(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset
Valvoja: Moderaattorit
Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset
Sunnuntai sopii mullekin oikein hyvin.
Ja yhteismiitinkiä suunnitteleville tiedoksi että Paxylta meille on 24km, vaikka tässä naapurikunnissa asutaan. Saa meilläkin toki käydä, jos maaseutumatkailu kiinnostaa.
Ja yhteismiitinkiä suunnitteleville tiedoksi että Paxylta meille on 24km, vaikka tässä naapurikunnissa asutaan. Saa meilläkin toki käydä, jos maaseutumatkailu kiinnostaa.
No höh, tosimaalaisille tuo 24 km ei ole matka eikä mikään... 

Be merrier with a terrier!
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Noniin johan tällä seurakunnalla jo pieni miitti saadaan aikaiseksi. Jään siihen uskoon, että sunnuntaina treffataan. Minulla olisi muuten ylimääräisiä petokotiloita jokunen, kun on niiden ruoka päässyt vähäiseksi (kaikki postitorvet syöty
) niin voisin jokusen myydä kappalehintaan 2,50, jos on kotilo-ongelmia kellään - varsin epätodennäköistä tietenkin, mutta voihan sitä sattua.
Ja sitä pientä ulkosuodatinta kaipaisin apinanraivolla, Fluval 3+:n saa puhdistaa kaks kertaa viikossa eikä silti häävisti kierrä. Tänään iskin seuraksi vielä 2+:n, että äijä pärjää loppuviikon altaan kanssa, mutta jotain tarttis tehä. Ens viikolla lähden tilaamaan Aapelilta apua, ellei keltään jouda.
Minun kyydissä pääsee myös Kaustiselle. Taitaapi olla Kaiku minun kyytivuoro, mutta otetaan väkeä auto täyteen, jos on tulijoita. Äkkiäkös heitän myös Ylivieskan kautta tarvittaessa. Laita Paxy ajo-ohjetta.

Ja sitä pientä ulkosuodatinta kaipaisin apinanraivolla, Fluval 3+:n saa puhdistaa kaks kertaa viikossa eikä silti häävisti kierrä. Tänään iskin seuraksi vielä 2+:n, että äijä pärjää loppuviikon altaan kanssa, mutta jotain tarttis tehä. Ens viikolla lähden tilaamaan Aapelilta apua, ellei keltään jouda.
Minun kyydissä pääsee myös Kaustiselle. Taitaapi olla Kaiku minun kyytivuoro, mutta otetaan väkeä auto täyteen, jos on tulijoita. Äkkiäkös heitän myös Ylivieskan kautta tarvittaessa. Laita Paxy ajo-ohjetta.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Tuulahelenalle ja Kaikulle jo laitoin ajo-ohjetta, kiinnostuneet laittakaapas viestiä ni pistän ajo-ohjeita tulemaan. Nyt väkeä lisää liikkeelle, vaikka mitä vähempi porukkaa niin sitä enempi pullaa mulle
Aikataulusta sen verran että jos vaikka aloitettais siinä klo 14, sopiiko kaikille? Lopetan yötuurit siinä aamulla ja vaikka kovin pirteä ja hyväntuulinen olenkin yötöiden jälkeen niin varmasti olisi kuitenkin kanssaihmisten parhaaksi jos kerkeäis nukkua pari tuntia siinä aamulla ennenkuin rupeaa touhaamaan..

Aikataulusta sen verran että jos vaikka aloitettais siinä klo 14, sopiiko kaikille? Lopetan yötuurit siinä aamulla ja vaikka kovin pirteä ja hyväntuulinen olenkin yötöiden jälkeen niin varmasti olisi kuitenkin kanssaihmisten parhaaksi jos kerkeäis nukkua pari tuntia siinä aamulla ennenkuin rupeaa touhaamaan..
Paxy laitteletko varulta ajo-ohjetta tännekin päin, en ole varma pääsenkö osallistumaan koska viikonloppuna näyttää olevan kaikeinmoista koiraharrastettakin tiedossa...
Mielelläni hyppään Tuulahelenan kyytiin Kannuksesta, sullahan on jo tuttu polkukin... Laita YV:tä jos osoite tai puhelinnumero on menneet hukan teille. Varmistellaan viimeistään lauantaina suunnitelmat. Klo 14 Kaustisella on varmasti ihan passeli (Kannuksesta menee jotain tunnin verran Kaustiselle). Jos iänikuinen kinkkupiirakka kyllästyttää niin lauantaihin mennessä se olisi hyvä sanoa ääneen...
Mulle vois kelvata hyvin ne petokotilot, jos muilla ei ole tarvetta.
Onko viikonloppuna muutakin mielenkiintoista koirajuttua KP:lla, kun lauantain match show Kannuksessa?

