Huijauksen makua
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: 850l,460l,2koiraa ja kissa
- Sukupuoli: Nainen
Re: Huijauksen makua
Jatkan tästä kun itselle just reilun puolitoista viikko sitten tapahtunut. En nyt laitaisi vielä myyjän nimimerkkiä tänne vaan odotan maanantaihin asti vastausta et meinaako ollenkaan maksa vai ei. Asia tapahtui siitä,että ostin eräältä 2plekoa ja myyjä toi sen kotiini et näkis plekojen tulevan kodin. 60e maksoi ne plekot,mutta kun mulla ei ollut tasarahaa niin annoin 70e eikä myyjällä ollut vaihtorahaa. Sovittiin,että myyjä pidä ne rahat,koska olen ostamassa nuoliaisia ja maksan lisää rahaa kun tuun hakee ne nuoliaiset myyjältä. Akvaariossa sittenki liikaa plekoja ja en halua että syttyy tappelua päätin laita ilmoitukseen toriin että myydään 2plekoa pois ja käytin kuvat mitkä myyjä on lähetetty minulle sähköpostin kautta muokkasin jhuu ne kuvat plekoista. Myyjä on törmännyt ilmoitukseeni ja laitoin minulle törkeä viestin ilman kyselyitä ja käski poistaa ilmoituksen ja tein niin heti. En ajatellut,että myyjä suuttui kun käytin hänen ottaman kuvansa,mutta eikö periaateessa ole ihan OK,kun plekothan ovat nyt minuun ja kuvat omat minun sähköpostiin laitettu??? Pyysin anteeksi ja poistin 10sekunnin viestin saadun jlk ilmoituksen torista. Myyjältä tuli kolmannen viestin,että ei ole kiva et menen myymään just ostettu plekot pois ja päätti olla myymättä nuoliaiset minulle vaikka me nin sovittiin. Laitoin myyjälle monta tekstaria sekä tilinumero ja muut huolimatta myyjältä ei tullut mitään vastausta. Olisi kiva saada tietää,että onko maksamassa vai ei sekä maksaako tilille vai tuunko itse hakee rahat. En tee tätä rahan takia vaan oikeudenmukaisen takia sitä paitsi myyjällä ei ole oikeutta pidä niitä rahoja kun ei ole hänen.!!! Minusta on todella törkesti tehty ja törkeitä viestii on lähetetty puhelimeeni uhkausia vaikka mitä just kuvan takia pyysin monta kertaa anteeksi,mutta ei vissii tehonnut eikä maksukaan halunnut maksa takaisin.
Mikäli en saa maanantaihin mennessä myyjältä vastauksen/rahaa laitan tähän myyjän nimimerkki ja puhelin numero ehkä joku tietää myyjän osoitteen niin laita minulle YV:hen ilmoitan poliisille asiasta ja katsotaan mitä tehdään.
Mikäli en saa maanantaihin mennessä myyjältä vastauksen/rahaa laitan tähän myyjän nimimerkki ja puhelin numero ehkä joku tietää myyjän osoitteen niin laita minulle YV:hen ilmoitan poliisille asiasta ja katsotaan mitä tehdään.
Ja niitä myyjän yhteystietojahan ei tänne julkisesti laiteta, se kun on foorumin säännöissä kielletty.
Olisiko kannattanut ottaa myyjään yhteyttä, että tulit katumapäälle plekoista, sen sijaan että lykkäät ne heti myyntiin muualle? Jospa yrität selvittää asiaa myyjän kanssa ja mikäli et saa häneen yhteyttä vielä ensi viikollakaan, niin menet poliisin juttusille. Voihan olla, että myyjä on vaikka viikonlopun reissussa eikä pysty asiaa nyt hoitamaan.
