Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Eikös Aquawebbiin voisi laitaa "ruusut ja risut" osiota? Itse ainakin surffailen eräällä autopalstalla ja teen yleensä kauppaa mielelläni sellaisen henkilön kanssa joka on saanut "ruusuja" :)
Erittäin hyvä idea. Viesti tästä ideasta on jo lähtenyt ylläpitoon. Aika laiskasti tuntuvat kyllä siellä reagoivan...
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Kaikki meistä eivät vieraile täällä päivittäin, ei edes viikottain. [;)]

Pitemmän päälle siitä saattaisi tulla vain ja ainoastaan kostoketju, jollaisia näkee paljon mm. Huuto.net-sivustolla. Kaupankäynnin mahdollisuuden AW: tarjoaa, mutta loppu siitä ja sen sujumisesta on sitten käyttäjien välistä, eli yksityisviestit käyttöön.

Positiivista palautetta voi antaa Foorumin luotettavat kauppakumppanit ketjussa. Ja kyllä ketjun läpi tutkimalla aivan varmasti saa jonkin tasoisen käsityksen kuka tekee hyvin kauppaa ja on luotettava.
Aqua-web foorumin säännöt kirjoitti:Yksityisten ihmisten sekä kauppiaiden perusteeton kritisointi on tällä palstalla kiellettyä. Mikäli kritiikkiin on tarvetta, anna se reilusti suoraan kohteelle, äläkä herjaa julkisesti.
Eli negatiivinen kritiikki edelleen yksityisesti, ei palstalle. Kukaan ei pahastu saadessaan positiivista palautetta, vaikka se olisikin feikkiä, mutta aivan taatusti pahastuu saadessaan negatiivista kritiikkiä asiasta jota ei välttämättä ole edes tapahtunut.
Aw:llä ei ole mahdollista tarkistella onko kaupat todellakin toteutuneet, vai onko kritiikki annettu suutuspäissään jostain mitä kritiikiikin kohde sanoi toisessa ketjussa tms. On myös otettava huomioon mahdolliset käsityserot, se mikä on toisen mielestä tunkiolle joutava nippu esim. vedensuosikkia, saattaa toisen mielestä olla hyväkuntoiset, karsinnan tulokset. Eli mikä on toiselle ruusu, on toiselle roska.

Vielä kun lisäksi huomioidaan se tahti jolla AW:hen päivittäin tulee uusia ilmoituksia kauppaosioon ja millä tahdilla saa poistella ilmoituksia toteutuneista kaupoista, on huijauksien määrä todella vähäinen. Saattaisipa tuo jopa lisätä tuplatunnuksienkin määrää, joka ei ole millään muotoa toivottavaa.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Mielestäni avoin palautekanava olisi silti reilumpi.

Yksityisviesteissähän voi morkata toista vaikka millä mitalla muille käyttäjille eikä alkuperäisellä morkkauksen kohteella ole mitään mahdollisuutta puolustautua. Olisi ikävää jos joku pettyisi minulta ostettuun tavaraan ja haukkuisi minut muille pystyyn. Tosiasiassa syy pettymykseen voi olla aivan jokin muu kuin se että tavara lähtiessään on ollut huonolaatuista.

Mielestäni huuto.net:n tyyppinen selkeä palaute systeemi on asiallinen.
Ripurapu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 12:47, 19.08.2008
Sukupuoli: Mies

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Ripurapu »

Kysyä voi myös mikä on ylläpidon vastuu jos muita foorumilaisia ei saa varoittaa selvästi petoksen tunnusmerkit täyttävästä toiminnasta jota tietty myyjä/ostaja harrastaa. :frown:
valtteri1611
Junior Member
Junior Member
Viestit: 242
Liittynyt: 13:03, 14.01.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja valtteri1611 »

Tältä palstalta en ole koskaan ostanut mitään(vielä), mutta huutonetistä on tullut pariinkin kertaan osteltua kaiken näköistä koristetta ja kasvia. Yhden altaankin olen sieltä bongannut ja kaikki on tullut perille hyväkuntoisena. Joten en ole siis joutunut pettymään kertaakaan(ainakaan vielä :roll: )
50l-karanteeni,42l-rapula ja 250litran seura-allas
Carmila
Member
Member
Viestit: 491
Liittynyt: 02:12, 19.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Carmila »

crisse_83 kirjoitti:
Positiivista palautetta voi antaa Foorumin luotettavat kauppakumppanit ketjussa. Ja kyllä ketjun läpi tutkimalla aivan varmasti saa jonkin tasoisen käsityksen kuka tekee hyvin kauppaa ja on luotettava.
Tästä olen eri mieltä.

