Mitä ostitte HAS:in huutokaupasta (2007)?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Sami, mä voin kuvitella ajatuksiasi. Minä nimittäin huusin kilpaa kääpiömonnisista, joille olin päättänyt enimmäishuudokseni 25 euroa (opiskelijan tiukat budjetit...). No, niin kuin aiemmin sanoinkin, olinkin ajatellut enemmän pikkumonnisia kääpiöhamppieni kavereiksi.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Junttis
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Junttis »

JukkaV kirjoitti:Minä nimittäin huusin kilpaa kääpiömonnisista, joille olin päättänyt enimmäishuudokseni 25 euroa (opiskelijan tiukat budjetit...). No, niin kuin aiemmin sanoinkin, olinkin ajatellut enemmän pikkumonnisia kääpiöhamppieni kavereiksi.
Olenpas sen verran kettumainen ihminen että ilmoitan että nuo pikkumonniset kutivat tuonne karanteenialtaaseen aamun aikana. Kutua on ympäri allasta. Mukava pikku yllätys. :mrgreen:
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Muffe »

Sami kirjoitti:
JukkaV kirjoitti:Oliko se liekkisammal se, joka meni 40 eurolla?
Kiitos Jukka. :mrgreen: Nyt ei harmita enää niin paljoa, kun tietää ettei itsellä todennäköisesti olisi kantti kestänyt noin korkeaa hintaa huutaa - puhumattakaan lompakosta.
Kiitokset Samille pelliasta! :)
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Junttis kirjoitti:
JukkaV kirjoitti:Minä nimittäin huusin kilpaa kääpiömonnisista, joille olin päättänyt enimmäishuudokseni 25 euroa (opiskelijan tiukat budjetit...). No, niin kuin aiemmin sanoinkin, olinkin ajatellut enemmän pikkumonnisia kääpiöhamppieni kavereiksi.
Olenpas sen verran kettumainen ihminen että ilmoitan että nuo pikkumonniset kutivat tuonne karanteenialtaaseen aamun aikana. Kutua on ympäri allasta. Mukava pikku yllätys. :mrgreen:
Aargh! Olen ilmiselvästi jokin kettumaisuusmagneetti. Toisaalta olen välillä jopa naureskellut sille. Tällä kertaa ainakin tein niin.

Tarkoitit varmaan kääpiömonnisia. En havainnut pikkumonnisia myynnissä lainkaan. Joka tapauksessa: onnittelut kudusta! Toivottavasti tuloksena on uusia kääpiömonnisia.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Junttis
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Junttis »

JukkaV kirjoitti:
Junttis kirjoitti:
Aargh! Olen ilmiselvästi jokin kettumaisuusmagneetti. Toisaalta olen välillä jopa naureskellut sille. Tällä kertaa ainakin tein niin.

Tarkoitit varmaan kääpiömonnisia. En havainnut pikkumonnisia myynnissä lainkaan. Joka tapauksessa: onnittelut kudusta! Toivottavasti tuloksena on uusia kääpiömonnisia.
Juu siis kääpiömonnisia piti tarkoittamani. En tuolle kudulle suunnitellut tekeväni mitään. Nuo kääpiömonniset ovat ainoana kaloina tuolla altaassa. Saa nyt nähdä jos jokunen selviytyisi.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Toivotaan niin! :) Minä metsästän noita monnisia jostakin! :)
saurama
Valopää
Valopää

Viesti Kirjoittaja saurama »

Mä ostin akalle aktiivihiilarijärjestelmän sen 18ltr duunialtaaseen. Vaikka minipaineputelit ovat ökyhintaisia niin jos sellainen riittää melkein vuodeksi, ei se 30e enää niin kamalasti kirpaise. Marketista tuli lisäksi vähän sitäsuntätää: 5e ulkosuodatinprojekti, siihen saa suolakipon aktiivihiilet heilumaan ja toki hieman lisää aktiivihiiltä. Akvaariotekniikalta sitten ihan tosi hienot kiiltävät kumilapaset kun vanhoista alkoi aika jättää. Samasta mestasta lisäksi normaalikamaa kuten mustaa silikonia, jos rakentaisi jossain vaiheessa Pötkö V:n.
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
camina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja camina »

Kyllä se liekkisammal tais olla 45€.... koska mun vika huuto oli se 40€ enkä sitä saanut :? Ehkä sitten joskus... :D
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

...ja minä huudin punaista hapsuruohoa. Marketista tarttui nätti pikkuinen kanto yllämainittuun 18 l projektiin ja lisäksi pari lehteä Intian Lammikkia. Fiksuna tyttönä tein Blyxa japonica -jättipusikon ostajan kanssa huudon jälkeen diilin osasta puskaa, eli sitäkin irtosi.