Olisiko kannattanut ottaa myyjään yhteyttä, että tulit katumapäälle plekoista, sen sijaan että lykkäät ne heti myyntiin muualle? Jospa yrität selvittää asiaa myyjän kanssa ja mikäli et saa häneen yhteyttä vielä ensi viikollakaan, niin menet poliisin juttusille. Voihan olla, että myyjä on vaikka viikonlopun reissussa eikä pysty asiaa nyt hoitamaan.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Sori, sut on just leimattu trokariksi enkä ihmettele alkuperäisen plekojen myyjän toimintaa yhtään. En mä ainakaan purematta nielis sitä, että oon tuonut kaloja jollekkin kotiin, että ne pääsee hyvään kotiin, jonka jälkeen löydän ne myynnistä edelleen. Musta ei ainakaan tuntus, että meni hyvään kotiin, vaikak sulla motiivi onkin. Ymmärrän tavallaan sinua, mutta enemmän myyjää. Lisäksi toisten kuvien käyttäminen on kiellettyä ilman lupaa tai viittausta alkuperäiseen kuvan sijaintiin.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Junior Member
Mistä sä niin päätelit etten ole muka myyjään ottanut yhteyttä ja mitkä plekot olen myymässä?
On siihen ottanut yhyettä ja mua ei kaduttanut ostostani vaan olen myymässä mun omat plekot pois ei ne mitkä just olen ostanut.
En ole pyytänyt ketään laittamaan tähän myyjän yhteistietoja en myös minäkään,mutta nimimerkki minusta on hyvä laittaa,koska muut harrastajatkin pitäisi varautua eikä tehdä kyseisen myyjän kanssa kauppoja kun itse on vetänyt itsensä huonoon kuvaan.
Myyjä ei voi olla missään nimessä reissulla jos kerran laitteli mulle uhkaavia viestejä keskellä yötä kun puhun jäänut rahasta sen jlk myyjästä ei ole kuulunut mitään!.

On siihen ottanut yhyettä ja mua ei kaduttanut ostostani vaan olen myymässä mun omat plekot pois ei ne mitkä just olen ostanut.
En ole pyytänyt ketään laittamaan tähän myyjän yhteistietoja en myös minäkään,mutta nimimerkki minusta on hyvä laittaa,koska muut harrastajatkin pitäisi varautua eikä tehdä kyseisen myyjän kanssa kauppoja kun itse on vetänyt itsensä huonoon kuvaan.
Myyjä ei voi olla missään nimessä reissulla jos kerran laitteli mulle uhkaavia viestejä keskellä yötä kun puhun jäänut rahasta sen jlk myyjästä ei ole kuulunut mitään!.
-
- Junior Member
Hyvät ihmiset mä en oo myynyt kaloja voitolla mistä sä sen päätelit ettei kalat saanut meiltä hyvän kodin?
trokariksi?? Mulla muitakin tekemist kun myyn kaloja voitolla. Naurettava syytös.!
trokariksi?? Mulla muitakin tekemist kun myyn kaloja voitolla. Naurettava syytös.!
-
- Katalysaattori
No tässä voi nyt olla väärinymmärryksiä moneen suuntaan. Eikä asiaa Arish3000 yhtään helpota se että tuo oma aloituksesi jättää monia detaljeja pois ja näin yleisesti saatavilla olevalla tiedolla meidän on mahdollista tehdä 100% oikeita johtopäätöksiä.
- ostit 2kpl plekoja (olit saanut sähköpostiin ennakkoon kuvan näistä)
- päätät myydä 2kpl plekoa (ilmeisesti eri plekot kuin juuri ostamasi, mutta missään ei käy ilmi että sinulla olisi ollut samaa lajia jo ennestään altaassasi)
- ihmettelet miten joku voi luulla että myyt ne 2kpl juuri ostamaasi plekoa vaikka sinulla on juuri niistä kahdesta se kuvakin ilmoituksessa
- toisen kuvan luvaton käyttö ei ole sallittua tekijänoikeuslainsäädännön mukaan (eli jo tässä syytä kimpaantua)
En ota kantaa miten asia on/menee, mutta tarkkuutta näihin kirjoituksiin niin voi helposti välttyä monelta väärinkäsitykseltä. Myös kannattaa ihan oikeasti miettiä ENNAKKOON sitä omaa kalastoaan ja sen suhdetta tarjottavissa oleviin oloihin (seura, akvaarion koko yms..)