Mulle vois kelvata hyvin ne petokotilot, jos muilla ei ole tarvetta.
Onko viikonloppuna muutakin mielenkiintoista koirajuttua KP:lla, kun lauantain match show Kannuksessa?

Vegen kanssa ollaan alustavasti tulossa. Huhuilepa Vege, mikä siellä on nyt tautitilanne?
Kaiku: En tiiä onko ne niin kovin mielenkiintoisia koirajuttuja mutta lauantaina mennään BH-kokeeseen ja sunnuntaina oli vähän suunnitelmissa hoffitreffailua 

Tauti on nujerrettu ja huomenna tarkoitus töihin. Niin, kuten F_isu jo tossa mainitsi niin mukana ollaan.
-
- Junior Member
Kaikki tiedot on tallessa - osaan hyvin. Montako kotiloa pakkaan sulle mukaan? (Tämä tietenkin sillä varauksella, että isäntä ei saa niitä tapettua tässä loppuviikon aikana). Lähden kohta ajelemaan Rokuaa kohti ja olen koneella varmaan sitten lauantai-iltana seuraavan kerran.Kaiku kirjoitti:Mielelläni hyppään Tuulahelenan kyytiin Kannuksesta, sullahan on jo tuttu polkukin... Laita YV:tä jos osoite tai puhelinnumero on menneet hukan teille. Varmistellaan viimeistään lauantaina suunnitelmat. Klo 14 Kaustisella on varmasti ihan passeli (Kannuksesta menee jotain tunnin verran Kaustiselle). Mulle vois kelvata hyvin ne petokotilot, jos muilla ei ole tarvetta.
No mutta onhan ne. Eilen kävin just täällä Kannuksessa vakoilemassa BH-koetta, kaikki 5 koiraa taisi läpäistä Kinnusen tuomaroiman testin.luga kirjoitti:Kaiku: En tiiä onko ne niin kovin mielenkiintoisia koirajuttuja mutta lauantaina mennään BH-kokeeseen ja sunnuntaina oli vähän suunnitelmissa hoffitreffailua

Riippuu paljonko niitä on ylimääräisenä. Mulla on 500 l kohtuullisella kotilomäärällä + 90 l aivan valtavalla kierteisinvaasiolla, joten kyllä niille syötävää löytyy...Tuulahelena kirjoitti:Kaikki tiedot on tallessa - osaan hyvin. Montako kotiloa pakkaan sulle mukaan? (Tämä tietenkin sillä varauksella, että isäntä ei saa niitä tapettua tässä loppuviikon aikana). Lähden kohta ajelemaan Rokuaa kohti ja olen koneella varmaan sitten lauantai-iltana seuraavan kerran.

-
- Junior Member
Noniin. Ajo-ohjeita laitettu lisää yv:llä. Laitoin myös numeroa niin saapi soitella hätätilanteessa..
Jos joltain löytyy ylimääräisenä isoa/isohkoa/isoksi kasvavaa miekkaa niin mulle kelpais.
Sisustusintoiset saavat varata sukelluspuvun matkaan, jaavansaniaiset kaipaisivat kiinnitystä, lilluvat nyt vapaankasvatuksen lapsina tuolla enkä varmaan jaksa alkaa niitä sinne värkkäilemään..
Ylimääräisenä löytyy muutama pieni allas (9, 54, 500 litraiset) jotka joutavat lähtemään uuteen kotiin.. Yritän saada huomenna pengottua noista muuttolaatikoista akvakamat esille, sieltä varmasti löytyy joutavaa tavaraa..
Ja minä yritän saada itseni viikonloppuna hellan ääreen siihen malliin ettei tarvitse sitten tuoda omia eväitä mukana
Jos joltain löytyy ylimääräisenä isoa/isohkoa/isoksi kasvavaa miekkaa niin mulle kelpais.
Sisustusintoiset saavat varata sukelluspuvun matkaan, jaavansaniaiset kaipaisivat kiinnitystä, lilluvat nyt vapaankasvatuksen lapsina tuolla enkä varmaan jaksa alkaa niitä sinne värkkäilemään..
Ylimääräisenä löytyy muutama pieni allas (9, 54, 500 litraiset) jotka joutavat lähtemään uuteen kotiin.. Yritän saada huomenna pengottua noista muuttolaatikoista akvakamat esille, sieltä varmasti löytyy joutavaa tavaraa..
Ja minä yritän saada itseni viikonloppuna hellan ääreen siihen malliin ettei tarvitse sitten tuoda omia eväitä mukana

-
- Advanced Member
Jee, minäkin pääsen mukaan. saa vähän tuuletella aivoja akvaariohöpinän parissa!
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Ootko muuten Paxy vielä kierteisiä vailla? Santtujen kanssa elää nimittäin sellasia kaikkien kierteisten esiäitejä, että niitä ei ihan kuka vaan uskalla edes syödä...
Voisin niitä tässä ajan kanssa noukkia mukaan.

