Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
They2
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja They2 »

welma123 kirjoitti:En minä tiedä :( Kuules nyt jos alkavat lisääntymään niin saat lähettää kaikki ylimääräset kotilot mulle, mä maksan postarit:D Tykkään hyljätyistä olennoista.
Jos kerran vaadit, niin haluaisitko nämä hyljätyt roskakotilot? Ja mua ei haittaa jos postimaksunkin maksat. :mrgreen:
Angel86
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Pitäisköhän itekin hankkia petokotiloita? Tuntuu noita ärsyttäviä roskakotiloita olevan jatkuvasti. Kumma vaan et eivät ole hurjasti lisääntyneet.

Meillä oli hetken aikaa ripsimonneja ja mun mielestä kotilot vähenivät silloin. Lisääntyivät meinaan taas ripsimonnien pois menon jälkeen. Syökö ripsimonnit kotiloita? Vai minkä takia kotilot vähenivät?
welma123
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja welma123 »

They2 kirjoitti:
welma123 kirjoitti:En minä tiedä :( Kuules nyt jos alkavat lisääntymään niin saat lähettää kaikki ylimääräset kotilot mulle, mä maksan postarit:D Tykkään hyljätyistä olennoista.
Jos kerran vaadit, niin haluaisitko nämä hyljätyt roskakotilot? Ja mua ei haittaa jos postimaksunkin maksat. :mrgreen:
Harkitaan:D Mul on petokotiloita itellä joille kelpais safka;)
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

They2 kirjoitti:En tykkää kotiloista, joten en tykkää myöskään petokotiloista. Onpa vaikeaa...
Mä inhosin ennen myös kotiloita. Nykyään on pataljoona kierteisiä ja pedot pitää niiden kantaa kurissa. Samalla ne syövät roskakotilot. Huppukotiloihin eivät meillä ole koskeneet. Tai huppujen määrä ei ole ainakaan vähentynyt. Pedot ja kierteiset on siitä hyviä otuksia, että molemmat on hyödyllisiä ja kumpaakaan ei juurikaan näe päiväsaikaan.
They2 kirjoitti:Kotilot tarvitsee yleensä kovaa vettä, jotta kuori pysyisi kovana eikä vahingottuisi. Juu, katsotaan, jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, varmaan meen tuohon petokotilon suuntaan. Siis jos ei mitään muuta vahtoehtoa. Onko ne kaksineuvoisia. Eli jos ottaisi pari poikakotiloa niin ei ole kotilotulvan vaaraa?
Mulla on kovuus 8 mun altaassa ja pH on siinä 6,5 ja vähän tuntuu olevan ongelmaan petojen kuoren kanssa. pH oli ennen hieman seiskan pintaan ja sen lasku on ainakin auttanut kuoren muodostukseen. Kovuuden pitäis olla enempi, mutta se ei taas sovi kaloille.
Pedot ei ole kaksineuvoisia. Mulla on kaksi petoa 128-litraisessa ja ne on eri sukupuolta koska pikkupetoja on ilmestynyt, mutta ei ole mitään käsitystä kumpi on kumpi.
Pitäis vaan olla läjä petoja ja kokeilla josain pikkualtaassa minkä parin kanssa tulee munia ja minkä kanssa ei.. Hmm.. siinäpä vasta idea. Monta pientä allasta kehitteille sitten kun pikkupedot alkaa olla isoja ja ei kun testailemaan. Sitten voinkin myydä varmuudella samaa sukupuolta olevia kotiloita. :mrgreen: Jos en nyt kumminkaan ala moiseen savottaan..
Aquamarine
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Aquamarine »

Vihdoinkin altaassa on _täydellinen_ valaistus! :mrgreen:
110L Seurala
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Kirjoahvenia pitäs hankkia, nyt vasta hoksasin, kuinka nättejä ovat. :D
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
They2
Advanced Member
Advanced Member

Kuinka nopeasti riccia kasvaa. Ostin omaa tyhmyyttän TASin huutiksessa ricciasilppua, ja kuten arvata voi, ei tietenkään pysy verkon sisällä. Mitä avuksi?
-mouse-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -mouse- »

Onko kukaan huomannu että jotkut ns. köynnöstävät kasvit laittavat lehtensä "suppuun" yöksi? :mrgreen:
300, 60, 80. Ja aina olen tyrkyttymässä miljoonakaloja ;) Ja vastaanotan/ostan täyskasvuisia leväbarbeja parven jatkoksi.
Halla76
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Tiikerilumme kukkii! :D
317l vettä
eeemi_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja eeemi_ »

Tyttöystävän lempikala kuoli tänään =( lehtikala....
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

AAAAARGH!!!