- päätät myydä 2kpl plekoa (ilmeisesti eri plekot kuin juuri ostamasi, mutta missään ei käy ilmi että sinulla olisi ollut samaa lajia jo ennestään altaassasi)
- ihmettelet miten joku voi luulla että myyt ne 2kpl juuri ostamaasi plekoa vaikka sinulla on juuri niistä kahdesta se kuvakin ilmoituksessa
- toisen kuvan luvaton käyttö ei ole sallittua tekijänoikeuslainsäädännön mukaan (eli jo tässä syytä kimpaantua)
En ota kantaa miten asia on/menee, mutta tarkkuutta näihin kirjoituksiin niin voi helposti välttyä monelta väärinkäsitykseltä. Myös kannattaa ihan oikeasti miettiä ENNAKKOON sitä omaa kalastoaan ja sen suhdetta tarjottavissa oleviin oloihin (seura, akvaarion koko yms..)
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Aa! Luulin, että aloittaja oli myymässä ostamiaan kaloja, kun käytti niiden kuvia. Anteeksi!Aqualung kirjoitti:No tässä voi nyt olla väärinymmärryksiä moneen suuntaan. Eikä asiaa Arish3000 yhtään helpota se että tuo oma aloituksesi jättää monia detaljeja pois ja näin yleisesti saatavilla olevalla tiedolla meidän on mahdollista tehdä 100% oikeita johtopäätöksiä.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Junior Member
Juuri näin.. Kiitos Aqualung olet vissii ainut joka ymmärtää koko asian sekä asian ydin eikä syyttää ihmisiä kyselemättä! Ostin ne plekot,koska tyttöjä on enemmän kun poikia,mutta en halunnut poikasia kun huomasin,että 2niistä alkaa puuhaa jotain se on sen takia ja pelkään et jos toiset kutevat keskenään niin syttyy tappelu kun puolustavat kudunsa.
Sain kuvat sähköpostiini ei tullut ajateltua,että pitäisi kysyä toiselta ensin lupaa kun ne plekot ovat kumminkin nyt omani jne. Samaa laji plekot ovat sen takia ajattelin laita vaan joku täysikasvuinen plekon kuvan ilmoitukseen kun kyseisen plekoista minulla ei ole kuvia. Pyysin yhteensä 6kertaa anteeksi sekä poistin ilmoituksen saman tien kun myyjältä olen saanut viestin.
Sain kuvat sähköpostiini ei tullut ajateltua,että pitäisi kysyä toiselta ensin lupaa kun ne plekot ovat kumminkin nyt omani jne. Samaa laji plekot ovat sen takia ajattelin laita vaan joku täysikasvuinen plekon kuvan ilmoitukseen kun kyseisen plekoista minulla ei ole kuvia. Pyysin yhteensä 6kertaa anteeksi sekä poistin ilmoituksen saman tien kun myyjältä olen saanut viestin.
-
- Starting Member
....ja vaikka kuinka olisi suuttunut/loukkaantunut niin omaltaosaltaan jokaisen tulisi viedä kaupat ns. loppuunasti eli tässäkin tapauksessa myyjän pitäisi huolehtia se kymmenen euroa....
200L seurala pikkuisille kaloille: ottoja, piikkisilmiä, kardinaalitetroja, betta coccina taistelijoita
-
- Junior Member
Täysin samaa mieltä.elinavee kirjoitti:....ja vaikka kuinka olisi suuttunut/loukkaantunut niin omaltaosaltaan jokaisen tulisi viedä kaupat ns. loppuunasti eli tässäkin tapauksessa myyjän pitäisi huolehtia se kymmenen euroa....
Ja plekojahan oli tarjottu myyjälle takaisin,kotiin kuljetuksella.