-
- Junior Member
Täällä ollaan taas - joka jeesuksen lihasta särkee helvetillisen kuntoremonttirääkin jälkeen, mutta kyllä aamulla lähdetään liikenteeseen. Tuon kääretortun, halusit Paxy tai et, kun olen sen suunnitellut tekeväni. Syödään sitten paluumatkalla Kaikun kans matkaevääksi, jos ei kellekään uppoa. Kaikulle kaivan vaikka 6 petokotiloa mukaan, vein Raaheen Viktorille saman verran torstaina menomatkalla ja minusta kyllä näytti, että niitä jäikin tuonne ihan mukavasti.
Allas on taas ihan kauhean näköinen - hyvä että lasista näkee läpi. Yksi kardinaalitetra oli tehnyt itsarin hyppäämällä matolle, kun ei asumuksen feng shui ollut kohdallaan. On varmaan pakko kokeilla jotain levämyrkkyä, ei tuo rihmalevä mihinkään tuolta häviä vaikka vähentää valoaikaa, laskee PH:ta, huoltaa kasveja, kerää levää ja vähentää ruokintaa - MIKÄÄN EI AUTA!
Allas on taas ihan kauhean näköinen - hyvä että lasista näkee läpi. Yksi kardinaalitetra oli tehnyt itsarin hyppäämällä matolle, kun ei asumuksen feng shui ollut kohdallaan. On varmaan pakko kokeilla jotain levämyrkkyä, ei tuo rihmalevä mihinkään tuolta häviä vaikka vähentää valoaikaa, laskee PH:ta, huoltaa kasveja, kerää levää ja vähentää ruokintaa - MIKÄÄN EI AUTA!
-
- Junior Member
Kaiku: Kyllä tänne kierteisiä mahtuu
Tuossa isossa altaassa niitä ei ole juuri enempää kuin ne viime kerralla sinulta saamat..

Ihanaa, kohtalotoveri! Mää kokeilen vielä sitä aktiivilevitintä, mutta jos sekään ei auta niin sitten en tiiä mitä tekis.Tuulahelena kirjoitti:On varmaan pakko kokeilla jotain levämyrkkyä, ei tuo rihmalevä mihinkään tuolta häviä vaikka vähentää valoaikaa, laskee PH:ta, huoltaa kasveja, kerää levää ja vähentää ruokintaa - MIKÄÄN EI AUTA!

Koitan kaivella noita rasiallisen mukaan, hyvä että jollekin kelpaa.paxy81 kirjoitti:Kaiku: Kyllä tänne kierteisiä mahtuuTuossa isossa altaassa niitä ei ole juuri enempää kuin ne viime kerralla sinulta saamat..
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kiitoksia emännälle! Nyt iski kova hinku isoihin kantoihin - itseasiassa tuosta pihasta kaatui tässä illan aikana koko pihlaja (yksi oksa piti alunperin vain leikata) eli ainakin on toivoa, että altaaseen saisi komean risukon.
-
- Advanced Member
Kiitos tarjoiluista emännälle. Ja anteeksi se hevoskeskustelu, meni vähän liiallisuuksiin ehkä ja siitä sitten rankaistiin rankemman kautta
Tsemppiä paxylle, kyllä se siitä.
Tämä sai juuri vedet vaihdettua taas kaikkiin neljään altaaseen ja nyt on kiva mieli muutaman päivän

Tämä sai juuri vedet vaihdettua taas kaikkiin neljään altaaseen ja nyt on kiva mieli muutaman päivän

Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
-
- Junior Member
Mukava oli tavata, kiitoksia vain kaikille osanottajille. Sitten vaan seuraavaa miitinkiä suunnittelemaan, kenenkäs luo pölähdetään? Vielä kerkeää ennen kevät kiireitä.
Tosiaan, sitä saa mitä tilaa. Kiirus tuli tallille siitä väen lähdettyä, hevonen oli loukannut itsensä todella pahasti ja jouduttiin eläinlääkärin toimesta heti lopettamaan
Tosiaan, sitä saa mitä tilaa. Kiirus tuli tallille siitä väen lähdettyä, hevonen oli loukannut itsensä todella pahasti ja jouduttiin eläinlääkärin toimesta heti lopettamaan

