Kasvien postitus

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies

Kasvien postitus

Viesti Kirjoittaja Micke »

Olen vastaanottanyt jokusen kasvilähetyksen ja todennut että jos kasvit lähetetään kirjeenä niin ne ovat kuin mankelin läpi vedettyjä kun saapuvat postiluukusta. Ei auta vaikka ne pakkaisi kuplamuovikirjeeseeen se oikeastaan pahentaa asiaa.
Jos kasveja lähetetään kirjeenä niin pakkauksella ei ole suurtakaan merkitystä jos sillä yritetään suojata kasveja jäätymiseltä.

Mun mielestä parastapa on se että kasveja lähetellään aina kirjepakettina tai ihan kovana pakettina.
Kirjepaketti ??? Mikä se on? No se on esim. seuraavanlainen paketti jonka enimmäiskoko: 250 mm x 400 mm x 30 mm (leveys x pituus x paksuus) Ja mikä parasta niin sillä on tavallisen kirjeen postimaksut ja se menee kotiovelle saakka!
Eli esimerkiksi vaikka konvehtirasia jonka paksuus on alle 30mm on loistava lähetyspakkaus.

Kuva kirjepaketista: Kuva

Ovatko muut saaneet mankeloituja kasveja?
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
sardiini_85
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

Onhan niitä lituskoita tullut, mutta ovat lähteneet silti hyvin kasvuun. :D Minäkin tykkään lähettää tuollaisissa litteissä laatikoissa. Nytkin tuolla on yksi laatikko säästössä (itseasiassa sinulta tullut kalanruokien kääreenä..) odottamassa, että kasvit kasvaa taas niin paljon, että niitä on myytäväksi. :D
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
elisa83
Member
Member
Akvaarioseurat: has

Viesti Kirjoittaja elisa83 »

Mulle on kaikki kirjeenä tulleet olleet ihan hyvässä kunnossa, kai mulla on sitten käynyt tuuri.. Joka tapauksessa tuollainen pikku laatikko on varmasti kyllä parempi, kuin kirje.
Kaksinkertainen rapula( 67l & 27l) :D ja kaksi seropia

-Kasveja ei voi ikinä olla liikaa-
plenty
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Äärimmäiset käteviä ovat erilaisten kirja-ja leffakerhojen paketit. Todella käypää tavaraa kasvilähetyksissä. Jos kasveja on vähän tai pieniä, niin tapaan laittaa kuplamuovikuoreen ja sinne minigrip-pussin, jossa on niin paljon ilmaa sisällä, kun kirjeen paksuus sallii. Tuntuu myös toimivan ok.
* Huvinsa kullakin! *
RHODESIAN
Member
Member

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Minäkin säästin jouluisten konvehtien rasiat sekä ukon tyhjät piilaripaketit ovat visusti tallessa jos vaikka kasveja postittais :D
SeijaKK
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

Toistaiseksi kaikki muut kasveja sisältäneet paketit ja kuoret ovat tulleet ehjinä perille, mutta postin oma pahviloota on saapunut "päälleistuttuna" tänne.
Postissa kertoivat, etteivät he lupaa pakettien ehjyyttä ellei niitä ole lähetetty rikkoutuvaa-tarroilla ja vielä omassa erikoismaksuluokassaan.

Matkahuolto on toimittanut kaiken aina ehjänä ilman mitään kolhuja, joten vähänkään suuremman kasvilähetyksen ollessa kyseessä suosin heidän palveluaan yli postin.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