Jokin kiva sammal oli varsinainen haku (mieluiten sellainen jonka olisi saanut siihen kivaan kantoon kasvamaan sekä vedenpinnan alle ja jopa ylle), mutta kantti ei riittänyt vaikka huudin varmaan jokaista sammalpussia :( Byääh!! Joulusammalta tai singaporensammalta tai...

Olin iloisesti yllättynyt Lindernian hinnoista, itselläni kun se on kasvanut kuin rikkaruoho niin ei osaa arvostaa sitä enää.

Oli taas kerran kiva järkätä, juosta ja siivota. Kun homma alkaa olla aika hyvin rutiinilla hyppysissä (marketin kassan tomivuutta lukuunottamatta) niin on mukava lyödä tapahtuma pystyyn. Enkä tänä vuonna antanut vääriä vaihtorahoja kenellekään [:I] Toivottavasti...
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Muffe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Muffe »

Mäkin huusin varmaan jokasta sammalpussia paitsi joulusammalta. Se ei oikeen sopinu mun tarkotuksiin.

Empä sitten saanu muuta kuin pelliaa. Kyllähän tuokin toimii ihan hyvin.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Mukavaa oli taas ja paljon oli kiinnostavia tuotteita myynnissä, osalle vaan muodostui aika suolainen hinta ja kun on koittanut hiukan nuukailla niin...

Noh mukaan tarttui huutokaupanpuolelta;
-vihermonnisia
-kirjomonnisia
-nuolimonneja
-kääpiömonnisia (täälläkin muuten kutevat tuolla karanteenissa :D )
-noitamonneja 2kappaletta (nuolinoitia?)
-pelliaa
-hatturuohoa
-eustralis stellata
-pensasojakaalia

Marketista ei mukaan lähtenyt mitään, koska siellä ei yksinkertaisesti ollut enää mitään kiinnostavaa kun tultiin takaisin Leppävaariosta tuossa noin 20 minuuttia ennen huutokaupan alkua.

Kiitokset taas HAS:sille hauskasta päivästä :D .
noel.runeberg
Member
Member

Viesti Kirjoittaja noel.runeberg »

Ai ostit sä ne mun haluamat vihermonniset [;)] Hinta kun nous vähän liian korkelle ja ois varmaan noussu vieläkin jos olisin alkanut huutaa sua vastaan..samoin kirjomonniset mutta ne olikin upeita :mrgreen:
Ja noitamonnienkin hinta nousi korkealle..no onneksi mä sen ukkopartiksen sain...sitä mä oikeasti olin lähtenyt hakemaan..Kiitos myyjälle..komia kala on :D
Monnisfriikki!! 250l
Sekä hölmö koiramme
Get a life or die tryin
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Itse oikein ihmettelin että hei, eikö kukaan meinaa huutaa noista kirjo,- tai vihermonnisista kilpaa...8O
Sillä 12eurolla jonka niistä kirjoista maksoin olisi tuosta lähimmästä kunnon akvaariokaupasta saanut 1yksilön, nyt niitä tuli 3kappaletta lisää parven jatkoksi.
Vihermonnisia on ollut nyt aika huonosti myynnissä, tai sanotaanko että huonolaatuisia eriä. Tuosta kaksikosta pulitin myös mielelläni sen 8€, kun samaisesta lähikaupastamme noita saisi hintaan 14,80€/yksilö.

Itseäni jäi harmittamaan ne "punaiset" noitamonnit, olisivat olleet hyvää täydennystä tuohon meidän poppooseen, mutta hyvin tyytyväinen olen noihin "nuoli"noitiinkin oikein terhakoita kavereita.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

No eipä nuo kurttumelalehdet niinkään liikaa ollut hinnaltaan mielestäni :)
Olivat sen verran kookkaita kasveja.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
noel.runeberg
Member
Member