Ja tuo Trokariksi nimeäminen oli aika raakaa tietämättä asioiden todellista laitaa.
Olenkohan täällä palstalla itsekkin nimetty samanlaiseksi?
Nytkin myyn paljon tavaraa ystävien puolesta kun on aikaa "askarella" ilmoituksia tänne.
Ja taas olisi pari kalasta liikaa kun naapurit muuttivat pois ja oli jäännyt muutama kala altaaseen ja soittivat minulle että otanko vai leikkaavatko päät irti.
Uskon että monelle tulee kaloja juuri noin kun tietävät että sinulla on allas tai altaita.
Eiköhän tämän palstan yksi tarkoitus ole myydä/ostaa/antaa kaloja ja tarvikkeita harrastajille?
Ei sitten mene kalatkaan kokemattomien käsiin.
Altaat 1568 L ja 720L.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Hauskaa tekstiä.---kultakala--- kirjoitti:Täysin samaa mieltä.elinavee kirjoitti:....ja vaikka kuinka olisi suuttunut/loukkaantunut niin omaltaosaltaan jokaisen tulisi viedä kaupat ns. loppuunasti eli tässäkin tapauksessa myyjän pitäisi huolehtia se kymmenen euroa....
Ja tuo Trokariksi nimeäminen oli aika raakaa tietämättä asioiden todellista laitaa.
Nytkin myyn paljon tavaraa ystävien puolesta kun on aikaa "askarella" ilmoituksia tänne.
Ja taas olisi pari kalasta liikaa kun naapurit muuttivat pois ja oli jäännyt muutama kala altaaseen ja soittivat minulle että otanko vai leikkaavatko päät irti.
Uskon että monelle tulee kaloja juuri noin kun tietävät että sinulla on allas tai altaita.
Eiköhän tämän palstan yksi tarkoitus ole myydä/ostaa/antaa kaloja ja tarvikkeita harrastajille?
Ei sitten mene kalatkaan kokemattomien käsiin.

myydään 2plekoa pois ja käytin kuvat mitkä myyjä on lähetetty minulle sähköpostin kautta muokkasin jhuu ne kuvat plekoista.
En tiedä muista, mutta syljeskelkää tänne vaan, kun ajattelen samoin kuin plekojen aluperäinen myyjä. Hän on nimittäin käsittänyt asian samoin kuin minä. Tekijänoikeuslain noudattaminen olisi jättänyt tämänkin selkkauksen pois, joten nuhteettomilla on helpompaa.Myyjä on törmännyt ilmoitukseeni ja laitoin minulle törkeä viestin ilman kyselyitä ja käski poistaa ilmoituksen ja tein niin heti. En ajatellut,että myyjä suuttui kun käytin hänen ottaman kuvansa,mutta eikö periaateessa ole ihan OK,kun plekothan ovat nyt minuun
Eikö tässä on jo selvää,että arish3000 on ulkomaalainen ei kirjoitustekstillä välttämättä ole täydellinen,mutta kumminkin yks luotettavimmasta harrastajasta. Toisessa viestissä lukee selkesti,että arish3000 on jo selittänyt asian myyjälle,et aikoo myydä omat plekot,mutta lainasi myyjän kuvat kysymättä kun plekot ovat samaa lajia kun arish3000:lla on altaassa. Asian ei liity plekojen myynnistä vaan kuvan käyttämisestä siitä se myyjä suuttuiHilleri kirjoitti:Hauskaa tekstiä.---kultakala--- kirjoitti:Täysin samaa mieltä.elinavee kirjoitti:....ja vaikka kuinka olisi suuttunut/loukkaantunut niin omaltaosaltaan jokaisen tulisi viedä kaupat ns. loppuunasti eli tässäkin tapauksessa myyjän pitäisi huolehtia se kymmenen euroa....