elisa83 kirjoitti:Mulle on kaikki kirjeenä tulleet olleet ihan hyvässä kunnossa, kai mulla on sitten käynyt tuuri.. Joka tapauksessa tuollainen pikku laatikko on varmasti kyllä parempi, kuin kirje.
Samoin. Olen sekä lähettänyt että vastaanottanut melkoisen valikoiman eri tavoilla pakattuja kasveja, suurin osa vain kirjekuoressa, ja kaikki ovat saapuneet kuuleman mukaan kunnossa perille. :) Mitä nyt kerran kilpukka oli kärsinyt. Kirjekuoren liiskautumista voi muuten estää laittamalla kuoren sisälle pari limsapullon korkkia.
Rainilta sain pintakasveja hienosti pakattuna voirasian irtileikattuun pohjaan, jossa oli vielä vähän reunoja jäljellä. Hennotkin alut tulivat perille loistavassa kunnossa. [;)]
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Itse suosin kanssa kierrätystä. Täältä monikin on saanut "pizza-lähetyksen" ja paljon muuta kierrätys lähetystä... En halua rikastuttaa postia ostamalla ylihinnoiteltuja valkoisa kirjelaatikkoja. Siksi toisekseen kun postikulut laatikon osalta jää pienemmäksi niin on hinta alhainen ostajalle ja päätöksen teko helpompaa ;) . Vaikuttaa myös aina omiin ostoihinikin.
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Meillä posti jättää kuitenkin kaikki littanat laatikkolähetykset ja muut kummallisemmat kirjeet jakamatta ja ne on haettava postista (joka sivumennen sanoen on auki klo 12.00-17.30 - kumma kun ei 12.00-15.30, varmaan sekin aika vielä koittaa). Joskus silloin kun olin nuorempi ja ärhäkämpi jaksoin vielä kulkea postissa valmiiksi kopioitu postiluukun kuva mukana ja verrata sitä aina heti paikanpäällä lähetyksen kokoon kysyen virkailijalta selitystä miksi postilaatikosta selkeästi mahtuvaa lähetystä ei ollut jaettu kotiin asti. Nyt vanhemmiten olen tullut laiskemmaksi ja tyydyn kääntelemään ja mittailemaan lähetystä hiljaa käsissäni kulmiani mutristellen niin että kaikki paikallaolijat varmasti huomaavat. :twisted:
inka.k1
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja inka.k1 »

mulla on partyliten tuikkukynttiläkoteloita, jotka ovat vankaa tekoa ja juuri sopivan kokoisia. kerran lähetinkin sellaisessa kasveja, mutta jälkeen päin vasta mietin että onko siitä ollut haittaa kun laatikossa on ollut tuoksukynttilöitä. Muovipussissahan ne kasvit on laatikossa, mutta kuitenkin.

Sammalia olen lähettänyt ihan littanana kirjeenä, mutta muut kasvit pysin pakkaamaan jonkin laiseen koteloon. Peltsiltä sain kerran omppuja pakattuna tyhjään kasettikoteloon, ei ainakaan tarvitse pelätä liiskaantumista kun on niin vankkaa muovia.
puppe
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja puppe »

maisu kirjoitti:Meillä posti jättää kuitenkin kaikki littanat laatikkolähetykset ja muut kummallisemmat kirjeet jakamatta ja ne on haettava postista (joka sivumennen sanoen on auki klo 12.00-17.30 - kumma kun ei 12.00-15.30, varmaan sekin aika vielä koittaa). Joskus silloin kun olin nuorempi ja ärhäkämpi jaksoin vielä kulkea postissa valmiiksi kopioitu postiluukun kuva mukana ja verrata sitä aina heti paikanpäällä lähetyksen kokoon kysyen virkailijalta selitystä miksi postilaatikosta selkeästi mahtuvaa lähetystä ei ollut jaettu kotiin asti. Nyt vanhemmiten olen tullut laiskemmaksi ja tyydyn kääntelemään ja mittailemaan lähetystä hiljaa käsissäni kulmiani mutristellen niin että kaikki paikallaolijat varmasti huomaavat. :twisted:
Itse postinjakajana sanon tuohon että on väärin tehty jos on jätetty kortti paketista. Paketti pitää kuljettaa aina mukana ja kokeilla mahtuuko luukusta ja jos ei mahdu luukusta soitetaan ovikelloa, jos vastaanottajaa ei ole kotona niin siinnä vaiheessa vasta saa kirjoittaa kortin saapuneesta paketista. Se kuuluu meidän jokaisen postinjakajan sääntöihin!
calendula
Junior Member
Junior Member

voi olla

Viesti Kirjoittaja calendula »

Sääntöihin voi kuulua, mutta käytäntöön ei!
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Micke »

Samoin oli täällä. Alkoi toimi vasta kun soitin jakeluesimiehelle.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”