Itse olen nimittäin tehnyt jonkin verran kauppaa, mutten ole osallistunut tuohon ketjuun, vaikka tyytyväinen olenkin ollut.

Syitä tähän on kolme:
Ketju ei ole ensinnäkään järin luettava, koska sitä tehdään mm. kopioimalla omaa edellistä viestiä lisäten siihen nimi tai pari kerrallaan. Ketju on aivan liian pitkä "hyötykäyttöön". Lisäksi se, miten hyvä kauppakumppani määritellään, on hyvin subjektiivinen asia. Minä en varmaankaan välttämättä ole kaikkien mielestä hyvä kauppakumppani "afrikkalaisine aikakäsityksineni" (=onnistun liian usein lähtemään kotoa kun pitäisi jo olla perillä...), mutta ehkä tästä johtuen en pidä optimistisia aikatauluja suunnitelleita kauppakumppaneitani mitenkään ajoissa olevia kummempina. Kolmas syy on luonnollisesti se, että kaikki eivät syystä tai toisesta ketjua käytä, joten se vääristää palautetta.

En samoista syistä kannata myöskään negatiivisen palautteen antamista.
Jos kysymyksessä on petos, niin suosittelen asiassa poliisin puoleen kääntymistä. Se lienee tehokkain keino karsia "petollista ainesta".
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Pyytäisinkin huomioimaan sanamuodon, "saa varmasti jonkin tasoisen", eli ts. jonkinmoisen kuvan kaupankäynnistä ja siitä ketkä ovat käyneet foorumilla kauppaa onnistuneesti, mutta ei siis 100% käsitystä foorumin kauppapuolen toiminnasta.

AW on ensisijaisesti keskustelufoorumi, kauppapalstat ovat periaatteessa ns. oheistoiminto ja kaupankäynti on kauppaa käyvien osapuolten vastuulla. YP tekee kyllä voitavansa, parhaaksi katsomalaan tavalla jottei huijareita pääsisi fooorumille pesiytymään ja auttaa varmasti tarvittaessa esim. virkavaltaa huijaustapauksen ilmetessä. Mutta palauteosiota jos kaipaa Huuto.netin tyyliin, niin sitten oikea osoite hoitaa kauppansa on huuto.net tai jokin muu sivusto jolta vastaava palautetoiminto löytyy valmiiksi.

Nettisivuston/keskustelufoorumin pyörittäminen ei ole ilmaista ja mitä suuremmaksi se kasvaa käyttäjäkunnaltaan ja toiminnoiltaan sitä arvokkaammaksi sen pystyssä pitäminen käy. S.Salonen ei varmaankaan pahastuisi lahjoituksista, ja saattaisipa jopa laittaa palauteosionkin pystyyn, kunhan löytyisi rahoittaja... :mrgreen:
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
pgronb
Junior Member
Junior Member
Viestit: 52
Liittynyt: 10:12, 20.03.2008
Paikkakunta: Kaarina

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja pgronb »

Itse olen ollut tosi tyytyväinen. Viimeksi ostettu akvaariopakettikin oli mielestäni vielä ilmoitustaan parempi ja erittäin edullinen :P Kiitos myyjälle...Sama homma akvaarion kanssa, jonka ostin huutonetistä syksyllä.
kasvit olen yleensä ostanut niin, että noutaminen on ollut mahdollista. Kivoja käyntejä kaikki ja kasvit runsaita ja hyviä. Karvalehteä ostin kerran huutonetistä, hyvin ja ehjänä tuli perille.
Kerran täältä ostetut kasvit oli tosiaan pakattu muovipussissa suoraan peruskirjekuoreen ja tulivat mömmönä perille. Sama myyjä myi sukarapusia, mutta unohti mainita että kyseessä muutaman millin "alkueliöitä". Kalojen juhlapäivä :roll: Myyjä kuitenkin hoisi hommat mielestäni erittäin hienosti ja palautti rahat näistä kaupoista, joten edes silloin ei tullut pahamieli :mrgreen:
Näin ollen suurkiitos palstan pitäjille...
480l sekala, 60l +54l kovaa vettä:), kaksi kissaa ja koira
netkissa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 18:37, 15.01.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja netkissa »

Enemmänkin olen harrastanut kaupantekoa huuto.netissä ja sen perusteella oletinkin runsaan karvalehtinipun tarkoittavan noin 20 senttisiä varsia 10-15kpl. Ylllätys oli positiivinen kun paketissa oli lähemmäs kolmekymmentä vartta (en laskenut) joista kaksi pisintä oli about metrin. Pistin ne suoraan kolmeen osaan ja nyt mun, huomenna viikon vanha, akvaario näyttää jo joltain.