Ei sitten mene kalatkaan kokemattomien käsiin.Teit kuitenkin johtopäätöksesi myöhempien viestien perusteella, jonka vuoksi haluan poimia muutaman yksityiskohdan aloitusviestistä, mitkä vaikuttivat mielipiteeni syntymiseen. Trokaaminen on puhaasti ilman etiikkaa tapahtuvaa bisnestä, jolloin toimintasi ei ole trokaamista. Enkä nimennyt ketään trokariksi, totesin vain, että aloittaja on antanut alkuperäiselle plekojen myyjälle kuvan itsestään jälleenmyyjänä. Ilmeisesti pitää kiinnittää itsekkin huomiota miten kirjoittaa.
myydään 2plekoa pois ja käytin kuvat mitkä myyjä on lähetetty minulle sähköpostin kautta muokkasin jhuu ne kuvat plekoista.En tiedä muista, mutta syljeskelkää tänne vaan, kun ajattelen samoin kuin plekojen aluperäinen myyjä. Hän on nimittäin käsittänyt asian samoin kuin minä. Tekijänoikeuslain noudattaminen olisi jättänyt tämänkin selkkauksen pois, joten nuhteettomilla on helpompaa.Myyjä on törmännyt ilmoitukseeni ja laitoin minulle törkeä viestin ilman kyselyitä ja käski poistaa ilmoituksen ja tein niin heti. En ajatellut,että myyjä suuttui kun käytin hänen ottaman kuvansa,mutta eikö periaateessa ole ihan OK,kun plekothan ovat nyt minuun

[quote="arish3000"]Juuri näin.. Kiitos Aqualung olet vissii ainut joka ymmärtää koko asian sekä asian ydin eikä syyttää ihmisiä kyselemättä! Ostin ne plekot,koska tyttöjä on enemmän kun poikia,mutta en halunnut poikasia kun huomasin,että 2niistä alkaa puuhaa jotain se on sen takia ja pelkään et jos toiset kutevat keskenään niin syttyy tappelu kun puolustavat kudunsa.
Sain kuvat sähköpostiini ei tullut ajateltua,että pitäisi kysyä toiselta ensin lupaa kun ne plekot ovat kumminkin nyt omani jne. Samaa laji plekot ovat sen takia ajattelin laita vaan joku täysikasvuinen plekon kuvan ilmoitukseen kun kyseisen plekoista minulla ei ole kuvia. Pyysin yhteensä 6kertaa anteeksi sekä poistin ilmoituksen saman tien kun myyjältä olen saanut viestin
Antaisin se 10e olla ja ajattele positiivista ei myyjä rikastu huijaamalla ja joutuu maksaa takaisin tavalla tai toisella:) Mieti vaikka,että heitit sille tuonnista palkkana.
Sain kuvat sähköpostiini ei tullut ajateltua,että pitäisi kysyä toiselta ensin lupaa kun ne plekot ovat kumminkin nyt omani jne. Samaa laji plekot ovat sen takia ajattelin laita vaan joku täysikasvuinen plekon kuvan ilmoitukseen kun kyseisen plekoista minulla ei ole kuvia. Pyysin yhteensä 6kertaa anteeksi sekä poistin ilmoituksen saman tien kun myyjältä olen saanut viestin
Antaisin se 10e olla ja ajattele positiivista ei myyjä rikastu huijaamalla ja joutuu maksaa takaisin tavalla tai toisella:) Mieti vaikka,että heitit sille tuonnista palkkana.

