Yleensähän kipeä kala on apaattinen ja hakeutuu jonnekin kasvien tai kannon taakse suojaan, eikä suinkaan touhuile elämänsä voimissa

Tilasin meille Saksasta sinisiä rapusia, kun yhteiselo punaisten kanssa oli sujunut hyvin. Päivää ennen kuin uudet ravut saapuivat, Pena, joka oli aiemmin ennemminkin vältellyt punaisia kavereitaan kuin jahdannut niitä, tajusi, että rapujahan minä hiutaleinakin syön. Sinne meni Matti. Sen perään meni Teppo, Seppo ja jokainen uusi rapu. Värillä ei ollut väliä. Oli sekin näky, kun Pena kiskoi aamupalaksi rapua, joka oli niin iso, että pyrstö vain törrötti suusta ulos. Olin ihan varma, että tuohon se halkeaa, mutta iltapäivällä kun kotiin tulin Pena polski menemään sen näköisenä kuin ei koskaan olisi ketään syönyt. Nälkäkin näytti olevan. Vähän epäilyttää lähteä uudestaan rapubisnekseen.Verna kirjoitti:Kävisiköhän Pentti täysikasvuisten leväsukarapujenkin kimppuun? Mahdollistahan se on, mutta ehkä ne eivät niin paljon näyttäisi aterialta, kuin esim. kirsikkasukaravut. Taistoilla ego on kyllä tunnetusti aika iso ja usko omiin voimiin melkoinen. Saahan se leväsukaravunkin hengiltä, jos se vain saa päähänsä sitä yrittää, mutta yrittäisikö se?
Kannatan että et yritä enää rapuja* Taistelukala on petokala, pieni mutta silti. Olen nähnyt viisisenttisen taistokoiraan poikasen nappaavan akvaarion pudonneen huonekärpäsen avainkirjoahvenen nenän edestä. Avain nimittäin pohtii onko kärpänen mahdollisesti vaarallinen, taistoa kiinnostaa vain se mahtuuko se kiduksista alas vai ei.. ja sehän selviää kun yrittää.emiliapentti kirjoitti:Tilasin meille Saksasta sinisiä rapusia, kun yhteiselo punaisten kanssa oli sujunut hyvin. Päivää ennen kuin uudet ravut saapuivat, Pena, joka oli aiemmin ennemminkin vältellyt punaisia kavereitaan kuin jahdannut niitä, tajusi, että rapujahan minä hiutaleinakin syön. Sinne meni Matti. Sen perään meni Teppo, Seppo ja jokainen uusi rapu. Värillä ei ollut väliä. Oli sekin näky, kun Pena kiskoi aamupalaksi rapua, joka oli niin iso, että pyrstö vain törrötti suusta ulos. Olin ihan varma, että tuohon se halkeaa, mutta iltapäivällä kun kotiin tulin Pena polski menemään sen näköisenä kuin ei koskaan olisi ketään syönyt. Nälkäkin näytti olevan. Vähän epäilyttää lähteä uudestaan rapubisnekseen.Verna kirjoitti:Kävisiköhän Pentti täysikasvuisten leväsukarapujenkin kimppuun? Mahdollistahan se on, mutta ehkä ne eivät niin paljon näyttäisi aterialta, kuin esim. kirsikkasukaravut. Taistoilla ego on kyllä tunnetusti aika iso ja usko omiin voimiin melkoinen. Saahan se leväsukaravunkin hengiltä, jos se vain saa päähänsä sitä yrittää, mutta yrittäisikö se?
Anteeksi, muttaRiippasaarni kirjoitti:Kannatan että et yritä enää rapuja* Taistelukala on petokala, pieni mutta silti. Olen nähnyt viisisenttisen taistokoiraan poikasen nappaavan akvaarion pudonneen huonekärpäsen avainkirjoahvenen nenän edestä. Avain nimittäin pohtii onko kärpänen mahdollisesti vaarallinen, taistoa kiinnostaa vain se mahtuuko se kiduksista alas vai ei.. ja sehän selviää kun yrittää.emiliapentti kirjoitti:Tilasin meille Saksasta sinisiä rapusia, kun yhteiselo punaisten kanssa oli sujunut hyvin. Päivää ennen kuin uudet ravut saapuivat, Pena, joka oli aiemmin ennemminkin vältellyt punaisia kavereitaan kuin jahdannut niitä, tajusi, että rapujahan minä hiutaleinakin syön. Sinne meni Matti. Sen perään meni Teppo, Seppo ja jokainen uusi rapu. Värillä ei ollut väliä. Oli sekin näky, kun Pena kiskoi aamupalaksi rapua, joka oli niin iso, että pyrstö vain törrötti suusta ulos. Olin ihan varma, että tuohon se halkeaa, mutta iltapäivällä kun kotiin tulin Pena polski menemään sen näköisenä kuin ei koskaan olisi ketään syönyt. Nälkäkin näytti olevan. Vähän epäilyttää lähteä uudestaan rapubisnekseen.Verna kirjoitti:Kävisiköhän Pentti täysikasvuisten leväsukarapujenkin kimppuun? Mahdollistahan se on, mutta ehkä ne eivät niin paljon näyttäisi aterialta, kuin esim. kirsikkasukaravut. Taistoilla ego on kyllä tunnetusti aika iso ja usko omiin voimiin melkoinen. Saahan se leväsukaravunkin hengiltä, jos se vain saa päähänsä sitä yrittää, mutta yrittäisikö se?
Meillä Otot on ainakin pärjänneet hyvin dGH 1 vedessä. Muistaa vaan ruokkia muullakin kun tankin levillä/biofilmillä.kultuaiset kirjoitti:muokata ei taas näköjään voi...
huomasin nyt että nuo otot vaatii näköjään GH 6-15 , eli niidenkin takia ois varmaan hyvä vähän nostaa tuota.
tämä suomen vesi on niin erittäin pehmeää, että helposti hämääntyy noissa "pehmeän" veden kaloissa luulemaan että se tuota todella pehmeää tarkoittaisi... eivät maailmalla varmaan edes tajua että jossain on vettä jonka GH voi olla hanasta jopa alle yksi![]()
penalle voimia tähän taisteluun, kyllä se vielä parantuu, pidämme peukkuja tytön kanssa täällä!
http://www.fishlore.com/profiles_otocinclus.htm