Huuto.netistä ostin puheena olevan altaan vuotavana. Silikonit sitten vaihdettiin kolmeen kertaan ennen kuin onnistui, mutta sehän ei ollut myyjän vika.

Yleisesti ottaen mun vähäiset kokemukset on oleet positiivisia.

P.s. Ostajana en odotakaan myyjän lähettävän tavaraa ennen kuin maksu näkyy tilillä.
Kylpyhuoneessa 165-litraa, makuuhuoneessa 84-litraa by Lidl ja eteiseen tilattu JuTa 270-litraa (toimitus elokuussa). Ja tietenkin kaksi kissaa joka paikassa.
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2biht+n ... rioni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sartsi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 19:06, 16.08.2007

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Sartsi »

Itselläni on positiivinen kokemus yksityiskaupasta, tosin haluan tehdä mielluummin vaihtareita peruskasveilla ym. Yksityiseltä en ole saanut ikinä mitään tauteja kalojen tai kasvien mukana. Kaupasta ostettuja taistonaaraita olen menettänyt muutaman. Ollessaan karanteenissa niistä "purkautui" muutaman tunnin välein "matoläjä" ja kaikki kuolivat peräjälkeen sit muutaman vrk:n kuluessa. :( Mikähän tauti sekin oli? Ja mitähän tapahtui lopuille, jotka jäi kauppaan....
nosegoblin
Member
Member
Viestit: 488
Liittynyt: 13:10, 12.12.2003
Sukupuoli: N/A

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja nosegoblin »

EIkö tätä foorumisoftaa voisi täydentää kauppapalaute-arvoilla tuohon profiilin jatkeeksi? En nyt suoralta kädeltä muista oliko kyseessä phpBB-pohjainen foorumi jossa tämän näin vai ei, mutta ideana on siis että kaupoista voi antaa palautetta +1 / -1 ja kertynyt saldo näkyy aina tuossa sivulla käyttäjätunnuksen yms tietojen alla.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2426
Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Paikkakunta: Turku

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja bj »

Hyvä idea! Mites tuommoinen saataisiin siihen malliin, että palstan pitäjät lähtis toteuttamaan sitä?
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Minusta ainut tapa jolla palautteesta saisi uskottavan, olisi nimenomaan huuto.net-sivuston tapaan toimiva palaute, jonka pääsee antamaan vain siinä tapauksessa ett joku on huutanut tuotteeseesi voittavan hinnan tai käyttänyt "osta heti"-toimintoa.
Tosin tuollaisen Huuto.net palstan tyylisen pyörittäminen nielee enemmän valuuttaa kuin esim. AW, joten vapaaehtoiset rahoittajat astukoon esiin. [;)]
[;)]
Jos palautetta pääsee antamaan kenen tahansa profiiliin, milloin vain on tuossa todellakin se vaara, että niitä pisteitä käydään läiskimässä sen mukaan kuinka paljon toisen keskustelijan viestit palstalla miellyttävät toista ja kuinka paljon taas toisen ärsyttävät.
Tällöin tapahtuu hyvin pian niin ettei palaute palvelekaan tarkoitustaan, vaan onkin ns. pidettyvyysmittari ja tällöin hivotaan jo sitten liikaa ihqudaasuomi24meininkiä ainakin minusta.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
satumaria
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 13:15, 16.10.2008
Sukupuoli: Nainen

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja satumaria »

En ole.

Hinta-laatusuhde on ollut hyvä ja olen saanut huippuihania kaloja ja kasveja jopa lahjaksi.

Kaloja olen hankkinut muutamalta harrastajalta, vain hyvää sanottavaa, ei ole tullut tauteja. Liikkeiden kanssa ei ole ollut yhtä hyvää onnea. Olen hankkinut kaloja neljästä eri liikkeestä, joista kahdesta on tullut tauti...
piiu
Member
Member
Viestit: 317
Liittynyt: 11:53, 18.09.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: humppila

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja piiu »

Carmila kirjoitti:

Jos kysymyksessä on petos, niin suosittelen asiassa poliisin puoleen kääntymistä. Se lienee tehokkain keino karsia "petollista ainesta".

