They2 kirjoitti:En tykkää kotiloista, joten en tykkää myöskään petokotiloista. Onpa vaikeaa...
Mä inhosin ennen myös kotiloita. Nykyään on pataljoona kierteisiä ja pedot pitää niiden kantaa kurissa. Samalla ne syövät roskakotilot. Huppukotiloihin eivät meillä ole koskeneet. Tai huppujen määrä ei ole ainakaan vähentynyt. Pedot ja kierteiset on siitä hyviä otuksia, että molemmat on hyödyllisiä ja kumpaakaan ei juurikaan näe päiväsaikaan.
They2 kirjoitti:Kotilot tarvitsee yleensä kovaa vettä, jotta kuori pysyisi kovana eikä vahingottuisi. Juu, katsotaan, jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, varmaan meen tuohon petokotilon suuntaan. Siis jos ei mitään muuta vahtoehtoa. Onko ne kaksineuvoisia. Eli jos ottaisi pari poikakotiloa niin ei ole kotilotulvan vaaraa?
Mulla on kovuus 8 mun altaassa ja pH on siinä 6,5 ja vähän tuntuu olevan ongelmaan petojen kuoren kanssa. pH oli ennen hieman seiskan pintaan ja sen lasku on ainakin auttanut kuoren muodostukseen. Kovuuden pitäis olla enempi, mutta se ei taas sovi kaloille.
Pedot ei ole kaksineuvoisia. Mulla on kaksi petoa 128-litraisessa ja ne on eri sukupuolta koska pikkupetoja on ilmestynyt, mutta ei ole mitään käsitystä kumpi on kumpi.
Pitäis vaan olla läjä petoja ja kokeilla josain pikkualtaassa minkä parin kanssa tulee munia ja minkä kanssa ei.. Hmm.. siinäpä vasta idea. Monta pientä allasta kehitteille sitten kun pikkupedot alkaa olla isoja ja ei kun testailemaan. Sitten voinkin myydä varmuudella samaa sukupuolta olevia kotiloita.
Jos en nyt kumminkaan ala moiseen savottaan..