^ No voi surku!
Ei ikinä pitäisi maalailla piruja seinille turhan päiten...
Mutta kiitokset tosiaan kaikille! Oli kiva taas nähdä ja jutustella. Nyt on sitten suunnitelmat tehty niitä tulevia lottovoittorahoja ajatellen.
Tein illalla liivatekiljun hyytymään, saas nähdä onnistuisko tällä kertaa saada sitä hiilaria ihan levittimeen asti...
Tuulahelenalle tässä vielä pari linkkiä, kun oli matkalla puhetta: valaisin ja polttimo. Varmaan muitakin vastaavia valaisimia löytyy, jos osaa kysellä oikeista paikoista. Ja jos ne timanttitetrat kiinnostaa joskus ihan tosissaan, multa liikenisi muutama ukko sopuhinnalla...

Mutta kiitokset tosiaan kaikille! Oli kiva taas nähdä ja jutustella. Nyt on sitten suunnitelmat tehty niitä tulevia lottovoittorahoja ajatellen.

Tuulahelenalle tässä vielä pari linkkiä, kun oli matkalla puhetta: valaisin ja polttimo. Varmaan muitakin vastaavia valaisimia löytyy, jos osaa kysellä oikeista paikoista. Ja jos ne timanttitetrat kiinnostaa joskus ihan tosissaan, multa liikenisi muutama ukko sopuhinnalla...
-
- Junior Member
Kiitosta vaan minunkin puolestani - on Paxylla komea allas...siinä piisaa kadehtimista tuhannen litran edestä - kalat on vaan niin isoja, että nään varmaan painajaisia pitkän aikaa tuollaisten haavimisesta. Tuommonen kun hyppää ja puraisee, niin puoli päätä on irti saman tien.
Vai niin sille hepalle sitten kävi - sinänsä surku, mutta eikös se ollut niin tarkoituskin? Päätös tehtiin sinun puolestasi. Tosin ikävä, jos on joutunut tuskissaan virumaan ja odottamaan tohtori sykeröä ja auttavaa piikkiä / pulttipistoolia tms mitä vaan.
Allablazen mutteriakvaario sopii tosi makeasti eteisen pöydälle, nyt on vaan tuo valaisinongelma. Kiitos Kaiku linkeistä - seuraavaksi lamppukauppaan. Toimittaakohan ne tuolta Coral Reefistä yhtä tai kahta polttimoa erikseen, vai pitäsköhän laittaa joku käymään paikanpäällä? Suunnittelin siirtäväni sinne nuo pandamonniset ja sitten vaikka jotain viileämmän veden värikästä rasboraa tai tulimakkaroita, jos sellaisia jostain löytäisin. Varmaan Raahen koiratarvike tilaisi kun soittas sinne. Timanttitetroja tulee sitten siihen iiihanaan iiisoon uuteen altaaseen vuonna jotain. Nyt ei mahdu, vaikka mieli tekisi. Oisko kellään jotain makean näköistä köynnöstävää kasvia 50cm korkeaan maljakkomaiseen mutteriin? Sinne ei montaa yrttiä sovi, jos mielii joku puunkänttyräkin olla ja hiekkaa monnisten kaivella asti, joten yksi näyttävä laji voisi olla paras - konnanputki tai karttulehti ehkä, mutta ehdottakaa jos tulee mieleen.
Kukas on seuraava uhri? Paxyn allasta ei pysty ylittämään, joten paineet on poissa - kuka tahansa voi uhrautua.
Onko Ninni jo maisemissa - onko sitä joutilasta ulkosuodatinta löytymässä? Olikos sulla muuten sitä mustaa tarramuovia? Minä voisin lätkäistä tuonne mutterin yhdelle tai kahdelle särmälle ikäänkuin taustantapaiseksi.
Lugalle tiedoksi, että olisin perjantaina tulossa Ylivieskaan ja mulla on sulle pikkuallas Allablazelta. Laita yksäriä niin sovitaan mihin toimitan.
Vai niin sille hepalle sitten kävi - sinänsä surku, mutta eikös se ollut niin tarkoituskin? Päätös tehtiin sinun puolestasi. Tosin ikävä, jos on joutunut tuskissaan virumaan ja odottamaan tohtori sykeröä ja auttavaa piikkiä / pulttipistoolia tms mitä vaan.