Ainut ongelma on se, että kun tarpeeksi pienillä summilla pelataan ja ilmoittajia ei ole riittävästi, niin poliisit nauraa laitokselta pihalle. Tiedoksi tämä vain sinulle jolta en vieläkään ole maksamiani erikoiskasveja saanut.

siis en tuolla edellisellä tarkoittanut ketään tässä nyt kirjoittavista, tarkoittamani hlö varmasti itse tunnistaa itsensä.
ahistaa ko ei oo mitää onkelmia
lauraxc
Junior Member
Junior Member
Viestit: 222
Liittynyt: 13:39, 16.01.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja lauraxc »

satumaria kirjoitti:En ole.

Hinta-laatusuhde on ollut hyvä ja olen saanut huippuihania kaloja ja kasveja jopa lahjaksi.

Kaloja olen hankkinut muutamalta harrastajalta, vain hyvää sanottavaa, ei ole tullut tauteja. Liikkeiden kanssa ei ole ollut yhtä hyvää onnea. Olen hankkinut kaloja neljästä eri liikkeestä, joista kahdesta on tullut tauti...

Olen täysin samoilla linjoilla. Harrastajilla on varmasti monta kertaa paremmat olosuhteet akvaarioissaan kuin mitä liikkeisen altaissa on..Toki on sellaisiakin liikkeitä missä kalat on terveitä ja laatu pelaa. Jatketaan kaikki samaan rehelliseen tyliin,niin ei tule pettymyksiä :D
Talosta löytyy iloista vesimaailmaa 160 litraa! Ja omppuihin ihastunut puoliso.
mkf
Junior Member
Junior Member
Viestit: 130
Liittynyt: 19:16, 17.12.2007
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja mkf »

Vain kerran kun posti toi eräältä naiselta helsingistä hyvännäköisiä kasveja ja huomasin parin päivän päästä että niissä oli kotiloita [}:)] Meni samantien roskiin ja siitä alkoi akvan puhdistus, myrkyttäminen, ja lasien tiirailiu olisiko noita öttiäisiä vielä lisää, kauan meni ennenkuin sain tapettua ne. Iso kasa pintakasveja ja muita meni roskiin suoraan toivoisin että myyjä ilmoittaisi jos kasveissa on kotilovaara, se ei paljon maksa. Siitä lähtien olen laittanut kaikki ostamani kasvit ämpäriin yöksi kotilomyrkkyyn niin ainakin sillä tavalla voin ehkäistä kotiloiden leviämisen omaan ja muiden akvaan.
Prodigirl
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 04:44, 27.03.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Prodigirl »

En nyt varsinaisesti pettynyt, mutta se on kyllä ärsyttänyt jos jo sovittua päivää siirtämällä siirretään moneen kertaan. Ja toinen, ensin ollaan kiinnostuneita ja kysellään, viimeiseksi hintaa ja kunhan se on saatu tietoon, niin johan katos ostaja ehdokas. Ei siinä mitään, mutta voisi kyllä sanoa ettei kiinnosta sittenkään. Sama tyyppi vielä kyseessä... [}:)]
40+60+70+500+700lätäköt+ys kärmes
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

En ole ostoksiini ollut yleensä pettynyt, ollut aika tietoinen mitä tilaan. Myyjille ei ole valitettavaa. Joskus olen jonkun tupon kanssa vähän naureskellut keittiössä että tällainen sentti sieltä tuli mutta aina niistäkin on kasvattamalla kalu syntynyt.

Oma ajatukseni onkin tilaillessa ollut se että kunhan saan jostain kasvista alun niin kyllä se viihtyessään kasvaa ja vertailuna ollut se liikkeen hinta (yleensä 6e) vastaan ostettu kasvin alku + työ. Ei se niin vakavaa ole...

Pari kertaa ostajille on tarvinut muistuttaa maksuista, kerran jopa esittää pienimuotoinen kotiovellesaapumis-uhkaus :mrgreen: , jonka jälkeen maksut päivittyivät, joten ei mitään ihmeempää.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

toukopouko kirjoitti:kerran jopa esittää pienimuotoinen kotiovellesaapumis-uhkaus :mrgreen: , jonka jälkeen maksut päivittyivät, joten ei mitään ihmeempää.
Heh, toihan olis oikeasti hyvä keino, jos tulee oven aukasemaan.
"....pistäydyin teille, kun oli tännepäin asiaa, voitas samalla hoitaa se maksukin.." :mrgreen:
Espoo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 11:07, 05.02.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Espoo »