Ehkäpä niin mutta mihinkähän olisin ne saannut mahtumaan..Hyvä että menivät altaaseen jossa näitä arvostetaan :mrgreen:
Monnisfriikki!! 250l
Sekä hölmö koiramme
Get a life or die tryin
Cory
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Cory »

crisse_83 kirjoitti:Itse oikein ihmettelin että hei, eikö kukaan meinaa huutaa noista kirjo,- tai vihermonnisista kilpaa...8O
Ne kirjomonniset kyllä kiinnosti täälläkin, mutta siinä vaiheessa kun ne tuli kohdalle, olin jo huutanut itseni vähän uuvuksiin eri kasvipussukoiden perässä. ;) Ja käteisvaratkin alkoi olla kulutettu siihen malliin, etten enää oikein uskaltanut kovasti innostua.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

maketzu kirjoitti:No eipä nuo kurttumelalehdet niinkään liikaa ollut hinnaltaan mielestäni :) Olivat sen verran kookkaita kasveja.
Hyvä että olit tätä mieltä :mrgreen: Minun myymässä pussissa oli altaan kaksi suurinta tainta, tosi komeita omasta mielestäni (mutta jo omaan altaaseeni hiukan kookkaat). Taisin lisäksi juosta sen pussin sinulle ;)

Minä ihmettelen ostiko ehkä joku AW:lainen japaninulpukan? Oli nimittäin sekin aikas hieno kasvi meidän altaista. Siis jättikokoisen Windeløv "-kantopuskan" lisäksi. Noista suurista kun oli vaan pakko luopua kun lasit tulevat vastaan :roll: :(
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
noel.runeberg
Member
Member

Tunnustaako joku tuonneensa sen ukkopartamonnin? Pitää erikseen vielä kiittää :mrgreen:
Monnisfriikki!! 250l
Sekä hölmö koiramme
Get a life or die tryin
Monnis-fani
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Monnis-fani »

Tuli tässä mieleen, että voiko HAS:laiset tulla mahdollisesti TAS:in huutikseen joka on syksyllä?? Se olisi hieno homma niin pääsisi itsekkin edes joihinkin huutiksiin mukaan. :roll:
Älä työnnä käsiäsi akvaarioon ennen kuin sinulla on pyyhe vieressäsi.
noel.runeberg
Member
Member

Samaa olen minäkin aattellu :roll: ..Jospa sieltä löytyisi paremmin monnisia [;)]
Monnisfriikki!! 250l
Sekä hölmö koiramme
Get a life or die tryin
Monnis-fani
Junior Member
Junior Member

Niin, jos olisi enemmänkin lähtiöitä, voisi mennä kimppakyydillä. [;)] Tai muuten kulkea paikan päälle yhdessä, millä kulkuneuvolla nyt menisikään sinne bussilla, omalla autolla, junalla... :mrgreen:
noel.runeberg
Member
Member

Ja jos oikein pyytää niin ehkä perhe suostuu viemään..kun oon vielä tämmönen nuori ja ei ole omaa autoa :(
Monnisfriikki!! 250l
Sekä hölmö koiramme
Get a life or die tryin
Monnis-fani
Junior Member
Junior Member

Mulla sama vika, ja välillä vanhemmat ei kestä tätä akvaario "hömpötystä" kun aina pitää olla rahoja tuhlaamssa akvaario juttuihin :roll: Että pitää nyt kattoa ketä kehtaa sinne meidän perheestä mukaan ottaa jos ottaa :D
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

Monnis-fani kirjoitti:Tuli tässä mieleen, että voiko HAS:laiset tulla mahdollisesti TAS:in huutikseen joka on syksyllä?? Se olisi hieno homma niin pääsisi itsekkin edes joihinkin huutiksiin mukaan. :roll:

Tottakai voivat. TAS:n huutokauppa on tapahtumana avoin kaikille akvaarioharrastuksesta kiinnostuneille. Paikan päälle saa siis tulla aivan kuka tahansa, mutta myyntiin saavat tavaraa tuoda ainoastaan akvaarioseurojen (siis myös HAS:n) jäsenet. Tapahtuman pääsymaksu on 2 euroa, mutta kaikkien akvaarioseurojen jäsenet pääsevät sisään ilmaiseksi aivan kuten HAS:nkin huutokauppaan.

TAS:n huutokaupan ajankohtaa ei ole vielä lyöty lukkoon, mutta tapahtuma järjestettäneen jälleen lokakuussa.

Tietoa Tampereen Akvaarioseuran akvaariohuutokaupasta seuran nettisivuilla.
Monnis-fani
Junior Member
Junior Member

Kiitos paljon skare! :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”