Vinkkejä sisustukseen?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

riksu70
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Vinkkejä sisustukseen?

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Kuva
Pitäiskö lisätä vai poistaa kasveja?

Niin, itse en ole tyytyväinen. Ihan kun joku puutuisi. Vieraan sana antaisi uutta silmää katsoa asiaa uudelta kantilta. :roll: ikinä tule valmista.
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Moi riksu!
Laittaisin tuonne vaikka laavakiven ja laittaisin kasvit jotenkin eri järjestykseen, mutta mihin??
murmeliotus
Member
Member

Viesti Kirjoittaja murmeliotus »

Reunoihin taakse sopisi ainakin kunnon puskat vaikka vedensuosikkia ja vallisneriaa. Siirrä kasveja kannon vierestä sen taakse, että se erottuisi paremmin. Ja tuo punainen kasvi kunnolla näkyviin :P Etualalle enemmän pientä kasvia ja ehkä jokin kookoskuori tai jokin koristeluola tms.
Hermen
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Hermen »

ja lämpömittari sivummalle. [;)]
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
riksu70
Senior Member
Senior Member

Kiitos. Erittäinvarteenotettavia ideoita. Lämpömittari vaan 'JOUTUI' tohon jotenkin 8O . pitää siirtää se, on vaan jäänyt. Aamusta toteuttamaan.
L-27
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja L-27 »

mitkä valot siulla muuten on? ko on aikas keltasen sävyset? rankkaisin kasveja niin, että tulisi hillitympi ja selkeämpi kasveikko. nostaisi kiekot paremmin esiin., nyt hukkuvan kasvien monimuotoisuuden sekaan minusta.
kami82
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Sun akvaario on kuin isompi versio tuosta minun... Kauheesti kasveja ja ne ei kovin järjestyksessä. Tosiaankin kasvisi näyttävät jotenkin valjuilta ja vesi kovin keltaiselta. Ehkä lamppujen vaihto johonkin sinertävään sävyyn voisi tuoda sisällön paremmin esiin. Muuten kyllä tykkään, luonnollisen oloinen.
Serafia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Serafia »

Onko tuo tausta paperi kuvallinen? Itse vaihtaisin sen yksiväriseen, kun sinulla on noin montaa kasvia, niin olisi tausta rauhallisempi. Tumman sininen, ruskea tai musta. Musta toisi kasvien värit paremmin esiin. Laittaisin kasvit selkeämpiin ryhmiin ja kannon enemmän näkyville. Kasvilajeja on kyllä tarpeeksi! :)
Hermen
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Serafia kirjoitti:Onko tuo tausta paperi kuvallinen? Itse vaihtaisin sen yksiväriseen, kun sinulla on noin montaa kasvia, niin olisi tausta rauhallisempi. Tumman sininen, ruskea tai musta. Musta toisi kasvien värit paremmin esiin. Laittaisin kasvit selkeämpiin ryhmiin ja kannon enemmän näkyville. Kasvilajeja on kyllä tarpeeksi! :)
Sininen näyttää ihan kamalalta, jos vesi on keltaista. En suosittele, ellei lamput mene vaihtoon. Musta on kuitenkin mielestäni kaikkein paras. [;)]
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
L-27
Junior Member
Junior Member

Mutta musta syö myös valoa. unohtui minun tosiaan mainita, etten minäkään olisi kasvien määrää tilan suhteen poistamassa. mahdollisesti lisäisin olemassa olevia lajeja ja järjestelisin.
Serafia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Serafia »

Hermen kirjoitti:
Serafia kirjoitti:Onko tuo tausta paperi kuvallinen? Itse vaihtaisin sen yksiväriseen, kun sinulla on noin montaa kasvia, niin olisi tausta rauhallisempi. Tumman sininen, ruskea tai musta. Musta toisi kasvien värit paremmin esiin. Laittaisin kasvit selkeämpiin ryhmiin ja kannon enemmän näkyville. Kasvilajeja on kyllä tarpeeksi! :)
Sininen näyttää ihan kamalalta, jos vesi on keltaista. En suosittele, ellei lamput mene vaihtoon. Musta on kuitenkin mielestäni kaikkein paras. [;)]
Itsekään en juuri sinisestä pitä, vaikka valo olisi minkä väristä, ja toisaalta jos valo on keltainen, ei mikään tausta ole hyvä. Eli lamput vaihtoon! [;)] Mutta musta on paras tausta joka tapauksessa. :)
riksu70
Senior Member
Senior Member

Mun vesi ei ole keltaista, kamerani on fiasko ottaa luonnollista kuvaa -> väreistä. Mä olen itsekin sen mustan taustan kannalla ja kannot vois raivata esiin. On tuol kyllä pari puskaa mitkä koutaisi poistoon. Kiekot kyl pääsee näkyville kun etualalla on noin 25-30 cm uimatilaa...Mutta ihania ideoita.Aamulla niitä toteuttaa.Laitan kuvan kun valmista ja vesi kirkasta, jos vaikka paremmalla kamsulla :roll:
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Laitappa salama pois piältä ja ota uusi kuva, niin johan näyttää akvaario paremmalta ja hävijää heijastuskin klasista.
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Nuo kuvalliset taustakuvat ovat aika..hmm.. railakkaita [;)] Sen tosiaan itse vaihtaisin. Miltäs näyttäisi ilman taustakuvaa, onko seinä millainen takana? Meillä ei ole taustakuvia ja valkoinen seinä valaisee akvan hienosti.
"I'll rise but I refuse to shine"
viivis
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja viivis »