Siinäpä se.
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

Rovaniemelle katselemaan josko siellä näkyisi jotain jännää. :)

Luulin, että kuparitetratytölläni oli pilkkutauti. Harkitsin jo sen lopettamistakin, todellisen kyllästynyt noihin, ei ne tervettä päivää näe. Noh, ei se ollut pilkkutauti vaan haavan päälle kasvanutta hometta. Haavan, jonka se ilmeisesti maanantaina sai kutuhommissa.
Hemmetti, jos ei nuo kuole sairauksiin niin sitten pistelevät toisensa hengiltä! Mikään muu kala lyhyen akvaarioharrastusurani aikana ei ole sairastunut vielä, mutta kuparitetroilla jatkuvasti jotain pientä hämminkiä..
welma123
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja welma123 »

thank kirjoitti:Rovaniemelle katselemaan josko siellä näkyisi jotain jännää. :)

Luulin, että kuparitetratytölläni oli pilkkutauti. Harkitsin jo sen lopettamistakin, todellisen kyllästynyt noihin, ei ne tervettä päivää näe. Noh, ei se ollut pilkkutauti vaan haavan päälle kasvanutta hometta. Haavan, jonka se ilmeisesti maanantaina sai kutuhommissa.
Hemmetti, jos ei nuo kuole sairauksiin niin sitten pistelevät toisensa hengiltä! Mikään muu kala lyhyen akvaarioharrastusurani aikana ei ole sairastunut vielä, mutta kuparitetroilla jatkuvasti jotain pientä hämminkiä..
Meil on 40kappaleen kardinaalitetraparvesta jäljellä 2 kituvaa. Eli et oo ainoo jonka akvassa on aina jotain ongelmaa:(
Piia85
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

welma123 kirjoitti:
thank kirjoitti:Rovaniemelle katselemaan josko siellä näkyisi jotain jännää. :)

Meil on 40kappaleen kardinaalitetraparvesta jäljellä 2 kituvaa. Eli et oo ainoo jonka akvassa on aina jotain ongelmaa:(
Ongelmaa? 2 viikkoa sitten tulleista 12 tiikeribarbista jäljellä 8...
eeemi_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja eeemi_ »

itselläni ei ole kuollut puolenvuoden aikana kui yksi kiilakylki luultavasti vanhuuteen (muutama muukin enteilee samaa) ja lehtikala kuoli eilen kun ei suostunut syömää. :S ei syönyt meillä mitään koko kahdenviikon aikana kun oli meille tullut. :S koitin kaikkia erilaisia ruokia mutta ei. myös muutama kuparimonninen on aika isokokoinen ja rauhottunut parin viikon aikana huomattavasti. liekö niilläkin eläkepäivät menossa. :S
Piia85
Member
Member

Miten noi tiikeribarbit voi olla tuollaisia.. En kyllä erityisen ihastunut ole näitten kalojen tapoihin, nahistelevat keskenään, syövät itsensä ähkyyn vaikka kuinka vähän yrittää syöttää.. käyvät ranteeseen kiinni kun vaihtaa vettä.. ihan kauniita kaloja ulkomuodoltaan, mutta tykkään kylllä enemmän nuista pääaltaan suhteellisen leppoisista kirsikkabarbeista..
Maria L-A
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Maria L-A »

^Onko sulla minkä kokoinen akvaario? Itselläni alkoivat kasvettuaan käydä toisiinsa hanakasti kiinni, kun asuivat 250l akvaariossa ja päädyin sitten antamaan ne toiselle harrastajalle 1000l akvaarioon, jossa luultavasti akvaarion koko riitti lopettamaan nahistelut :) Kädestä tykkäsivät myös käydä napsimassa, mutta jos se pelottaa/inhottaa niin osta kasvipihdit ja sakset niin ei tarvitse uittaa käsiä kyynärpäitä myöten akvaariossa :) Ruokinta hoitunee kun syötät vähemmän, vai onko akvaariossa muita kaloja, jotka vähällä ruokinnalla jäävät ilman ruokaa?
Piia85
Member
Member

Ootko tosissas, että 250-litrainenkin olisi liian pieni näille? Yritin lukea näistä paljon ennenku hommasin, ja luulin helpoiksi kaloiksi. Jossain paikoissa lukee, että menisivät 80litrasta ylöspäin, toisissa puhutaan 150-litrasta. Itsellä ne ovat vielä karanteenissa, mutta tarkoitus oli laittaa ne 250-litraan... Huomaan kyllä näistä, vaikka ovat vielä alta 5cm että näistä tulee äkäisiä kaloja, että en yhtään ihmettele..

