Ainakin minulle sopii vallan hyvin tämä järjestely. Kunhan lagi "sitoutuu" suorittamaan Atmanilla perusteelliset testit ja kirjoittamaan jonkinmoisen testipöytäkirjan asiastavristo kirjoitti:Niin, että toimitetaan eka koekappale (Atman 3336) lagille testattavaksi, sopiiko näin?
Hullu hinnoittelija...
Valvoja: Moderaattorit
-
Sam Salonen
- Imperaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
-
Sam Salonen
- Imperaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
- Viesti:
Jep, muut innokkaat kykenevät varmaan odottamaan että seuraava erä saapuu Suomeen (jos saapu). Itse ainakin pärjään ihan hyvin nykyisellä suodatinarsenaalilla toistaiseksi, lisä suodatuksesta ei tietenkään olisi haittaa.vristo kirjoitti:Näin minäkin sen ajattelin Sam./sam kirjoitti:Ainakin minulle sopii vallan hyvin tämä järjestely. Kunhan lagi "sitoutuu" suorittamaan Atmanilla perusteelliset testit ja kirjoittamaan jonkinmoisen testipöytäkirjan asiastaTämä tuotos olisi toki kiva saada tänne näytille kun se on tehty...
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Tuota tuota. Jos oikein olen asian ymmärtänyt, Risto on jo hyvän aikaa "testaillut" omaa Atmaniaan, sekä sen toimivaksi todennut. Hittoakos tuota enää testailemaan. Tuskin kiinalaisessa ja suomalaisessa vesijohtovedessä nyt NIIN suurta eroa on, että suodattimen luotettavuuteen vaikuttaa. Eli Risto, menepäs Shanghain satamaan ja pakkaa kontillinen Atmaneja laivaan, lupaan olla Sompasaaressa vastassa.
Otto S.
Otto S.
Entäpä jos kaikki baaritiskeillä pilkkivät siirtyisivät järviemme jäille?
-
aquaristo
- Aasian kirjeenvaihtaja

Mitä kaloja sinulla on, Otto? Ja minkälainen allas?Otto S. kirjoitti:Tuota tuota. Jos oikein olen asian ymmärtänyt, Risto on jo hyvän aikaa "testaillut" omaa Atmaniaan, sekä sen toimivaksi todennut. Hittoakos tuota enää testailemaan. Tuskin kiinalaisessa ja suomalaisessa vesijohtovedessä nyt NIIN suurta eroa on, että suodattimen luotettavuuteen vaikuttaa. Eli Risto, menepäs Shanghain satamaan ja pakkaa kontillinen Atmaneja laivaan, lupaan olla Sompasaaressa vastassa.
Otto S.
Tietää sitten vähän varautua varustukseen, kun heität minut sinne uimaan ja räpiköimään, kun Atman ei vastannutkaan odotuksiasi.
Kärsivällisyyttä, niin kaikki tulevat olemaan tyytyväisiä
Eikä minunkaan tarvitse uida jonkun harrastajan oskarialtaassa.
Koen tämän asian sen verran yhteiseksi meidän harrastajien kesken, etten haluasi toimia harkitsemattomasti.
Kun kerran asun täällä Kiinassa, minulla voisi olla suuret mahdollisuudet auttaa teitä harrastajia siellä Suomessa.
No, minun ahveneni ovat kääpiömallia. Niistä ei siis pelkoa. Mielestäni Atmanit ovat sen hintaisia, että sellaisen/sellaisia voisi kukin ostaa ns. testikäyttöön. Mikäli osoittautuvat kelvollisiksi, hyvä niin. Mikäli eivät, niillä voi heittää sitä kuuluisaa vesilintua, taikka vaihtoehtoisesti jopa pekingin ankkaa. Vertaisin tilannetta baaritiskikohtaukseen, jossa olen tilannut tuopposen raikkaan kylmää olutta. Jos tuote ei minua syystä tai toisesta miellytä, jätän sen siihen ilman mitään jälkikäteen hiipiviä omantunnostuskia. Ihmisluonto se vain on sellainen, että kaikki asiat eivät voi miellyttää.
Otto S.
Otto S.
-
aquaristo
- Aasian kirjeenvaihtaja

Hyvä homma!Otto S. kirjoitti:No, minun ahveneni ovat kääpiömallia. Niistä ei siis pelkoa. Mielestäni Atmanit ovat sen hintaisia, että sellaisen/sellaisia voisi kukin ostaa ns. testikäyttöön. Mikäli osoittautuvat kelvollisiksi, hyvä niin. Mikäli eivät, niillä voi heittää sitä kuuluisaa vesilintua, taikka vaihtoehtoisesti jopa pekingin ankkaa. Vertaisin tilannetta baaritiskikohtaukseen, jossa olen tilannut tuopposen raikkaan kylmää olutta. Jos tuote ei minua syystä tai toisesta miellytä, jätän sen siihen ilman mitään jälkikäteen hiipiviä omantunnostuskia. Ihmisluonto se vain on sellainen, että kaikki asiat eivät voi miellyttää.
Otto S.
Odota nyt hetki kuitenkin.
Otan selvää lähetyskuluista ja kaikesta muusta.
Lisäksi tarvitaan rahaa, jota minulla ei niin kauheasti ole.
Mutta...tämä homma on lähtenyt jo pyörimään.
Hah hah, vai ei rengasvalmistaja maksa tarpeeksi liksaa maahantuontibisneksen hoitoon. No juu, minäkin yritän hillitä intoani ja pistää malttia peliin.
(Ja minä kun hetken jo kuvittelin, että Risto on mennyt Kiinaan kivimiesvaihdossa)
Otto S.
(Ja minä kun hetken jo kuvittelin, että Risto on mennyt Kiinaan kivimiesvaihdossa)
Otto S.
-
aquaristo
- Aasian kirjeenvaihtaja