-
- Junior Member
Myyjä laitoin tänään vihdoin ja viimein viestin sekä rahat tilille kun on lukenut tämän keskustelun! Viestit voi poistaa kun maksu maksettu (PISTE)
-
- Katalysaattori
Hyvä että selvisi, mutta mitä sitä viestejä poistamaan. Jää muillekin sitten nähtäväksi että asiat voidaan tosiaan saada solmuun ja sovituiksi ihan ok.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Heh, tämän voisi toki laittaa tuonne noloimpien tilanteiden ketjuunkin, mutta menin itse kerran kuumeessa ostamaan kaloja harrastajalta ottamatta pennin hyrrää käteistä mukaan. Ei kerta kaikkiaan käynyt pienessä mielessäkään että milläs ne maksetaan ennen kuin vasta sillä maksamisen hetkellä. Tiedä sitten olinko niin tyrmistyneen oloinen itsekin vai tuolloin tarpeeksi tunnettu nimimerkki vai mikä vaikutti, mutta myyjätaho ei erityisemmin edes ihmetellyt vaan sovittiin rahojen siirrosta tilille ASAP kotona (tämä siis tapahtui aikana ennen älypuhelimia, nykyäänhän vastaavan siirron tietenkin tekisi ihan siinä samantien).
Ja ihan kuin tässä ei olisi ollut tarpeeksi, niin en paria viikkoa myöhemmin tunnistanut kyseistä myyjää lainkaan kun hän akvaristitapahtumassa tuli moikkaamaan. Tällä tapauksella oli harmi kyllä myös silminnäkijöitä jotka tunsivat meidät molemmat ja olivat kuulleet että olin ostanut nämä kalat aiemmin. Varmaan ajattelivat, että muistaako tuo edes että sillä on akvaarioita.
Ja ihan kuin tässä ei olisi ollut tarpeeksi, niin en paria viikkoa myöhemmin tunnistanut kyseistä myyjää lainkaan kun hän akvaristitapahtumassa tuli moikkaamaan. Tällä tapauksella oli harmi kyllä myös silminnäkijöitä jotka tunsivat meidät molemmat ja olivat kuulleet että olin ostanut nämä kalat aiemmin. Varmaan ajattelivat, että muistaako tuo edes että sillä on akvaarioita.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Viesti:
Noo, itse jouduin myymään yhdelle ostajalle luotolla milliksiä, kun olivat unohtaneet rahat kotiin...Hieman ensin annoin hienotunteista palautetta, etten myys luotolla, mutta pariskunta vaikutti melko luotettavalle ja riski oli luokkaa 20 €, joka ei tuota vielä kovin suurta riskiä kokonaisuudestaan. Hyvin tuli rahat tilille...mutta ehkä ostajiakin hieman nolotti...tiedä häntä:).Maisu kirjoitti:Heh, tämän voisi toki laittaa tuonne noloimpien tilanteiden ketjuunkin, mutta menin itse kerran kuumeessa ostamaan kaloja harrastajalta ottamatta pennin hyrrää käteistä mukaan. Ei kerta kaikkiaan käynyt pienessä mielessäkään että milläs ne maksetaan ennen kuin vasta sillä maksamisen hetkellä. Tiedä sitten olinko niin tyrmistyneen oloinen itsekin vai tuolloin tarpeeksi tunnettu nimimerkki vai mikä vaikutti, mutta myyjätaho ei erityisemmin edes ihmetellyt vaan sovittiin rahojen siirrosta tilille ASAP kotona (tämä siis tapahtui aikana ennen älypuhelimia, nykyäänhän vastaavan siirron tietenkin tekisi ihan siinä samantien).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Advanced Member
Itse en ole tullut huijatuksi ja kaupanteko on useimmiten sujunut hyvin mutta joidenkin kanssa se ei vaan onnistuu vaikka miten hyvin yrittäisi hoitaa kaupat, kaupat peruuntuvat milloin mistäkin syystä. Pari tällaista tapausta on ollut.
Ärsyttävä on myös se kun kaupat on jo löytyy lukkoon ja toinen on muuttanut mielensä mutta ei voi ilmoittaa sitä vaan jättää kokonaan vastaamatta viesteihin. Onneksi täällä on kuitenkin enimmäkseen mukava ja rehellistä väkeä.
Ärsyttävä on myös se kun kaupat on jo löytyy lukkoon ja toinen on muuttanut mielensä mutta ei voi ilmoittaa sitä vaan jättää kokonaan vastaamatta viesteihin. Onneksi täällä on kuitenkin enimmäkseen mukava ja rehellistä väkeä.