Ostin Jägerin lämppärin, jonka piti olla uusi, eikä myynti-ilmoituksessa ollut mitään mainintaa vioista. Imukuppikiinnitteestä oli kuitenkin toinen sakara katki, eikä jaksa pitää painavahkoa lämppäriä paikoillaan. Huomasin vasta myöhemmin kotona, koska murtuma oli sellainen, että sakari oli kuitenkin yhtenä kappaleena. Muovi taittui hervottomana kun irrotin lämppäriä telineestä. Myyjä jäi lisäksi euron velkaa, kun ei ollut tasarahaa. Lupasi maksaa tilisiirrolla. Ei ole vaivautunut vastaamaan sähköpostiin. Alkaa vaikuttaa pikkusutkilta, joka livauttaa ostajalle pientä "ekstraa" liiveihin jos ei ole tarkkana. Jos varaosia ryhdyn tohon hommaamaan, hintaeroa kaupasta ostettuun ei jää lainkaan. Näillä tiedoilla olisin jättänyt ostamatta, koska lämppäri oli kaiken lisäksi ylikokoinen, mutta kun kuvittelin tehneeni löydön pienellä alennuksella...

Pienistä asioista kyse, tiedän, mutta periaatteessa tällaisesta venkoilusta jää ikävä maku suuhun. Perun sanani jos myyjästä vielä kuuluu jotain, mutta tällä hetkellä vaikuttaa kovin flegmaattiselta.
femmaemma
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 16:33, 10.09.2008

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja femmaemma »

Vielä en ole pettynyt. Mutta olin ostamassa pikkukalaparvea, kun selasin myyjään muita viestejä, niin huomasin että oli kysellyt hoito-ohjeita hiljattain sairaille kaloille. Kyselin ovatko kalat joita olin ostamassa samasta altaasta, niin sentään kertoi niiden sieltä olevan.
nosegoblin
Member
Member
Viestit: 488
Liittynyt: 13:10, 12.12.2003
Sukupuoli: N/A

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja nosegoblin »

mkf kirjoitti:Vain kerran kun posti toi eräältä naiselta helsingistä hyvännäköisiä kasveja ja huomasin parin päivän päästä että niissä oli kotiloita [}:)] Meni samantien roskiin ja siitä alkoi akvan puhdistus, myrkyttäminen, ja lasien tiirailiu olisiko noita öttiäisiä vielä lisää, kauan meni ennenkuin sain tapettua ne. Iso kasa pintakasveja ja muita meni roskiin suoraan toivoisin että myyjä ilmoittaisi jos kasveissa on kotilovaara, se ei paljon maksa. Siitä lähtien olen laittanut kaikki ostamani kasvit ämpäriin yöksi kotilomyrkkyyn niin ainakin sillä tavalla voin ehkäistä kotiloiden leviämisen omaan ja muiden akvaan.
Saanko udella että mikä niissä kotiloissa saa noin vahvan reaktion aikaan? Harmittomia öttiäisiä mielestäni siinä missä kalat ja ravutkin.
Halla76
Member
Member
Viestit: 353
Liittynyt: 10:22, 14.10.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Vain kerran olen pettynyt, kun ostin toiselta saitilta hapettimen, joka ei ollut sitä mitä piti. Asia sovittiin kyllä, mut siltä myyjältä en enää osta mitään.

Tätä kautta olen saanut vain 1 luokan tavaraa, koitan sitä myös itse myydä. Odotan myös että saan palautetta jos esim. kasvipaketti ei ole hyvin postitettu, kaikesta oppii ja seuraavalla kerralla menee paremmin :mrgreen:

Yksi mua ärsyttää, jos antaa jotain ilmaiseksi, niin niitä tavaroita pitäis olla joka puolelle kuljettamassa :D Vielä omaan laskuun. Yleensä viesti alkaa näin : "Voin ottaa ne sulta, voisitko toimittaa ne minulle huomenna 6 mennessä esim. Malmille". Kerran yksi oli viemässä multa vielä akvaariotakin ihan ilmaiseksi kaupan päälle ja tietysti kotiin toimitettuna.

Huuto.netistä ostan vain luottomyyjiltä, niiltä jotka ovat saaneet vain positiivistä palautetta. Kaikki on aina mennyt hyvin ja tilaamani kasvit ovat olleet ensiluokkaisia. Heitä suosittelen muillekin :D
317l vettä
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1269
Liittynyt: 14:59, 22.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja malawi »

Itse olen ollut tyytyväinen kaikkiin tavaroihin mitä olen ostanut tältä palstalta, mutta ennen kun ostan kysyn kunnolla tavaroista minkä meinaan ostaa, koko jne. Kiekkoja, monnisia ja kasveja.

Kerran myyjä on tehnyt oharit eikä tullut paikalle, vaikka oli sovittu paikka ja aika. Eikä se puhelimeen vastannu kun yritin soittaa. [}:)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”