Minun tieni tänne on ollut täysin erinlainenOtto S. kirjoitti:Hah hah, vai ei rengasvalmistaja maksa tarpeeksi liksaa maahantuontibisneksen hoitoon. No juu, minäkin yritän hillitä intoani ja pistää malttia peliin.
Otto S.
En ikävä kyllä kuulu viälä Helsinkin akvaarioseuraan (mutta mielessä on käynyt liittyäaquaristo kirjoitti:Huomenta Kiinasta!
Itsekin luulin hetken lukevani väärän viestiketjun juttuja, mutta aiheeseen:
Eilen keskustelin muiden suomalaisten kanssa ja vain yksi kaveri on tulossa tuossa joulukuun puolenvalin paikkeilla Helsinkiin.
Niin, että toimitetaan eka koekappale (Atman 3336) lagille testattavaksi, sopiiko näin?
Ja lagi: kuulutko Hgin akvaarioseuraan?
Jos kuulut, niin voisitko viedä ko. suodattimen (sitten, kun olet sen saanut) esim. seuran kokoukseen nähtäväksi, sekä tutkittavaksi?
Tehdään nyt hyvää yhteistyötä, jotta saadaan selville olisivatko nämä Atmanit varteenotettava vaihtoehto Suomen akvaarioharrastajille.
Minä olen jo kauan ollut tyytyväinen niihin.
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Italialaista viiniä Perttikään tuskin väheksyy?prboy kirjoitti:Ja uutta italialaista suodatinta en tule elinaikanani enää ostamaan.
...
Mitä tulee viineihin: "Elämä on liian lyhyt, että olisi varaa juoda huonoja viinejä"
Eheimin uusimmissa vesipumpuissa muuten lukee enää "Made in EU", kun Aquaballissakin sentään vielä lukee "Made in Germany". Pumput näyttävät kovin italialaisilta. Voisi ehkä perustellusti kysyä, miksi suomalaiset hyljeksisivät italialaista laatua jos se, kuten nyt vahvasti oletan, kelpaa nykyään jo Eheimillekin?
Juon miltei yksinomaan punkkua. Italiastakin toki tuodaan Suomeen aivan huippupunaviinejä, mutta niiden hinta-laatusuhde ei ole kohdallaan. Ostan viinejä tässä järjestyksessä: chileläiset, aussit, eteläafrikkalaiset, jenkit, argentiinalaiset, poikkeustapauksessa muutakin. Alle 10 eskon kannattaa ostaa vain yhden käden sormilla laskettavia viinejä. Toisaalta yli 20 on mieltä vain harvoin maksaa. Viinipulloa kun ei oikein voi säilyttää avattuna niin, että siitä voisi naukata tipan silloin tällöin.Italialaista viiniä Perttikään tuskin väheksyy?
Johan sä Maisu vitsin murjaisit. "italialainen laatu". Minun mielestäni sellaista ei ole olemassakaan tai jos on, se liittyy vain naisten rätteihin. Silloinkin se on enemmän tunnetta kuin laatua.miksi suomalaiset hyljeksisivät italialaista laatua
-
Mari Kurki
- Elite Member

Tunnepuolella liikuttaessa tulee väistämättä mieleen joidenkin tuttujen naisten kommentit myös italialaismiesten hyvälaatuisuudesta... Mutta Pertin tuskin voi olettaa osaavan arvostaa tätä...prboy kirjoitti:Johan sä Maisu vitsin murjaisit. "italialainen laatu". Minun mielestäni sellaista ei ole olemassakaan tai jos on, se liittyy vain naisten rätteihin. Silloinkin se on enemmän tunnetta kuin laatua.miksi suomalaiset hyljeksisivät italialaista laatua
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Jos laadusta puhutaan niin ostaisin vaatteita paljon mieluummin Turkista kuin Italiasta. Punaviinini on useimmiten espanjalaista.prboy kirjoitti:Johan sä Maisu vitsin murjaisit. "italialainen laatu". Minun mielestäni sellaista ei ole olemassakaan tai jos on, se liittyy vain naisten rätteihin. Silloinkin se on enemmän tunnetta kuin laatua.
Varsinaisen pointtini kuitenkin ohitit; tiputatko nyt Eheimin pois hyväksyttyjen merkkien joukosta jollei se jatkossa tuotakaan riittävän isoa osaa suodattimiensa osista Saksassa jotta suodattimeen saisi tekstin "Made in Germany"?
Eivätkös italialaiset miehet ole melkoisia mamiksia?Mari kirjoitti:Tunnepuolella liikuttaessa tulee väistämättä mieleen joidenkin tuttujen naisten kommentit myös italialaismiesten hyvälaatuisuudesta... Mutta Pertin tuskin voi olettaa osaavan arvostaa tätä...
Taistelin muuten juuri eilen "laadukkaan" Eheimin proffan kokoamisen kanssa puolisen tuntia kunnes kyllästyin ja tyydyin siihen että suodattakoot mitä suodattaa, minulla on parempaakin tekemistä kuin rikkoa käteni mokoman roskan kanssa. Suodattimen koreissa olevia putkia ei yksinkertaisesti saa kohdakkain. Yksikään kahdeksasta italialaisesta suodattimestani ei ole milloinkaan aiheuttanut vastaavia ärräpäitä ja ne toimivat kuten pitääkin.
Re: Hmm
S.M.R kirjoitti:Onko homma jäännyt jäihin?
Ai viineistä puhuminen?
Suodatinhan on kotiutunut jo aikaa sitten... Pitäisi löytyä tuolta testeistä.
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
(Vanha arabialainen sananlasku)
-
HillyBilly
- Senior Member

- Viesti: