "nyppimään" toisen silmiä 8O
112l + 578l + 21l
"Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa"
löppis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja löppis »

Meillä on ollut levänuoliaisia ja sama ilmiö toteutui siellä, kaloilta katosivat silmiä. Nyt tiedän syyn... hyi kauhea :(
höpö höpö, kaikkee ne akvaariot meidän päänmenoksi teettää :D
valsu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valsu »

Sama pätee sitteen varmaan siihen että meijjän Kuparimonnisilta on tiikerinuoliainen yrittänyt repiä silmiä päästä. (siirsin tikrun toiseen akvaan)
kaikki eläimet on kivoja T:valsu
150lx40lx10lrapulax20lrapulax10lpoikas akvax400l tulossa
miisu
Starting Member
Starting Member

lehtikalan silmä

Viesti Kirjoittaja miisu »

Kiitos vastauksista.Olin kyllä lukenut että nuoliaiset nappavat monnisilta silmiä.Nyt on lehtikalat erillään ja isossa altaassa rauhallista.Muut kalat saavat olla rauhassa.Mietityttä miksi juuri lehtikalat? Kuinka nopeasti lehtikala kasvaa? Minulla ei ole koskaan niitä ollut.Että kuinka pian ne tarvitsevat isomman altaan?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”