Allablazen mutteriakvaario sopii tosi makeasti eteisen pöydälle, nyt on vaan tuo valaisinongelma. Kiitos Kaiku linkeistä - seuraavaksi lamppukauppaan. Toimittaakohan ne tuolta Coral Reefistä yhtä tai kahta polttimoa erikseen, vai pitäsköhän laittaa joku käymään paikanpäällä? Suunnittelin siirtäväni sinne nuo pandamonniset ja sitten vaikka jotain viileämmän veden värikästä rasboraa tai tulimakkaroita, jos sellaisia jostain löytäisin. Varmaan Raahen koiratarvike tilaisi kun soittas sinne. Timanttitetroja tulee sitten siihen iiihanaan iiisoon uuteen altaaseen vuonna jotain. Nyt ei mahdu, vaikka mieli tekisi. Oisko kellään jotain makean näköistä köynnöstävää kasvia 50cm korkeaan maljakkomaiseen mutteriin? Sinne ei montaa yrttiä sovi, jos mielii joku puunkänttyräkin olla ja hiekkaa monnisten kaivella asti, joten yksi näyttävä laji voisi olla paras - konnanputki tai karttulehti ehkä, mutta ehdottakaa jos tulee mieleen.
Kukas on seuraava uhri? Paxyn allasta ei pysty ylittämään, joten paineet on poissa - kuka tahansa voi uhrautua.
Onko Ninni jo maisemissa - onko sitä joutilasta ulkosuodatinta löytymässä? Olikos sulla muuten sitä mustaa tarramuovia? Minä voisin lätkäistä tuonne mutterin yhdelle tai kahdelle särmälle ikäänkuin taustantapaiseksi.
Lugalle tiedoksi, että olisin perjantaina tulossa Ylivieskaan ja mulla on sulle pikkuallas Allablazelta. Laita yksäriä niin sovitaan mihin toimitan.
Mulle ainakin tuli mukisematta ihan vaan muutama polttimo (otin kai yhden pahan päivän varalle). En tainnu muuta tilata ja postikuluja en muista. Siellähän on tällanen ihan makee valaisin pikkualtaaseen...Tuulahelena kirjoitti:Toimittaakohan ne tuolta Coral Reefistä yhtä tai kahta polttimoa erikseen, vai pitäsköhän laittaa joku käymään paikanpäällä?
En tiedä miten vähässä valossa pärjää, mutta mulla on sellanen tosi kapea hapsuruoho, mikä vois näyttää kivalta. Se on vissiin tämä sama: hapsuruoho. Se(kään!) ei nyt tällä hetkellä erityisemmin kukoista, mutta eiköhän sitä jonkun ajan kuluttua liikene pätkä kokeiltavaksi. Tai sitten laitat jotain kiinni siihen puunkarahkaan? Saa altaan yläosassa paremmin valoa & tekee pinnan lähelle levittäytyessään monnisille turvallisen olon... Jaavansammalelle varmaan riittää altaan alaosissakin valo, tuntuu kasvavan lähinnä pyhällä hengellä.Tuulahelena kirjoitti:Oisko kellään jotain makean näköistä köynnöstävää kasvia 50cm korkeaan maljakkomaiseen mutteriin? Sinne ei montaa yrttiä sovi, jos mielii joku puunkänttyräkin olla ja hiekkaa monnisten kaivella asti, joten yksi näyttävä laji voisi olla paras - konnanputki tai karttulehti ehkä, mutta ehdottakaa jos tulee mieleen.
No meillehän siis voi tulla ihmettelemään rihmalevän kasvua, jos parempia tarjouksia ei tule.Tuulahelena kirjoitti:Kukas on seuraava uhri? Paxyn allasta ei pysty ylittämään, joten paineet on poissa - kuka tahansa voi uhrautua.

Kiitoksia emännälle. Mahdottomia vonkaleita ja ihanat kannot (Jäi se oja vaan löytymättä lähtötohinoissa) ja kiitos myös artemiasta -ekat kuoriutuu jo.
Seuraavaa miitinkiä sitten vaan kehiin. Mulle käy arki-illatkin mainiosti, nyt kun valoisaa niin on iltasellakin kiva ajella ympäri maakuntaa.
Seuraavaa miitinkiä sitten vaan kehiin. Mulle käy arki-illatkin mainiosti, nyt kun valoisaa niin on iltasellakin kiva ajella ympäri maakuntaa.
Tuulahelenalle piti vielä ehdottaa kääpiövallisneriaa (V. nana), se voisi näyttää korkeassa mutterissa hyvältä, eikä vie kovin paljoa tilaa. Viihtyessään rönsyilee suht reippaasti, mutta karsimallahan siitä selviää. Multa löytyy koekeiltavaksi, jos tarvit. Ja timantit mahtuu kyllä meillä odottelemaan pidempäänkin sitä sun uutta allasprojektia... ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)