Ehkä kauneus on "katsojan silmässä", mutta minun mielestä musta tuo paremmin kasvien värit esiin kuin valkoinen tausta. Valkoista taustaa vasten kasvit näyttävät "aneemisemmilta". Yhdessä omassa altaassa musta tausta tehty pikaiseen vain mustasta jätesäkistä, ollut varmaan vuoden, mutta jonain päivänä laitan paremman :roll: .
Makuasia tietyti.
Nätti allas muuten ketjun aloittajalla.
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
riksu70
Senior Member
Senior Member

Valkoinen seinä, mutta tuntuu sit jotenkn alastomalta.. :roll:
L-27
Junior Member
Junior Member

No joo, tuossa mustassa se syvyys näkyvyys hieno. siis tekee syvyyden tunnetta. ko vesi ja lasi luo näköharhan ja saa "hävittämään" syvyydestä 30%. vaikka mustasta pidänkin, niin minä en laita omaani. Mutta hieno.

Yksi vaihtoehto, tosin ei se altaan ollessa toiminnassa ole mahdollinen, ni olisi olluna taustakuvan liimaaminen. aivan eri näköinen silloin. ei voi verrata siihen kun tausta on vain teipillä kiinni. kasvitaustakin näyttää olevan osa allasta silloin. parissa altaassa olen liimannut. JBL:llä on esim. semmoista liimaa. ja seuraava joka tulee, liimaan mahdollisesti siitäkin.
riksu70
Senior Member
Senior Member

Noniin. Tässä kaksi kuvaa joista ekassa on vanhalla valaistuksella ja toisessa uudella. Kasvit on karsittu juuri tänään joten ne ei ole parhaimiillaan. Mutta onko valo vielä keltanen :roll: . Sitten vaihdoin mustan tausta johon en ole yhtään tyytyväinen :roll:
Kuva
Kuva
Pahoittelen tavara määrää päällä :mrgreen:
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Musta tausta on hieno, mutta vieläkin sommittelisin kasvit esim kolmeen selkeään ryhmään. Ota vaikka mallia Inian kotisivuilta, hän ryhmittelee kasvinsa todella kauniisti.

Katso esim. Joulukuu 2004 kuvaa ja ota siitä mallia
http://koti.mbnet.fi/~inia/uusigalleria.php
kami82
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Valo on vieläkin mielestäni keltainen. Mitkä putket laitoit?
NoiR
Member
Member

Viesti Kirjoittaja NoiR »

kami82 kirjoitti:Valo on vieläkin mielestäni keltainen. Mitkä putket laitoit?
Valon keltaisuuteen voi vaikuttaa myös kameran säädöt. Jos kamerassa on päällä esim. ulkoilma kuvaukseen tarkoitettu säätö, niin melkeinpä poikkeuksetta kaikki loistevaloputkien valo näyttää kellertävältä.

Voi olla että valo on oikeasti kellertävä, mutta ajattelinpa tuoda tuonkin pointin esille.

Pääasiahan on että omistaja pitää valon sävystä... eli kysymys kuuluukin miltä se sinun omaan silmääsi näyttää? :)
riksu70
Senior Member
Senior Member

No on se livenä kyl kirkkaampi, en tiiä pitää katsoo noi putkien nimet vielä. Kyllä tykkäisin kirkkaammasta kun keltaisesta. Kasveista sen verran lisäisin että Inialla on todella kauniit kasvit ei siinä mitään. Tavoitetta löytyy. On sen verran vielä tuore tuo allas että kaiki ei ole kerennyt kasvaa.Suuret miekat sain suunnilleen vahingossa :D . Että jatkan tätä ikuisuus projektia vielä.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Ei kai sulla oo vieläkin salama piellä? :mrgreen: Jos on niin paina sitä nappulaa että salama sammuu. Ota myös kauempaa kuvia, niin akvaario näytää pidemmältä eikä kuvaan tule vääristymiä (akvaarion ylälista kaartuu kuvassa).
riksu70
Senior Member
Senior Member

Voi ystävä kallis,mun kamsu on aivan p****. Mä koitan toisella kameralla =).
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Lainaanpas tätä ketjua..

Olen suunnittelemassa uusimman akvaarioni, sen 63 litraisen sisustusta.. Kasvisto kuitenkin kaipaisi hieman ideoita. Altaan mitat on 60X30X35 (pit+lev+kork)

- Hiekka / hieno sora tulee olemaan tummahkoa, mutta luonnollisen sävyistä.
- Tausta näillä näkymin olisi samantyyppinen akvan ulkopuolelle laitettava lohkaretausta kuin mitä allekirjoitukseni 140 litraisessa. Hieman vain eri sävyllä ja eri kokoisilla lohkareilla.
- Somisteeksi lähinnä hallitsevimpana kohtalaisen iso juurakko (pystyyn toiseen nurkkaan hieman vinottain), jossa on kahdenlaista jaavansaniaista kiinnitettynä, sekä hieman jaavansammaltakin. Lisäksi toiseen reunaan joko ruukusta tehty luola tai sitten korkeahko puun kantoa muistuttava keraaminen somiste (sävy siinä semmoinen tummanvihreä)
- Kasvit: suht keskelle punainen tiikerilumme ja sitä kehystämään 1-3 nuoli(?)melalehden tainta.

Mutta tartteisi jonkun (1-2) tiheämpää puskaa jotakin, kivaa ei-mahdottoman-korkeaa kasvia. Vedensuosikit ei oikein sovi tyyliini, enkä oikein lämpenisi Intianvesitähdikillekään.. Jääkö enää vaihtoehtoja?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”