Muutakin ongelmaa on näitten kanssa ollut, pää hajoaa..

http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 2&t=176374 tuolla olen kirjoitellut näitten kotiutumisongelmista.

----------------------------

Eli siis muista kaloista ei tuon syöttämisen kanssa ole vielä ongelmaa, mutta mä en oikeasti osaa syöttää näitä niin etteivät ne joka kerta saisi liikaa ruokaa, kun tuntuu että ne alkavat heti uimaan vatsa pyöreenä vaivalloisesti vaikka olen ihan hyppysellisen murustellut niille ruokaa.
Maria L-A
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Maria L-A »

Minäkin luulin, että menisivät tuon kokoisessa, mutta ne joita minulla oli, olivat kyllä armottomasti liian vilkkaita ja suuria vielä keskenkasvuisenakin 100 x 50 x 50 akvaarioon. Uivat paljon ja lujaa, joten seinäthän tuossa tulivat vastaan raukoille.
Piia85
Member
Member

voi harmi, jos mä olen nyt ottanut liian vilkkaita kaloja mun akvaarioon. Vielä jos ne ovat noin heikkoja ja ihan täystuhoja..
They2
Advanced Member
Advanced Member

Jeeeeeee!!
Viikon zooplussaan tekemäni tilausen jälkeen sain viestin, että tilaus on lähetetty. Olisi kyllä tullut nopeammin visalla, mutta minkäs teet. Odottaa sormet syyhyten. :D
memma
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja memma »

Piia85 kirjoitti:Eli siis muista kaloista ei tuon syöttämisen kanssa ole vielä ongelmaa, mutta mä en oikeasti osaa syöttää näitä niin etteivät ne joka kerta saisi liikaa ruokaa, kun tuntuu että ne alkavat heti uimaan vatsa pyöreenä vaivalloisesti vaikka olen ihan hyppysellisen murustellut niille ruokaa.
Annatko kelluvaa ruokaa, hiutaleita tms.? Jotkin ahneet kalat saavat ilmaa vatsaansa kun haukkovat apinan raivolla ruokaa pinnalta. Ratkaisuna on kastella ruoka vaikka sormien välissä pinnan alla niin että se vettyy ja uppoaa. Taikka sitten tietty uppoavamman ruoan käyttäminen auttaa.
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
Piia85
Member
Member

memma kirjoitti:
Piia85 kirjoitti:Eli siis muista kaloista ei tuon syöttämisen kanssa ole vielä ongelmaa, mutta mä en oikeasti osaa syöttää näitä niin etteivät ne joka kerta saisi liikaa ruokaa, kun tuntuu että ne alkavat heti uimaan vatsa pyöreenä vaivalloisesti vaikka olen ihan hyppysellisen murustellut niille ruokaa.
Annatko kelluvaa ruokaa, hiutaleita tms.? Jotkin ahneet kalat saavat ilmaa vatsaansa kun haukkovat apinan raivolla ruokaa pinnalta. Ratkaisuna on kastella ruoka vaikka sormien välissä pinnan alla niin että se vettyy ja uppoaa. Taikka sitten tietty uppoavamman ruoan käyttäminen auttaa.
Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla.
-mouse-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -mouse- »

Ensimmäiset petokotilo vaavit havaittu :mrgreen:
300, 60, 80. Ja aina olen tyrkyttymässä miljoonakaloja ;) Ja vastaanotan/ostan täyskasvuisia leväbarbeja parven jatkoksi.
L191
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja L191 »

Eilenillalla katselin ainakin tunnin verran helmimonnisten kuturallia... Voi että kun toivois monnisvauvoja :D !

Eilen sain myös kaverilta lisää omenapuuta värisilmäplekoja varten. Pääsevät taas nautiskelemaan ja tukkimaan suodatinta :mrgreen:
Noiden nk. hitaasta kasvuvauhdista en kyllä tiedä.. Kesäkuussa 6-senttisenä ostettu punasilmä on jo runsaat 8 cm..
17 x L046+poikue, L124, 2 x L134, 2 x L165, L190, 2 x L191, L200, L201, L260, 5 x L262, Hypostomus sp., 1 tuntematon pleko, 1 tummalevä ja muutama Ancistrus sp.
Monniset: C. adolfoi, C. similis, C. sterbai, C. trilineatus
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”